Alfa Romeo nie będzie kopią Ferrari. Zespół dostał wolną rękę

Materiały prasowe / Sauber / Na zdjęciu: Charles Leclerc za kierownicą Saubera
Materiały prasowe / Sauber / Na zdjęciu: Charles Leclerc za kierownicą Saubera

Alfa Romeo zastąpiła Saubera w Formule 1, ale nie oznacza to, że włoska marka jeszcze mocniej zacieśni sojusz z Ferrari. Ekipa z Hinwil nie chce w tak dużym stopniu kopiować rozwiązań większego brata, jak robi to chociażby Haas.

Ferrari ściśle współpracuje z dwoma zespołami Formuły 1. Włosi zawiązali sojusz z Haasem, któremu sprzedają gotowe podzespoły, dzięki czemu Amerykanie są w stanie dość niskim nakładem kosztów skonstruować samochód. Od zeszłego roku stajnia z Maranello weszła też w bliską kooperację z Sauberem, który od nadchodzącej kampanii rywalizować będzie jako Alfa Romeo Racing.

Sauber znika z Formuły 1. Czytaj więcej!

Ferrari i Alfa Romeo należą do tego samego właściciela - grupy Fiat Chrysler. Nie oznacza to jednak, że firma spod znaku czterolistnej koniczynki chce kopiować rozwiązania większego i bardziej utytułowanego brata.

Jak donosi "La Gazetta dello Sport", Alfa Romeo ma dysponować wolną ręką w zakresie budowy samochodu. Zobaczymy to już w roku 2019, bo nowy model będzie pierwszym, który powstał pod okiem Simone Resty. Dyrektor techniczny ekipy z Hinwil przez wiele lat pracował na stanowisku inżyniera w Ferrari.

ZOBACZ WIDEO Robert Kubica określił cel na sezon 2019. "Zawsze byłem kiepski w obietnicach"

Zdaniem włoskiego dziennika, Resta miał postawić na kilka ciekawych innowacji w konstrukcji samochodu na rok 2019, których "do tej pory nie widziano w maszynach F1".

Zniknięcie Saubera to znak czasów w F1. Czytaj więcej! 

Za daniem większej swobody Alfie Romeo przemawia też sposób, w jaki funkcjonuje zespół. Szef zespołu Frederic Vasseur w ostatnich miesiącach rekrutował do pracy w fabryce nowych pracowników. Dzięki temu ekipa dysponuje znacznie większymi zasobami, niż chociażby Haas.

Pracom nad nowym samochodem ma też bacznie się przyglądać Kimi Raikkonen. Fin w styczniu miał kilkukrotnie odwiedzić fabrykę w Hinwil, aby wymienić się swoimi spostrzeżeniami. Na korzyść 39-latka działa fakt, że na co dzień mieszka on w Szwajcarii, więc pokonanie drogi do siedziby zespołu zajmuje mu niewiele czasu.

Komentarze (3)
konwicjusz
5.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Kuczera.... firma spod znaku czterolistnej koniczynki? Ktoś tu chyba z byka spadł...
Może tak sprawdzić u wujka Google jaki znak ma Alfa Romeo?
No i co oznacza koniczynka hm..... Quadrifglio V
Czytaj całość
avatar
Marcin Kaczmarek
5.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ferrari nie jest częścią FCA od chyba 2016 roku, ale o tym mało ważnym aspekcie "redaktorek" mógł zapomnieć... 
avatar
Marcin Kaczmarek
5.02.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Zaczął bym od tego, że Ferrari już od jakiegoś czasu - chyba od 2016 roku nie jest częścią Fiat-Chrysler ale to pewnie mało ważne dla "redaktorka" 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.