Zespół McLaren Honda podczas pierwszych pięciu wyścigów sezonu 2015 nie wywalczył ani jednego punktu. Nieskuteczną walką ze zespołami środka stawki uniemożliwia przede wszystkim japońska jednostka napędowa V6, która dopiero w tym roku zadebiutowała w Formule 1. [ad=rectangle]
Inżynier Hondy, Ryo Mukumoto w wywiadzie dla hiszpańskiej Marki zdradził, że turbodoładowany silnik ma jeszcze wielki potencjał do zaprezentowania.
- Nie jesteśmy nawet blisko limitu - stwierdził Mukumoto. - Wciąż się rozwijamy, ale to nie jest proste. Nie możemy wykorzystać naszej jednostki do maksimum, jak inne zespoły. Nasi inżynierowie do tej pory uwolnili jedynie 70 procent całkowitej mocy - zdradził.
- Musimy zebrać doświadczenie, ponieważ nasz silnik jest nowy. Nie możemy się porównywać z innymi producentami. Przed budową tego motoru przeprowadziliśmy kilka analiz. Niektóre kompletnie nas zawiodły, ale gdy wykorzystamy przyznany nam limit na rozwój jednostki w trakcie sezonu, to powinno być o lepiej - dodał.
McLaren do spółki z Hondą nawet nie marzą o zwycięstwie w 2015, co zdaniem Mukumoto jest niemożliwe. Zespół i tak jednak wyznaczył sobie niezwykle ambitny cel. - Chcemy na koniec sezonu dogonić trzecią siłę w stawce. Jeśli nam się uda, będzie to wielkie osiągnięcie - uznał inżynier Hondy.