Pirelli: Opony w F1 na sezon 2013

Nowe opony to całkowicie nowy projekt inżynierów Pirelli. Różnice pomiędzy sąsiadującymi mieszankami będą wynosić co najmniej 0,5 sekundy. Ma być również więcej pit stopów i wyprzedzeń.

W tym artykule dowiesz się o:

Pirelli rozpoczyna sezon 2013 w Formule 1 z całkowicie zrewolucjonizowaną gamą opon P Zero na suchą nawierzchnię oraz Cinturato na mokry tor. Nowe ogumienie opracowano w zgodzie z życzeniami zespołów oraz najnowszymi przepisami, ustalonymi przez ciało zarządzające sportem samochodowym, czyli FIA. Zmiany obejmują wprowadzenie bardziej miękkich mieszanek, bardziej elastycznej konstrukcji oraz wzmocnionego barku (łączenia ścianek bocznych z bieżnikiem).

Celem tych ściśle powiązanych ze sobą zmian jest poprawa osiągów i zwiększenie degradacji termicznej, które ma zapewnić przynajmniej dwa pit stopy w każdym wyścigu i dać wszystkim zespołom więcej możliwości strategicznych.

Nie zwlekaj! Już teraz zalajkuj nasz profil Sporty motorowe - SportoweFakty.pl na Facebooku!

Ścianki boczne zyskały też nowy wygląd: kolorowe oznaczenia są bardziej widoczne. Pojawiła się także nowa barwa: pomarańczowa, która zastąpiła zeszłoroczny srebrny kolor na ogumieniu wykonanym z najtwardszej mieszanki.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery powiedział: W sezonie 2013 kontynuujemy filozofię zaadoptowaną przez Pirelli w zeszłym roku, która polegała na zmodyfikowaniu gamy opon z sezonu 2011. Naszym celem jest bezustanne stawianie nowych wyzwań przed kierowcami i stworzenie sytuacji, w której wszystkie zespoły rozpoczynają sezon z jednakowej pozycji, jeśli chodzi o ogumienie. Dzięki zbieraniu coraz większej ilości informacji podczas każdej zeszłorocznej Grand Prix, zespoły ostatecznie zrozumiały w pełni pracę opon – po spektakularnym początku sezonu, kiedy to w siedmiu wyścigach triumfowało siedmiu różnych kierowców. Dlatego pod koniec sezonu wyścigi były mniej zacięte i czasami zawodnicy wykonywali tylko jeden pit stop. Podobną tendencję zaobserwowaliśmy także w sezonie 2011. Wielu kibiców czuło przez to rozczarowanie, a niektóre zespoły prosiły nas o dalszy rozwój ogumienia w tym sezonie, co umożliwi im podjęcie nowego, świeżego wyzwania. Nasza gama opon na sezon 2013 to kolejne przetasowanie kart, które ma pomóc w zwiększeniu liczby manewrów wyprzedzania i zapewnić dwa do trzech pit stopów w każdym wyścigu.
 

Źródło artykułu: