Taktyka ważniejsza od szybkości podczas GP Chin?

Dyrektor techniczny Mercedesa Paddy Lowe zwraca uwagę, że strategia podczas najbliższego wyścigu w Chinach może mieć decydujące znacznie przy obsadzie miejsc na podium.

Rafał Lichowicz
Rafał Lichowicz
AFP

Po raz pierwszy w historii podczas GP Chin kierowcy będą mieli możliwość użycia super miękkich opon Pirelli. Większość z nich już zadeklarowała wybór kilku kompletów tego ogumienia na weekend w Szanghaju.

Najszybsza mieszanka udostępniona przez Pirelli nie będzie jednak odznaczać się nadzwyczajną żywotnością w Chinach. Według analiz kierowcy, którzy zakwalifikują się do Q3 na super miękkich oponach, będą zmuszeni do pit stopu już po kilku okrążeniach.

- Z powodu pojawienia się nowej mieszanki w Chinach, możemy spodziewać się skrajnych rozwiązań. Podobnie jak w Bahrajnie opony na kwalifikacje nie muszą być najlepsze podczas wyścigu - zauważył Paddy Lowe z Mercedesa.

- Każdy zespół będzie chciał zakwalifikować się używając super miękkiej opony, ale ich szybka degradacja w wyścigu doprowadzi do pit stopów już po pięciu okrążeniach.

- W piątek czekają więc na nas długie analizy. Podczas wyścigu może być ciekawie przy ustalaniu strategii - dodał.

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×