F1: kluczowy dzień dla Liberty Media. "Wcześniej ten sport był zarządzany przez starca"

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: wyścig w Baku
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: wyścig w Baku

- Zanim Liberty Media przejęło Formułę 1, ten sport był zarządzany przez starca i grupę prawników - twierdzi Oliver Hughes, szef marketingu w Red Bull Racing. We wtorek zespoły poznają propozycję nowych przepisów, jakie mają obowiązywać od roku 2021.

Wtorek może okazać się kluczowy dla przyszłości Formuły 1. Tego dnia w Londynie dojdzie do spotkania przedstawicieli Liberty Media z Grupą Strategiczną, do której należy sześć z dziesięciu ekip. Właściciel F1 przedstawi na nim propozycje zmian regulaminowych, które mają wejść w życie w roku 2021.

Amerykanie mają jasny plan - uczynić F1 bardziej atrakcyjną dla widzów i sponsorów. Chcą skończyć z dominacją Mercedesa i Ferrari. Oba zespoły muszą pogodzić się z utratą części przywilejów. Bardziej sprawiedliwy ma być również podział nagród finansowych.

Czytaj także: 21 punktów może zrobić różnicę w F1

Statystyki pokazują, że Liberty Media obrało właściwą drogę. Oglądalność F1 w ciągu ostatnich dwóch sezonów, po tym jak przejęto firmę od Berniego Ecclestone'a, wzrosła o 10 proc. Wzrósł też odsetek kobiet interesujących się F1 (z 31 do 36 proc.).

ZOBACZ WIDEO Klich o grze reprezentacji. "Biliśmy głową w mur. Było nerwowo"

Nie zmienił się jedynie średni wiek kibica oglądającego wyścigi w telewizji. Ten kształtuje się na poziomie 40 lat. To zła wiadomość dla Liberty Media, ale Amerykanie robią wszystko, aby do królowej motorsportu garnęli coraz młodsi fani. W tym celu przygotowano m.in. serial "Drive to survive".

- Zanim Liberty Media przejęło Formułę 1, ten sport był zarządzany przez starca i grupę prawników. W erze Ecclestone'a nikt nie ośmieliłby się postawić na esport. Tymczasem Liberty Media na platformę esportową wydała fortunę - powiedział Oliver Hughes, szef marketingu w Red Bull Racing.

Z efektów pracy nowego właściciela zadowoleni są też przedstawiciele Heinekena, jednego ze sponsorów F1. - Zespół Berniego miał zwykle jedną odpowiedź: nie. I to niezależnie jakie było pytanie, mogłeś się spodziewać odmowy. Teraz jesteśmy znacznie bliżej fanów podczas weekendów wyścigowych. F1 stała się bardziej dostępna. Nie tylko z perspektywy kibica, ale też sponsora - wyjaśnił Ben Pinkus z agencji marketingowej Black Sheep Sponsorship.

Umowa Heinekena z F1 zaczęła obowiązywać w roku 2016. Firma promuje się też na meczach piłkarskiej Ligi Mistrzów, mistrzostw świata w rugby czy w filmach o Jamesie Bondzie. Jednak to właśnie z aktywności w F1 ma być najbardziej zadowolona.

- Nie sądziliśmy, że zaoferujemy naszym klientom tak bliski dostęp do świata F1. W tej dyscyplinie możesz poczuć się, jakbyś brał w niej udział od środka. W Lidze Mistrzów czy rugby tego nie ma. Do tego F1 umożliwia nam równoczesną promocję na 21 rynkach, na pięciu kontynentach. To coś wyjątkowego - dodał Pinkus.

Czytaj także: Hiszpania opłakuje śmierć 14-latka

Do pełni szczęścia Liberty Media brakuje jedynie ekscytującej rywalizacji na torze. Od kilku lat w F1 oglądamy bowiem dominację Mercedesa. Niemcy rozpoczęli swoje panowanie w roku 2014 wraz z nadejściem tzw. ery hybrydowej. Zmiany wprowadzane z myślą o sezonie 2021 mają ukrócić panowanie zespołu z Brackley.

- W ostatnich pięciu latach oglądaliśmy seryjne zwycięstwa Mercedesa, ale w roku 2021 wejdą w życie kompletnie nowe przepisy. One wyrównają szanse wszystkich ekip - zapewnił Yath Gangakumaran, dyrektor ds. strategii w F1.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.