Jeden pit stop Raikkonena w drodze po jego pierwszą wygraną z Pirelli
Kimi Raikkonen podczas Grand Prix Abu Zabi pojechał tylko na jeden pit stop. Ta strategia opłaciła się i Fin wygrał pierwszy wyścig po powrocie do Formuły 1.
Kimi Raikkonen zastosował strategię jednego postoju, zjeżdżając na 31. okrążeniu na zmianę z miękkich opon P Zero "żółtych" na pośrednie P Zero "białe". Fin, który startował z czwartego pola, objął prowadzenie po defekcie Lewisa Hamiltona z McLarena na 19. okrążeniu i nie oddał go do mety. Drugie miejsce Fernando Alonso z Ferrari - który zastosował taką samą taktykę, zjeżdżając trzy okrążenia wcześniej - umożliwiło Hiszpanowi zmniejszenie straty do lidera mistrzostw świata do 10 punktów na dwa wyścigi przed końcem sezonu. Alonso naciskał kierowcę Lotusa do samej mety.
Większość spośród 24 kierowców rozpoczęła wyścig na miękkiej mieszance, z wyjątkiem Michaela Schumachera z Mercedesa, Bruno Senny z Williamsa i Sebastiana Vettela z Red Bulla, który po skreśleniu jego czasów z kwalifikacji startował do wyścigu z alei serwisowej.
Wyścig rozpoczął się przy temperaturze powietrza i nawierzchni na poziomie około 30 stopni Celsjusza, która w trakcie wyścigu nieco spadła, zmniejszając zużycie ogumienia. Gładka nawierzchnia toru w Abu Zabi także pomogła ograniczyć zużycie, a zespoły do maksimum wykorzystały gromadzoną przez cały rok wiedzę na temat opon Pirelli. Większość kierowców skutecznie zastosowała taktykę jednego pit stopu, a najwyżej sklasyfikowanym kierowcą jadącym na dwa postoje był trzeci na mecie Vettel.
Paul Hembery (Dyrektor Pirelli Motorsport) powiedział: Gratulacje dla Kimiego, który został ósmym triumfatorem w tym roku, a także dla Lotusa i Erica Boulliera za pierwsze zwycięstwo w roli szefa zespołu po jednym z najbardziej ekscytujących wyścigów, w którym doszło do dwóch neutralizacji. Zmieniły one wyścigową strategię, umożliwiając kierowcom przejechanie większej liczby okrążeń na miękkich oponach, podczas gdy dwaj zawodnicy przesiedli się na pośrednie ogumienie, a Sebastian Vettel założył miękkie, rozpoczynając niesamowity pościg. Dzięki temu taktyka jednego postoju okazała się najlepszą dla większości kierowców, bo pięć okrążeń jazdy za samochodem bezpieczeństwa zmniejszyło ogólny poziom zużycia opon w trakcie wyścigu - który i tak był niski. Umożliwiło to kierowcom, którzy zaliczyli wcześniejszy pit stop, przejechanie prawie 30 okrążeń na pośrednich oponach i podcięcie strategii tych, którzy zjeżdżali później. To był wyścig pełen wydarzeń, w którym zastosowano różne strategie, a kibice byli świadkami widowiskowej akcji od startu do mety.