Niemiecki gigant wkracza do F1. Wypchnie z zespołu konkurenta

Zdjęcie okładkowe artykułu: Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton
zdjęcie autora artykułu

Ostatnie miesiące nie były łatwe dla marki Adidas, która m.in. straciła kontrakt z niemiecką federacją piłkarską. Gigant odzieżowy planuje za to wejście do F1. Od 2025 roku będzie ubierał Mercedesa, wypychając z tej ekipy Pumę.

W tym artykule dowiesz się o:

Plotki o możliwym wejściu Adidasa do Formuły 1 pojawiały się już przed rokiem. Wówczas niemiecką markę łączono z obecnym Visa Cash App RB oraz Mercedesem. Ostatecznie gigant odzieżowy postanowił związać się z ekipą z Brackley, co w kilku źródłach potwierdził motorsport.com. Kontrakt został już podpisany, a jego ogłoszenie jest kwestią czasu.

Adidas potrzebuje wizerunkowego sukcesu, bo niedawno ogłoszono, że stracił kontrakt z niemiecką federacją piłkarską. To ogromny cios, bo od roku 2027 piłkarzy reprezentacji Niemiec zacznie ubierać jego największy konkurent - amerykańska firma Nike.

- To sport, który dynamicznie się rozwija. Także wśród młodszego pokolenia - tak F1 zachwalał w "Bildzie" ledwie dwa tygodnie temu Bjorn Gulden. Dyrektor generalny Adidasa zdradził wtedy, że prowadzi rozmowy z kilkoma zespołami na temat potencjalnej współpracy.

ZOBACZ WIDEO: Szybko zapomnimy o "Lewym"? Pada nazwisko. "Jest na poziomie Messiego!"

Adidas w roli partnera odzieżowego Mercedesa zastąpi Pumę, która przez ostatnią dekadę ubierała niemiecki zespół, równocześnie nawiązując współpracę z Lewisem Hamiltonem. Główny rywal Adidasa w przyszłym roku nadal będzie mógł kontynuować partnerstwo z Hamiltonem, bo siedmiokrotny mistrz świata F1 postanowił przenieść się do Ferrari. Włosi również ubierani są przez Pumę.

Z informacji "Bilda" wynika, że Adidas wyprodukował już pierwszą partię produktów z myślą o sezonie 2025 i Mercedesie. Pojawiły się one w domu gościnnym niemieckiej ekipy podczas GP Austrii w ostatni weekend, gdzie pokazano je kluczowym osobom, aby dokonały oceny wyprodukowanych koszulek i innych gadżetów.

Co ciekawe, Mercedes nawiązał umowę partnerską z Pumą, gdy marką zarządzał... Bjorn Gulden.

Obecnie Mercedes ma jeszcze jednego partnera z branży odzieżowej. To firma Tommy Hilfiger, która również wspiera w ramach indywidualnego kontaktu Hamiltona. Nie wiadomo, czy ta współpraca będzie kontynuowana w 2025 roku.

Czytaj także: - "Prędzej piekło zamarznie". Verstappen nie przeprosi Norrisa? - Kierowca na wylocie z F1. Decyzja wkrótce

Źródło artykułu: WP SportoweFakty