Kimi Raikkonen zastosował strategię jednego postoju, zjeżdżając na 31. okrążeniu na zmianę z miękkich opon P Zero "żółtych" na pośrednie P Zero "białe". Fin, który startował z czwartego pola, objął prowadzenie po defekcie Lewisa Hamiltona z McLarena na 19. okrążeniu i nie oddał go do mety. Drugie miejsce Fernando Alonso z Ferrari - który zastosował taką samą taktykę, zjeżdżając trzy okrążenia wcześniej - umożliwiło Hiszpanowi zmniejszenie straty do lidera mistrzostw świata do 10 punktów na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Alonso naciskał kierowcę Lotusa do samej mety.
Większość spośród 24 kierowców rozpoczęła wyścig na miękkiej mieszance, z wyjątkiem Michaela Schumachera z Mercedesa, Bruno Senny z Williamsa i Sebastiana Vettela z Red Bulla, który po skreśleniu jego czasów z kwalifikacji startował do wyścigu z alei serwisowej.
Kierowca Red Bulla zastosował odmienną taktykę w drodze z ostatniego miejsca - wypuszczono go na tor dopiero, kiedy cała stawka była w pierwszym zakręcie - do trzeciej lokaty na mecie. Mimo uszkodzonego przedniego skrzydła, Vettel na siódmym okrążeniu jechał już na 13. pozycji. Wykorzystał neutralizację, która zacieśniła stawkę i spowodowała zmianę taktyki. Jean-Eric Vergne z Toro Rosso, Paul di Resta z Force India oraz Romain Grosjean z Lotusa jako jedyni zmienili opony w czasie neutralizacji. Vergne i di Resta założyli pośrednie opony, a Grosjean miękkie (zaliczył swój pierwszy pit stop po pierwszym okrążeniu, w następstwie kolizji, i zmienił miękkie na pośrednie). Także Vettel na 13. okrążeniu zmienił ogumienie z pośredniego na miękkie, kiedy zjechał do boksu na wymianę nosa - wciąż w trakcie neutralizacji. Vettel wykorzystał lepsze osiągi miękkiej mieszanki - różnica wynosiła około pół sekundy na okrążeniu - do wspięcia się na drugą lokatę i na 37. okrążeniu zjechał po swój ostatni komplet miękkich opon. Wrócił na tor na czwartym miejscu, po czym kolejna neutralizacja, trwająca trzy okrążenia, ponownie zacieśniła stawkę.
Alonso jako pierwszy kierowca z czołowej szóstki wykonał zaplanowany pit stop na 28. okrążeniu, przesiadając się z miękkiej mieszanki na pośrednią. W jego ślady okrążenie później poszli Jenson Button z McLarena i Pastor Maldonado z Williamsa. Ostatnim kierowcą jadącym na jeden postój, który wykonał swój zjazd, był Bruno Senna, który na 32. okrążeniu zmienił pośrednie opony na miękkie i do mety dojechał na ósmej pozycji.
Wyścig rozpoczął się przy temperaturze powietrza i nawierzchni na poziomie około 30 stopni Celsjusza, która w trakcie wyścigu nieco spadła, zmniejszając zużycie ogumienia. Gładka nawierzchnia toru w Abu Zabi także pomogła ograniczyć zużycie, a zespoły do maksimum wykorzystały gromadzoną przez cały rok wiedzę na temat opon Pirelli. Większość kierowców skutecznie zastosowała taktykę jednego pit stopu, a najwyżej sklasyfikowanym kierowcą jadącym na dwa postoje był trzeci na mecie Vettel.
Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport) powiedział: Gratulacje dla Kimiego, który został ósmym triumfatorem w tym roku, a także dla Lotusa i Erica Boulliera za pierwsze zwycięstwo w roli szefa zespołu po jednym z najbardziej ekscytujących wyścigów, w którym doszło do dwóch neutralizacji. Zmieniły one wyścigową strategię, umożliwiając kierowcom przejechanie większej liczby okrążeń na miękkich oponach, podczas gdy dwaj zawodnicy przesiedli się na pośrednie ogumienie, a Sebastian Vettel założył miękkie, rozpoczynając niesamowity pościg. Dzięki temu taktyka jednego postoju okazała się najlepszą dla większości kierowców, bo pięć okrążeń jazdy za samochodem bezpieczeństwa zmniejszyło ogólny poziom zużycia opon w trakcie wyścigu - który i tak był niski. Umożliwiło to kierowcom, którzy zaliczyli wcześniejszy pit stop, przejechanie prawie 30 okrążeń na pośrednich oponach i podcięcie strategii tych, którzy zjeżdżali później. To był wyścig pełen wydarzeń, w którym zastosowano różne strategie, a kibice byli świadkami widowiskowej akcji od startu do mety.