Grand Prix Wielkiej Brytanii: Zmienna pogoda na resztę weekendu

W sobotę i niedziele pogoda nad torem Silverstone może namieszać. Synoptykom ciężko przewidzieć, co dokładnie może dziać się podczas kwalifikacji i wyścigu. Niewykluczone, że spadnie deszcz.

W tym artykule dowiesz się o:

GP Wielkiej Brytanii słynie ze zmiennej pogody i chociaż dwa piątkowe treningi odbyły się w ciepłych i słonecznych warunkach, to prognoza na resztę weekendu jest niepewna. Oczywiście może to mieć duży wpływ na wykorzystanie opon oraz strategię.

Na Silverstone nominowano dwie najtwardsze mieszanki w gamie Pirelli: twardą P Zero "pomarańczową" oraz pośrednią P Zero "białą" - obciążenia boczne na brytyjskiej pętli są najwyższe w kalendarzu. Podczas obu sesji ekipy wykonywały zwyczajowe prace, oceniając oba rodzaje ogumienia przy różnym obciążeniu paliwem. Jeśli będzie padało, te informacje będą mniej przydatne.
[ad=rectangle]
Zużycie i degradacja pozostają na poziomie zgodnym z prognozami na ten bardzo wymagający tor. To oznacza, że jeśli warunki pozostaną suche, to można się spodziewać od dwóch do trzech pit stopów w wyścigu. Ewolucja stanu nawierzchni na Silverstone ma z reguły mniejsze znaczenie, dzięki czemu zespoły mogą już zabierać się za opracowywanie strategii wyścigowych.

Lewis Hamilton z Mercedesa uzyskał najlepszy czas dnia na mieszance pośredniej w drugim treningu, a w pierwszym uznał wyższość zespołowego partnera Nico Rosberga. Jak zwykle, w porannej sesji kierowcy jeździli tylko na twardej mieszance. Z obu rodzajów opon korzystali po południu, kiedy warunki bardziej odpowiadały tym, które będą panowały podczas kwalifikacji i wyścigu.

Jak dotąd różnice w czasach okrążeń pomiędzy obiema mieszankami wynoszą mniej więcej jedną sekundę i przez resztę weekendu ta wartość powinna pozostać na niezmienionym poziomie.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

- Weekend rozpoczął się dobrze, zespoły wykonały swoje programy pracy z ogumieniem, a twarde i pośrednie opony spisują się zgodnie z oczekiwaniami. Oczywiście wielkim znakiem zapytania jest pogoda, więc jeszcze nie wiadomo, jak przydatna okaże się dzisiejsza praca - ale wszystkie informacje są ważne, a szanse na suchy wyścig wciąż są duże. Zespoły znajdowały się już w takiej sytuacji na Silverstone i to kolejny interesujący aspekt Formuły 1. Wsparcie ze strony kibiców jest tutaj fantastyczne, jak zawsze w Wielkiej Brytanii - fantastycznie jest występować przed jednymi z najbardziej entuzjastycznych fanów na świecie - powiedział Paul Hembery.

Źródło artykułu: