WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: szef Toro Rosso odpowiada na krytykę Williamsa. "Powinni wziąć się do roboty"

- Jeśli ktoś skarży się na to, że małe ekipy go wyprzedziły, to nie odrobił pracy domowej - mówi Franz Tost, szef Toro Rosso. W ten sposób Austriak zareagował na krytykę ze strony m.in. Williamsa.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Toro Rosso / Na zdjęciu: Franz Tost

Toro Rosso to kolejny przykład "zespołu B" w Formule 1. Stajnia z Faenzy należy do Red Bulla i ma za zadanie szkolić młodych kierowców dla głównej ekipy. Od tego roku korzysta też z szeregu części, które zaprojektowano i wyprodukowano z myślą o Red Bull Racing.

Szefowie Red Bulla i Toro Rosso poszli drogą, którą wcześniej wytyczyły ekipy Ferrari i Haasa. Ścisła współpraca dwóch podmiotów nie podoba się za to Williamsowi, McLarenowi czy Renault. Wspomniane teamy najmocniej ucierpiały na pojawieniu się sojuszy w F1.

Czytaj także: Lance Stroll zaskoczył prędkością 

- Jeśli ktoś skarży się na to, że małe ekipy go wyprzedziły, to nie odrobił pracy domowej. Toro Rosso ma skrzynię biegów z zeszłego roku, tak samo jak tylne zawieszenie. Stare są też elementy przedniego zawiasu. Staliśmy się bardziej konkurencyjni, bo Honda poprawiła swój silnik - odpowiedział krytykom na łamach "Motorsportu" Franz Tost, szef zespołu z Faenzy.

ZOBACZ WIDEO Starcie Mandzukicia z Piątkiem! Musiał ich rozdzielać Szczęsny! [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Tost stoi na stanowisku, że Williams czy Renault, zamiast skupić się na własnych problemach, wolą dostrzegać je poza własną fabryką. - Wygląda na to, że inni nie wykonali odpowiedniej pracy. Dlatego nie powinni narzekać i rozglądać się dookoła za przyczynami takiego stanu rzeczy. Powinni wziąć się do roboty - dodał Austriak.

Podobnie na ciągłą krytykę ze strony Williamsa i innych ekip reaguje Gunther Steiner, szef Haasa. - My sobie nie wymyśliliśmy takiego modelu współpracy. On został stworzony w przepisach i skorzystaliśmy z tego. Jeśli inni chcą pójść naszą drogą, to nikt im nie broni - zauważył Włoch w rozmowie z "Motorsportem".

- Jeśli ktoś nie notuje dobrych wyników i ma swoje problemy, to nie może za to winić innych. Bo teraz mamy taką sytuację, że obwinia się nas za to, że my wykonujemy dobrą pracę - dodał Steiner.

Czytaj także: Możliwe zmiany w kwalifikacjach 

Steiner zauważył, że sojusze doprowadziły do tego, że mniejsze ekipy znajdują się coraz bliżej wielkiej trójki. Gdyby "zespoły B" nie istniały, bylibyśmy narażeni na F1, w której zespoły typu Williams tracą po kilka sekund na okrążeniu do liderów.

- Jeśli zlikwidujemy "zespoły B", to strata do największych wzrośnie. Powiązania między zespołami sprawiają, że są one coraz bliżej Mercedesa, Ferrari i Red Bulla. Tak właśnie powinno być - podsumował.

Czy popierasz ideę "zespołów B" w Formule 1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (3):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • Starigniter 0
    "Szefowie Red Bulla i Toro Rosso poszli drogą, którą wcześniej wytyczyły ekipy Ferrari i Haasa" - a nie na odwrót przypadkiem?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Esfand 0
    To jest F1 Ferrari Mercedesa i RedBulla. Te 3 teamy mają F1 na wyłączność i wszystko oni wygrywają. W dodatku jeszcze między kierowcami też są team orders. Ustawianie i fałszowanie wyników to się powinno nazywać po imieniu.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Michal Furmaniak 0
    Fajnie być zespołem B. Nie zdobywać mistrzostwa kierowców, konstruktorów, tylko bycie zależnym od swoich przełożonych. Na pewno mają z tego dobre korzyści finansowe ale co z tego. Kasy pod dostatkiem, a zero satysfakcji. W Red Bull Racing panuje też twarda dyktatura. Formuła 1 zchodzi na psy od kilkunastu lat, bo wszystko robią tak, że gorsze zespoły albo wypadają z F1 albo zawiązują sojusze. Ferrari i Mercedes, no i może Red Bull, biją się o podja, a reszta zadowala się ochłapami. Ciekaw jestem, co będzie za kilka lat. Powinno być moim zdaniem tak, żeby konstrukcja bolidów była taka sama, a silniki każdy jak chce. Podejrzewam, że Hamilton walczyłby z prawie każdym i wtedy można by mówić kto ma talent.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (3)
Pokaż więcej komentarzy (3)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×