Pirelli: Zespoły musiały zagrać pokerowo
Rozpoczyna się nowy sezon, z zupełnie nowymi przepisami dotyczącymi ogumienia – jednymi z najbardziej rewolucyjnych w najnowszej historii. Zespoły mają bardziej swobodny wybór, co powinno przynieść większą różnorodność.
- Daleko idące zmiany w przepisach dotyczących ogumienia w porównaniu z sezonem 2015 sprawiają, że możemy spodziewać się szerszego wachlarza możliwości strategicznych. Nie tylko każdy zespół z osobna, ale także każdy kierowca będzie miał teraz większe pole do popisu przy doborze strategii. W rzeczywistości taktyczne decyzje przed wyścigiem na Albert Park trzeba było podjąć już w zeszłym roku, wraz z wyborem mieszanek przez ekipy. Dopiero niedawno, niczym przy pokerowym stoliku, wszyscy musieli pokazać swoje ręce. W niedzielę po południu zobaczymy, kto podjął najlepsze decyzje przed weekendem w Melbourne - powiedział Paul Hembery z Pirelli.
Co się działo rok temu?- Zwycięzca: Hamilton (jeden pit stop: start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 25. okrążeniu).
- Najlepsza strategia alternatywna: Hulkenberg (dwa pit stopy: start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 21. okrążeniu, zmiana na miękką na 44. okrążeniu). Zajął siódme miejsce po starcie z 14. pola.
- Większość kierowców zjeżdżała po jednym razie, wpływ na strategię miała neutralizacja na początku wyścigu.
- Albert Park jest torem ulicznym, przez co na początku weekendu nawierzchnia jest szczególnie "zielona" i brudna.
- Najważniejsze jest przyspieszanie i hamowanie: siły działające w osi podłużnej są większe niż te w osi poprzecznej.
- Jest tu dużo wolnych zakrętów, więc trzeba położyć nacisk na przyczepność mechaniczną i wysoki poziom docisku.
- Zakręt 8 (prawy) jest szybki, tak jak długi lewy pomiędzy trybunami Clark i Waite.
- Najciężej pracuje lewa tylna opona - właśnie o nią kierowca musi najbardziej dbać.
- Pogoda jest zawsze nieprzewidywalna: w przeszłości nie brakowało tu zarówno upalnych wyścigów, jak i deszczowych.
- Asfalt jest raczej gładki, więc zużycie oraz degradacja opon są na dość niskim poziomie.
- Pośrednia "biała": mieszanka pracująca w niskim zakresie temperatur, najbardziej uniwersalna w całej gamie.
- Miękka "żółta": mieszanka pracująca w wysokim zakresie temperatur, z naciskiem na osiągi.
- Supermiękka "czerwona": mieszanka pracująca w niskim zakresie temperatur, szybka, ale z ograniczoną żywotnością.