WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Brak znajomości opon u Roberta Kubicy. Polak mógł być szybszy

Robert Kubica okazał się najszybszym kierowcą Williamsa podczas dwudniowych testów Formuły 1 w Abu Zabi. Część ekspertów doszukuje się jednak problemów w tempie Polaka. Zdaniem Stephena Campa, Kubica mógłby być szybszy, gdyby lepiej znał opony.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Newspix / Charniaux / XPB Images / Na zdjęciu: Robert Kubica

Po zakończeniu dwudniowych testów Formuły 1 w Abu Zabi wydawać się mogło, że polscy kibice mają powody do zadowolenia. Robert Kubica okazał się najlepszym kierowcą w szeregach Williamsa i nie miał najmniejszych problemów kondycyjnych, o czym sporo mówiło się przed rozpoczęciem jazd. Polak był nie tylko szybszy od również testowanego Siergieja Sirotkina, ale też od Lance'a Strolla, który ma za sobą cały sezon w ekipie z Grove i bardzo dobrze zna model FW40.

Jak wykazała analiza dokonana przez Marka Hughesa z "Motorsport Magazine", polski kierowca świetnie zaprezentował się, jeśli chodzi o tempo wyścigowe. Pod tym względem był lepszy od Felipe Massy, który miał okazję wziąć udział w wyścigu o Grand Abu Zabi przed testami. W przypadku Kubicy pewne wątpliwości pojawiły się jednak przy próbach symulacji kwalifikacji.

Zdaniem Stephena Campa z "Read Motorsport", krakowianin mógłby być szybszy, gdyby lepiej znał opony Pirelli. - Nie jest tajemnicą, że opony Pirelli mają wąskie okno działania i trzeba potrafić wykorzystać ich najlepsze warunki. Jeśli dobrze pamiętam, to Kubica praktycznie nie miał szans, by na nich jeździć, pomijając testy w 2010 roku. Czego by w tym roku nie zrobił, to z tego powodu jego problemy nie są niespodzianką - twierdzi Camp.

Brytyjczyk nie zgadza się z sugestiami, że również Sirotkin nie miał okazji poznać opon Pirelli przygotowanych z myślą o F1. Rosjanin zaliczył kilka sesji treningowych w barwach Renault w tym roku, brał udział również w zeszłorocznych testach w Abu Zabi.

- Sirotkin ma mnóstwo doświadczenia na tym ogumieniu. To nie jest zaskoczenie, że jego tempo kwalifikacyjne było lepsze. Bo między oponami na sezon 2017 i 2018 nie ma wielkiej różnicy. Tegoroczne były po prostu trochę twardsze. Pirelli dokonało jedynie modyfikacji, aby lepiej wykorzystać potencjał opon bez ryzyka ich przegrzania - dodaje Camp.


ZOBACZ WIDEO: Co za historia! Gol bramkarza dał remis! - skrót meczu Benevento Calcio - AC Milan [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]



Polecamy:
2018 PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland - KUP BILETY >>>

Czy Williams zdecyduje się na zakontraktowanie Roberta Kubicy?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna, Twitter

Komentarze (12):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Beata Sarnowska 0
    Wiesz jakbys oglądał f-1 tak 7 lat temu to juz mial umowe z ferrari no ale pewnie srales w tym momecie albo miales za malo lat
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • arniUT 0
    hej jestem Robert ... hej jestem opona... poznajmy się no i już problem się rozwiąże dla Roberta. Ale tak serio to Robert ma nos jak Alain Prost nie wiem czy pamiętacie takiego mistrza :)
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • A my swoje 0
    Wojska Polskiego? Dzięki, ale Antoni nie chce ustąpić.
    miro-miro A gdybys sobie (..a my swoje) zrobil sobie korekte płatów czołowych..to byś zostal naczenym wp.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (9)
Pokaż więcej komentarzy (12)
Pokaż więcej komentarzy (12)
Pokaż więcej komentarzy (12)