Dwie najtwardsze mieszanki w gamie Pirelli są idealnie dostosowane do ekstremalnych temperatur i szorstkiej nawierzchni w Malezji. Sepang słynie także z tropikalnych ulew, przez które prawdopodobnie kierowcy skorzystają także z przejściowych opon Cinturato "zielonych" i deszczowych Cinturato "niebieskich".
Paul Hembery (dyrektor Pirelli Motorsport): Sepang to naprawdę ekstremalny tor: zarówno pod względem pogody, jak i nawierzchni. To oznacza, że dla naszych opon ten weekend jest jednym z najbardziej wymagających w sezonie. Nasza nowa twarda mieszanka zadebiutuje w warunkach rywalizacji, a pomarańczowy kolor dobraliśmy z myślą o łatwiejszym odróżnianiu jej od białych pośrednich opon. Na wyścig w Malezji nominowaliśmy takie same mieszanki jak rok temu, ale tegoroczne ogumienie oferuje lepsze osiągi i charakteryzuje się celowo zwiększoną degradacją. W zeszłym roku zwycięską strategią okazały się trzy postoje w mieszanym, mokrym i suchym wyścigu. Kluczem do pasjonującego finiszu z walką pomiędzy Fernando Alonso i Sergio Perezem były właśnie opony. W tym roku ponownie spodziewamy się trzech pit stopów, ale prawdopodobnie decydujący wpływ na wydarzenia będzie miała pogoda. Nawet kiedy nie pada, kierowcy muszą się spodziewać wysokiej wilgotności na poziomie 80% oraz temperatury otoczenia powyżej 30 stopni Celsjusza.
Jean Alesi (Ambasador marki Pirelli): Dwa razy startowałem w Grand Prix Malezji: po raz pierwszy w 1999 roku, kiedy ten wyścig debiutował w kalendarzu, oraz w 2000 roku - moim ostatnim sezonie w Formule 1. W obu przypadkach dojechałem do mety i pamiętam, że było to ogromne wyzwanie dla kierowców oraz samochodów: fizycznie to jeden z najbardziej wymagających wyścigów w kalendarzu. Tak jak Albert Park, Sepang nie jest "typowym" torem, więc to, co zobaczymy w ten weekend, prawdopodobnie nie będzie reprezentatywne dla reszty sezonu. Jednak z pewnością przekonamy się, kto ma mocny samochód i kto potrafi dobrze zarządzać ogumieniem. Przy większej degradacji umiejętność zadbania o opony jest jeszcze ważniejsza - zresztą zawsze była istotna w Formule 1, a Malezja tylko to podkreśli. Jednak kiedy zacznie mocno padać, to nic nie będzie można zrobić: jazda będzie tylko walką o przetrwanie. Możemy zatem być świadkami interesujących rezultatów, które będą zależały od podejmowania odpowiednich decyzji odnośnie doboru opon.
CHARAKTERYSTYKA OPON POD KĄTEM TORU:[list]
[/list]
UWAGI TECHNICZNE:[list]
[/list]