Jaka taktyka na Grand Prix Indii?

Pirelli przewiduje, że żadna ekipa nie zdecyduje się na strategię tylko jednego pit stopu. W Indiach możemy być świadkami różnych taktyk zespołów.

W tym artykule dowiesz się o:

Opony wykorzystane przez pierwszą "10":
Vettel: 1.24,119 - miękkie
Rosberg: 1.24,871 - miękkie
Hamilton: 1.24,941 - miękkie
Webber: 1.25,047 - pośrednie
Massa: 1.25,201 - miękkie
Raikkonen: 1.25,248 - miękkie
Hulkenberg: 1.25,334 - miękkie
Alonso: 1.25,826 - pośrednie
Perez: 1.26,153 - pośrednie
Button: 1.26,487 - pośrednie
[list]

  • Dwa postoje, to teoretycznie najszybsza taktyka na liczącą 60 okrążeń Grand Prix Indii, ale w dużej mierze zależy to od samochodu i innych czynników, jak ruch na torze.
  • Optymalną strategią dwóch pit stopów jest start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 2. okrążeniu i ostatnia zmiana na pośrednią na 28. okrążeniu.
  • Alternatywną strategią może być start na pośredniej mieszance, zmiana na pośrednią na 28. okrążeniu i zmiana na miękką na 57. okrążeniu.
  • [/list]
    - Przy mniej więcej sekundzie różnicy między obiema mieszankami od początku było wiadomo, że strategia będzie istotnym elementem kwalifikacji. Przy planowaniu taktyki na wyścig trzeba było jednak zbalansować szybkość miękkiej mieszanki z większą wytrzymałością pośredniej. W porównani z wczorajszymi treningami warunki na torze uległy poprawie - nawierzchnia była bardziej nagumowana i to wprowadziło nowy element do obliczeń. W Q3 kierowcy stosowali różne strategie: wiele zespołów podzieliło taktykę między swoich zawodników, starając się pokryć każdą ewentualność - powiedział Paul Hembery.

    - Spodziewamy się, że miękkie opony wytrzymają maksymalnie 15 okrążeń, a pośrednie od 30 do 35 okrążeń. Przewidujemy więc taktykę od dwóch do trzech pit stopów, przy czym oczywiście kierowcy ruszający na pośredniej mieszance zaliczą dłuższy pierwszy przejazd. Według naszych obliczeń rywalizacja powinna być bardzo wyrównana, tak jak w całym sezonie. Ponownie będziemy mogli się przekonać, jak strategia dotycząca wykorzystania ogumienia może wprowadzić dodatkowy wymiar do wyścigu - zakończył dyrektor Pirelli Motorsport.

    Źródło artykułu: