F1: kierowcy chcą zmian niczym w MotoGP. Pomogłoby to mniejszym zespołom

Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: Carlos Sainz
Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: Carlos Sainz

Coraz częściej pojawiają się głosy, że Formuła 1 powinna pójść drogą MotoGP i postawić na przepisy, które wspierałyby najmniejsze zespoły i dawały im szereg przywilejów. Zyskać na tym mógłby m.in. Williams.

W MotoGP od kilku lat obowiązuje system koncesji, dzięki któremu zespoły z końca stawki mogą liczyć na szereg przywilejów. Regulamin gwarantuje im możliwość skorzystania z większej liczby silników czy odbycia dodatkowych dni testowych. Bonusy regulaminowe traci się w momencie dołączenia do czołówki i uzyskania kilku miejsc na podium.

W padoku Formuły 1 coraz częściej pojawiają się głosy, że podobne rozwiązanie należy wprowadzić w królowej motorsportu. Przy równym traktowaniu takie zespoły jak Williams nie mają bowiem szans na dogonienie czołówki Formuły 1 i skazane są na walkę na tyłach stawki.

Czytaj także: Russell nie popiera zmian w F1

- Znam bardzo dobrze Carmelo Ezpeletę (szef MotoGP - dop. aut.). Rozmawiałem z nim wiele razy o tym, jak to zrobił, że MotoGP jest tak konkurencyjne, jak reagowali producenci na zmiany, na wprowadzanie jednolitej elektroniki. Początkowo byli sceptyczni, a teraz są bardzo zadowoleni - powiedział "Motorsportowi" Carlos Sainz, kierowca McLarena.

ZOBACZ WIDEO: Andrzej Borowczyk: Kubica mógł wejść na szczyt. Wstępny kontrakt z Ferrari był już podpisany

Hiszpan utrzymuje kontakty m.in. z Marcem Marquezem, aktualnym mistrzem świata MotoGP. Dlatego też Sainz ma świadomość tego, że motocyklowe mistrzostwa świata rosną w siłę i zaczynają podgryzać F1. - Teraz MotoGP stało się bardzo ciekawe. Producenci są zadowoleni, bo odnoszą zwycięstwa w bardzo konkurencyjnym świecie. To wzmacnia ich pozycję. Dla F1 stanowi to dobry przykład. Chciałbym tego samego - dodał.

Również przedstawiciele Racing Point popierają pomysł o dodatkowych przywilejach dla mniejszych ekip. Andrew Green, dyrektor techniczny tej ekipy, zwrócił jednak uwagę na to, że ściganie w F1 musi gwarantować emocje.

Czytaj także: Sprawa kary Vettela ma ciąg dalszy 

- Fajnie, że chcemy stworzyć samochody, które będą w stanie jechać za sobą. Potrzebujemy czegoś więcej, bo inaczej po prostu będziemy oglądać procesję od startu do mety. Samochody będą blisko siebie, ale nie będą w stanie się wyprzedzać. To nam grozi - skomentował Green.

Komentarze (2)
avatar
sarasell
15.06.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
W F1 nie kierowca tylko sędziowie i zarząd się ściga, ale oni nie są zagrożeniu życiem 
bebłok
15.06.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Mega pomysł!! Dodatkowe sesje testowe wyłącznie dla tych, którzy nie mieli miejsca na podium w ostatnich 10 wyścigach. Albo możliwość prywatnych testów :) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.