Start jest kluczowy w przypadku Grand Prix Monako. Pierwsze metry najlepiej rozegrał Lewis Hamilton, który utrzymał się na prowadzeniu. Polskich kibiców mógł cieszyć fakt, że na zamieszaniu w pierwszym zakręcie zyskał Robert Kubica. Polak przedarł się przed Antonio Giovinazziego i George'a Russella.
W szaloną pogoń za czołówką ruszył Charles Leclerc. Kierowca Ferrari w świetnym stylu wyprzedził Romaina Grosjeana na ósmym okrążeniu. - Kamikaze - krzyczał Francuz przez radio. Na kolejnym "kółku" Leclerc próbował powtórzyć ten manewr na Nico Hulkenbergu, ale zakończyło się "bączkiem" i uszkodzeniem opony.
To oznaczało koniec nadziei Leclerca na dobry wynik przed własną publicznością. Na torze pozostały fragmenty jego maszyny, przez co sędziowie zdecydowali o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. Miało to ogromny wpływ na dalszą część wyścigu.
SAFETY CAR
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019
Debris strewn across the track from Leclerc's car #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/UA9nsNZ0Vi
Na neutralizacji stracił Valtteri Bottas. Fin po wymianie opon w alei serwisowej został wyprzedzony przez Maxa Verstappena. Pomiędzy kierowcami doszło do kontaktu, a sędziowie uznali, że Holender został wypuszczony ze swojego stanowiska w sposób niebezpieczny. Przez to nałożono na niego karę pięciu sekund.
Czytaj także: Kubica oddał hołd Laudzie przed wyścigiem
- Możesz wyprzedzić Hamiltona i mu uciec - mówił inżynier do Verstappena, gdy informował go o decyzji sędziów.
ZOBACZ WIDEO: Spróbowaliśmy sił w symulatorze Formuły 1. Teraz każdy może poczuć się jak Robert Kubica!
Stewardzi musieli się też zająć incydentem między Giovinazzim a Kubicą. Włoch próbował wyprzedzić Polaka i doprowadził do kontaktu na szesnastym okrążeniu, przez co reprezentant Williamsa wykręcił "bączka" i stracił swoją dobrą, 15. pozycję. Za to sędziowie do wyniku Giovinazziego dopisali dziesięć sekund.
Czytaj także: Giovinazzi zrujnował wyścig Kubicy
LAP 15/78:
— Formula 1 (@F1) May 26, 2019
Traffic jam at La Rascasse
They've untangled themselves now - phew! #MonacoGP #F1 pic.twitter.com/VY7OchzxT0
Za to znajdujący się na czele stawki Hamilton konsekwentnie narzekał na opony w swoim Mercedesie. Brytyjczyk nie był w stanie zrozumieć dlaczego podczas pit-stopu otrzymał pośrednią mieszankę. W pewnym moencie Hamilton wręcz pokłócił się z inżynierem wyścigowym, gdy tłumaczył mu, że nie jest w stanie trzymać tempa.
- Nie wiem, co wy myśleliście, gdy zakładaliście te opony - stwierdził Hamilton.
Mimo ciągłych narzekań ze strony Hamiltona, dowiózł on wygraną do mety. Verstappen na 76. okrążeniu wprawdzie próbował manewru wyprzedzania, ale doprowadził do kontaktu. - Skręcił, gdy próbowałem go wyprzedzać - narzekał Holender przez radio.
Wygrana w Grand Prix Monako sprawiła, że Hamilton umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Jednak po raz pierwszy w tym sezonie Mercedes nie zgarnął dubletu w F1. Bottas, wskutek kary dla Verstappena, ukończył rywalizację na trzecim miejscu.
Wyniki Grand Prix Monako:
Pozycja | Kierowca. | Zespół | Czas/strata |
---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 78 okr. |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | +2.602 |
5. | Valtteri Bottas | Mercedes | +3.162 |
4. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +5.537 |
5. | Pierre Gasly | Red Bull Racing | +9.946 |
6. | Carlos Sainz | McLaren | +53.454 |
7. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | +54.574 |
8. | Alexander Albon | Toro Rosso | +55.200 |
9. | Daniel Ricciardo | Renault | +60.894 |
10. | Romain Grosjean | Haas | +61.034 |
11. | Lando Norris | McLaren | +66.801 |
12. | Kevin Magnussen | Haas | +1 okr. |
13. | Sergio Perez | Racing Point | +1 okr. |
14. | Nico Hulkenberg | Renault | +1 okr. |
15. | George Russell | Williams | +1 okr. |
16. | Lance Stroll | Racing Point | +1 okr. |
17. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | +1 okr. |
18. | Robert Kubica | Williams | +1 okr. |
19. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | +1 okr. |
20. | Charles Leclerc | Ferrari | nie ukończył |