Jeden z najsłynniejszych bolidów Michaela Schumachera trafi na aukcję

Newspix / Wenn/Newspix.pl / Na zdjęciu: Michael Schumacher
Newspix / Wenn/Newspix.pl / Na zdjęciu: Michael Schumacher

Model Ferrari za kierownicą którego Michael Schumacher sięgał po swój czwarty tytuł mistrza świata F1 i ostatnie zwycięstwo w GP Monako, zostanie wystawiony na aukcji w Nowym Jorku.

W tym artykule dowiesz się o:

Bolid Ferrari F2001 trafi pod młotek na aukcji w Nowym Jorku w połowie listopada i szacuje się, że jego nabywca będzie musiał sięgnąć głęboko do kieszeni, by nacieszyć się niezwykłym eksponatem w swojej kolekcji. Wartość bolidu Michaela Schumachera z sezonu 2001 wycenia się na kwotę czterech milionów dolarów.

Model F2001 to jeden z najsłynniejszych samochodów w historii Ferrari. Bolid powstał pod okiem słynnego teamu z Maranello w skład którego wchodzili Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne oraz Nikolas Tombazis.

Michael Schumacher za kierownicą F2001 sięgnął po swój 4 z 7 tytułów mistrzowskich, drugi w barwach Ferrari. W sezonie 2011 wygrał nim 9 z 17 wyścigów, zdobywając w całym sezonie prawie dwa razy więcej punktów niż wicemistrz David Coulthard. Mistrzostwo wywalczył już w sierpniu po wygranej na Węgrzech.

Model, który trafi na aukcję w Nowym Jorku zapewnił również Schumacherowi pozycję lidera w klasyfikacji wszech czasów pod względem liczby wygranych wyścigów. Niemiecki kierowca w 2001 roku najpierw wyrównał rekord zwycięstw (51) należący od 1993 do Alaina Prosta, aby zakończyć mistrzostwa z liczbą 53 wygranych Grand Prix.

ZOBACZ WIDEO Nico Rosberg: Wsparcie całego kraju jest bardzo ważne dla powrotu Kubicy do Formuły 1 [ZDJĘCIA ELEVEN]

Wspomniany sezon był również ostatnim w którym Michael Schumacher został zwycięzcą słynnego wyścigu o GP Monako. Za kierownicą F2001 wygrał w Księstwie piąty raz w karierze, wyrównując wyczyn Grahama Hilla. Rekordzistą GP w Monte Carlo pozostaje do dziś Ayrton Senna z liczbą sześciu zwycięstw.

Ferrari F2001 było modelem wyposażonym w 3-litrowy silnik V10 o mocy ponad 830 konii mechanicznych i siedmiobiegową półautomatyczną skrzynię biegów.

Komentarze (0)