Sprint Formuły 1 w Austin dostarczył tylu emocji, że kibice nabrali apetytów przed kwalifikacjami do GP USA. Wcześniejsze sesje na Circuit of the Americas pokazały, że Max Verstappen za sprawą poprawek w bolidzie Red Bull Racing powrócił do szczytowej formy, a obiekt w Teksasie nieźle współgra też z bolidem Ferrari.
Po Q1 można było stwierdzić, że Lewis Hamilton w Austin nie znalazł odpowiedniej więzi z bolidem Mercedesa. Brytyjczyk jest kierowcą, który ma na swoim koncie największą liczbę wygranych w GP USA, tymczasem w kwalifikacjach uzyskał dopiero dziewiętnasty wynik. O skali porażki 39-latka może świadczyć fakt, że dopiero po raz czwarty w karierze został sklasyfikowany na tak odległej pozycji.
- Było trochę stresująco - mówił z kolei przez radio George Russell, który pod koniec Q1 też znajdował się w strefie zagrożenia. Młodszy z Brytyjczyków, w przeciwieństwie do kolegi z drugiej strony garażu, uratował się przed przedwczesną eliminacją z "czasówki".
ZOBACZ WIDEO: Rajdówka warta ponad milion złotych. Skąd ta cena?
Podobny stres w Q2 przeżył Charles Leclerc. Lider Ferrari początkowo wyjechał na tor na używanym ogumieniu i nie złożył idealnego okrążenia, co przełożyło się na dopiero czternasty czas. Monakijczyk musiał trzymać nerwy na wodzy podczas drugiego przejazdu i w końcówce Q2 znacząco się poprawił.
Przebieg Q1 i Q2 wskazywał, że wygrana Maxa Verstappena w "czasówce" i sprincie nie była dziełem przypadku. Holender notował najlepsze czasy w obu segmentach kwalifikacji, mając przy tym dość wyraźną przewagę nad konkurencją. Dlatego fani Red Bulla przed Q3 mogli wyczekiwać pole position dla aktualnego mistrza świata.
Tymczasem dość niespodziewanie w Q3 do walki o pole position włączył się Lando Norris. Brytyjczyk przewodził stawce po pierwszym przejeździe za sprawą czasu 1:32.330, a za jego plecami znajdował się główny rywal w walce o tytuł mistrzowski. Strata Maxa Verstappena wynosiła jednak tylko 0,031 s.
Verstappen w końcówce Q3 osiągał rekordowe czasy i zmierzał po pole position, ale plany pokrzyżował mu Russell. Brytyjczyk rozbił się w trzecim sektorze, wywołując tym samym podwójne żółte flagi. Wszyscy kierowcy musieli w tej sytuacji porzucić swoje szybkie "kółka".
F1 - GP USA - kwalifikacje - wyniki:
Poz. | Kierowca | Zespół | Q3 | Q2 | Q1 |
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | McLaren | 1:32.330 | 1:32.851 | 1:33.616 |
2. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +0.031 | 1:32.584 | 1:33.046 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | +0.322 | 1:32.836 | 1:33.556 |
4. | Charles Leclerc | Ferrari | +0.410 | 1:32.962 | 1:33.241 |
5. | Oscar Piastri | McLaren | +0.620 | 1:33.057 | 1:33.864 |
6. | George Russell | Mercedes | +0.644 | 1:33.142 | 1:33.536 |
7. | Pierre Gasly | Alpine | +0.688 | 1:33.162 | 1:33.550 |
8. | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.979 | 1:33.429 | 1:33.973 |
9. | Kevin Magnussen | Haas | +1.151 | 1:33.474 | 1:33.564 |
10. | Sergio Perez | Red Bull Racing | bez czasu | 1:33.020 | 1:33.611 |
11. | Yuki Tsunoda | Visa Cash App RB | 1:33.506 | 1:33.795 | |
12. | Nico Hulkenberg | Haas | 1:33.544 | 1:33.601 | |
13. | Esteban Ocon | Alpine | 1:33.597 | 1:33.986 | |
14. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:33.759 | 1:34.033 | |
15. | Liam Lawson | Visa Cash App RB | bez czasu | 1:33.339 | |
16. | Alexander Albon | Williams | 1:34.051 | ||
17. | Franco Colapinto | Williams | 1:34.062 | ||
18. | Valtteri Bottas | Stake F1 Team | 1:34.152 | ||
19. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:34.154 | ||
20. | Guanyu Zhou | Stake F1 Team | 1:34.228 |