Adidas postanowił z rozmachem wejść do Formuły 1. Niemiecka marka zaprojektuje i stworzy gamę ubrań dla Mercedesa, zastępując w tej roli konkurencyjne firmy - Puma i Tommy Hilfiger. Dziennikarzom portalu racingnews365.com udało się ustalić, że wartość kontraktu sponsorskiego wynosi 30 mln dolarów za sezon.
Pierwsza seria ubrań powstałych we współpracy Adidasa z Mercedesem ma pojawić się w sklepach i sieci w lutym - tuż przed startem sezonu 2025. Dla niemieckiego giganta, który w 2023 roku wygenerował sprzedaż na poziomie ponad 22 mld dolarów, to pierwszy kontrakt w F1.
- Nasze partnerstwo z Adidas jest jasnym oświadczeniem, że zaczynamy pisać nowy rozdział jako zespół. Adidas to kultowa marka, która podziela nasze zaangażowanie nie tylko w osiąganie szczytów i mistrzowskich wyników, ale także w styl i wyrafinowanie. Ta współpraca na nowo zdefiniuje znaczenie odzieży sportowej i zespołowej w F1 - przekazał w komunikacie prasowym Toto Wolff, szef Mercedesa.
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Zrobiło się gorąco. Pokazała się w bikini na rajskiej plaży
- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że wracamy do motorsportu. Zainteresowanie wyścigami, a Formułą 1 przede wszystkim, rośnie. W ten sposób docierają one do nowych konsumentów, co ma wpływ na sport i kulturę uliczną - dodał Bjorn Gulden, dyrektor generalny Adidasa.
To właśnie Gulden jest kluczową osobą w tej transakcji. W przeszłości Norweg był szefem Pumy i to właśnie wtedy marka z charakterystycznym zwierzęciem w logo mocno postawiła na Formułę 1, wspierając takie zespoły jak Ferrari, Alfa Romeo i ostatnio Williams. Równocześnie w tym okresie Puma nawiązała indywidualną współpracę z Lewisem Hamiltonem.
- Razem z Mercedesem dzielimy pasję do prędkości, innowacji i wydajności. Będziemy wspierać kierowców i zespół w przekraczaniu granic na torze. Poza nim wniesiemy do toru świeżą perspektywę, wprowadzając na rynek produkty lifestylowe i rozszerzając zasięgi na nowe pokolenie fanów - podsumował Gulden.
Na ten moment Mercedes jest jedynym zespołem F1, który postanowił współpracować z Adidasem. Wcześniej plotkowano, że na podpisanie kontraktu z niemieckim gigantem może zdecydować się również Visa Cash App RB, ale druga ekipa Red Bulla postawiła na innego potentata odzieżowego - firmę Boss.