W okresie intensywnych zmian w zespole Aston Martin, Dan Fallows zdecydował się zrezygnować ze stanowiska dyrektora technicznego zespołu należącego do miliardera Lawrence'a Strolla. Choć ceniony inżynier opuszcza tę rolę, pozostanie w strukturach grupy Aston Martin, gdzie obejmie nową funkcję, której szczegóły nie zostały jeszcze ujawnione.
Brytyjczyk dołączył do Astona Martin w 2022 roku, przechodząc z Red Bull Racing, gdzie ściśle współpracował z Adrianem Neweyem jako główny aerodynamik, podczas gdy Newey pełnił funkcję dyrektora technicznego. Przejście Fallowsa do zespołu z Silverstone miało na celu wzmocnienie działu technicznego i poprawę wyników na torze.
Niedawne ogłoszenie o dołączeniu Neweya do Astona Martina jako zarządzającego partnera technicznego zbiega się z decyzją Fallowsa o zmianie roli w organizacji. Chociaż nie wskazano bezpośredniego związku między tymi wydarzeniami, ich zbieżność sugeruje możliwe przetasowania w kierownictwie technicznym zespołu.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie Znów jest z Neymarem?! Brazylijska modelka zachwyca urodą
Andy Cowell, nowy dyrektor generalny grupy Aston Martin, podziękował Fallowsowi za jego pracę w ostatnich miesiącach. - Chciałbym podziękować Danowi za jego wkład w Astona Martin w ciągu ostatnich dwóch lat. Dan poprowadził zespół do sukcesu modelu AMR23, który w poprzednim sezonie zdobył osiem podiów - powiedział Cowell.
Sam Fallows wyraził wdzięczność za możliwość współpracy z zespołem. - Podczas mojego pobytu w Astonie Martinie było to dla mnie frajdą i przywilejem kierować zespołem technicznym na drodze do zostania triumfatorem wyścigów F1 i mistrzostw” - przyznał.
- Nadszedł czas, by przekazać pałeczkę dalej, ale z niecierpliwością czekam na przyszłe sukcesy zespołu, które, jestem pewien, wkrótce nadejdą - dodał Fallows.
Okres zmian w Astonie Martinie nie ogranicza się tylko do rotacji kadrowych. Oprócz przybycia Neweya oraz przejęcia przez Cowella stanowiska po Martinie Whitmarshu, zespół zabezpieczył współpracę z Hondą jako dostawcą silników na sezon 2026 i kolejne. Modernizacja fabryki w Silverstone również dobiega końca, a nowoczesny tunel aerodynamiczny i infrastruktura CFD zostaną uruchomione na czas przed kluczową fazą projektowania przyszłorocznego bolidu.