Większość kierowców pojechała w Q3 na miękkich oponach, ale duet Ferrari wybrał inną strategię - obaj kierowcy wyjechali na pośrednim ogumieniu, na którym rozpoczną wyścig. Jenson Button z McLarena i Nico Hulkenberg z Saubera nie uzyskali czasów okrążeń, więc mogą wystartować na dowolnej mieszance.
- Różnica między obiema mieszankami wyniosła ponad jedną sekundę, co oczywiście miało wpływ na strategię podczas kwalifikacji - tak samo będzie też w wyścigu. Miękka opona była zdecydowanie najlepsza pod kątem kwalifikacji, ale ci, którzy wystartują na pośrednim ogumieniu, będą mogli zyskać pozycje na torze po wcześniejszych zjazdach zawodników jadących na miękkiej mieszance. Spodziewamy się, że większość kierowców będzie zjeżdżała po dwa razy, a w wyścigu podstawową mieszanką będzie pośrednia. Na niej oprze się planowana wieczorem taktyka - powiedział Paul Hembery.
- Podczas kwalifikacji temperatura nawierzchni była wysoka, co przy relatywnie niskim poziomie przyczepności oznaczało, że przed kierowcami stanęło delikatne zadanie maksymalnego wykorzystania ogumienia. Bardzo istotne było dobranie odpowiedniego momentu do wykonania pomiarowego okrążenia. Kierowcy w niedzielę będą mieli szereg okazji do nadrobienia pozycji dzięki dobrej strategii - nawet przy starcie z dalszego pola. Zużycie, degradacja i osiągi mieszanek są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Podczas wyścigu ma być sucho, a przy szerokim wachlarzu dostępnych strategii czeka nas dobry wyścig.
STRATEGICZNE PODPOWIEDZI PIRELLI:
- Najszybszą strategią na wyścig o długości 60 okrążeń są dwa postoje. Start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na piątym-szóstym okrążeniu i ponownie na pośrednią na 32. albo 33. okrążeniu
- Alternatywną taktyką dla kierowców startujących na pośredniej mieszance jest: start na pośredniej, zmiana na pośrednią na 27. okrążeniu i obowiązkowe założenie miękkiej na 54. okrążeniu.