Audi pojawi się w Formule 1 w roku 2026, korzystając z rewolucji technicznej i resetu przepisów. Niemcy nie zdecydowali się na budowę zespołu od zera, a nabyli istniejące Stake F1 Team z siedzibą w szwajcarskim Hinwil. Równocześnie zaczęli rozwijać fabrykę silników w Neuburgu. Aby było im łatwiej ściągnąć inżynierów z brytyjskiego rynku, dodatkowo stworzono centrum rozwojowe w Bicester.
Funkcjonowanie aż trzech różnych zakładów wiąże się z kosztami. Dlatego Niemcy nie próżnują i szukają sponsorów, którzy zapewnią im odpowiednie zaplecze finansowe. W środę ogłoszono partnerstwo z Revolut. Jeden z liderów technologii finansowych na świecie, dysponujący bazą ponad 60 mln klientów, został sponsorem tytularnym Audi w F1.
ZOBACZ WIDEO: Włókniarz buduje skład na przyszły sezon. Jednoznaczna deklaracja prezesa
- To ważne partnerstwo dla Revolut i przyszłego zespołu Audi F1. Wrzucamy wyższy bieg w drodze do realizacji naszego celu 100 milionów klientów na świecie. Chcemy zbliżyć klientów do F1 i dostarczyć im niezapomniane wrażenia w kluczowym momencie dla tego sportu. Podczas gdy Revolut kwestionuje status quo w finansach, przyszły zespół Audi F1 zamierza zrobić to samo w sportach motorowych. Dzięki wspólnej wizji, globalnym ambicjom i konsekwencji w dążeniu do celu, nasze partnerstwo zdefiniuje na nowo to, co możliwe w Formule 1 - powiedział Nik Storoński, współzałożyciel i CEO w Revolut.
- W Revolut znaleźliśmy zaufanego technologicznego partnera, który podziela nasze wartości: nieustającą ambicję i innowacyjność. To coś więcej niż dopasowanie marki. To strategiczny sojusz stworzony z myślą o rzuceniu wyzwania status quo w sportach motorowych. Od 2026 roku cyfrowe rozwiązania Revolut będą napędzać kluczowe obszary naszej działalności, jednocześnie redefiniując sposób, w jaki społeczność kibiców wchodzi w interakcje z naszym zespołem. Zapewnimy płynne i angażujące doświadczenia, zarówno na torze i poza nim - dodał Jonathan Wheatley, szef przyszłego zespołu Audi w F1.
- Wchodzimy do Formuły 1 z jasną ambicją: chcemy wykorzystać tę platformę jako technologicznie istotną i ekonomicznie zrównoważoną inwestycję w przyszłość marki Audi. Wierzymy w sukces naszego projektu, do którego podchodzimy z realizmem, nastawieni na ciągłe doskonalenie. W Revolut dostrzegamy partnera, który podziela nasze ambicje i podejście. Formuła 1 to globalna arena, która da nam możliwość dotarcia do nowych grup odbiorców i wzbudzenia entuzjazmu wokół naszych produktów - podsumował Gernot Dollner, dyrektor generalny Audi i prezes zarządu w firmie Sauber, która formalnie jest właścicielem obecnego Stake F1 Team.