[tag=19565]
Valtteri Bottas[/tag] w sezonie 2018 nie wygrał ani jednego wyścigu, podczas gdy jego partner z zespołu, Lewis Hamilton zapisał na swoim koncie jedenaście zwycięstw. Porównanie wypada więc dla fińskiego kierowcy fatalnie.
Słabe statystyki Bottasa sprawiają, że sporo mówi się o tym, że do jego miejsca w zespole Mercedesa przymierzany jest Esteban Ocon. Oznacza to, że fiński kierowca musi znacznie poprawić swoje wyniki w sezonie 2019, aby nie stracić miejsca w teamie na rok 2020.
Tymczasem Mercedes poinformował, że główny inżynier wyścigowy Bottasa, Tony Ross, odchodzi z Formuły 1 do Formuły E. Ross pracował wcześniej między innymi dla Nico Rosberga, był więc bardzo doświadczonym pracownikiem zespołu.
Szef ekipy Mercedesa, Toto Wolff, potwierdził zmiany kadrowe. - Ross będzie głównym inżynierem wyścigowym naszego programu Formuły E. Jeśli chodzi o team Bottasa, to rozmawiamy właśnie o tym, kto powinien z nim pracować - wyjaśnił.
Jednocześnie Wolff poruszył temat kontrowersyjnych felg, których Mercedes użył w Abu Zabi. Przeciwko temu konstrukcyjnemu rozwiązaniu protestowało Ferrari. Mimo to, pomysł został wykorzystany w ostatnim wyścigu sezonu. - Nie wydaje mi się, żeby temat był skomplikowany. Nie da się uzyskać większej pewności niż potwierdzenie od FIA. Możemy używać tego typu felg i z pewnością znajdą się one w naszych bolidach w przyszłym sezonie - zakończył szef Mercedesa.
ZOBACZ WIDEO: Gąsiorowski ostrzega: Myślenie, że Kubica wsiądzie do bolidu i wskoczy na podium to błąd