WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: nie będzie zmiany opon. Pirelli nie ugnie się pod presją ekip

W padoku F1 pojawiło się wiele głosów sugerujących, że Pirelli powinno powrócić do opon w specyfikacji 2018, przerywając tym samym dominację Mercedesa. Producent twierdzi jednak, że jedynym realnym powodem do zmian byłyby kwestie bezpieczeństwa.
Katarzyna Łapczyńska
Katarzyna Łapczyńska
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: walka między Verstappenem a Vettelem

Ogumienie w specyfikacji na rok 2019 jest o 0,4 mm cieńsze od ubiegłorocznego, co ma redukować zjawiska rozrywania i przegrzewania. Niesie to jednak za sobą pewne konsekwencje - zmienił się zakres roboczy pracy opon.

Wielu ekspertów tłumaczy tegoroczną dominację Mercedesa właśnie najlepszym zrozumieniem działania produktu Pirelli. Doradca Red Bulla ds. motorsportu, Helmut Marko zasugerował nawet, że ekipa Toto Wolffa mogła otrzymać niezbędne do pracy nad bolidem dane znacznie wcześniej niż inne zespoły, przez co samochody Lewisa Hamiltona i Valtteriego Bottasa są zaprojektowane optymalnie dla nowych opon (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Czytaj także: Powraca dyskusja na temat grid girls w F1

Szef Pirelli, Mario Isola przekonuje, że nie dotarła do niego żadna oficjalna prośba o przywrócenie ogumienia w starej specyfikacji. - Przepisy mówią jasno, do jakich modyfikacji może dojść w trakcie sezonu. Nie otrzymałem żadnej informacji, jakoby jakieś zmiany były potrzebne. Jeśli takowa się pojawi, to oczywiście przedyskutujemy to - powiedział.

ZOBACZ WIDEO: Niezręczne pytanie o przyszłość Roberta Kubicy. Obok siedział sponsor

Czytaj także: Villeneuve krytykuje kierowców F1. Tylko Verstappen ma charyzmę

- Generalnie jednak sprawa jest jasna. Możemy zmienić specyfikację opon tylko ze względu na kwestie bezpieczeństwa. Aktualnie takich nie ma. Opony nie stwarzają zagrożenia dla kierowców ani rywalizacji. Nawet gdybyśmy otrzymali oficjalną prośbę od FIA, to mówiąc szczerze, nie wiem jak miałbym się do niej odnieść. Nie ma powodów, żeby cokolwiek zmieniać - wyjaśnił Włoch.

Isola zaznaczył, że Pirelli wciąż pracuje nad udoskonaleniem ogumienia, jednak najwięcej zależy od zespołów i ich sukcesów w rozwoju samochodów. - Najważniejsze w rej chwili jest to, jak ekipy poradzą sobie z innymi zmiennymi, takimi jak design aut, siła docisku, zawieszenie i tak dalej. To już leży po ich stronie - zakończył.

Już wcześniej pretensje zespołów i hasła o powrocie do starszego ogumienia wyśmiał Mercedes (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Czy uważasz, że dominacja Mercedesa wynika z faworyzowania ekipy przez władze F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (2):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • isostar 0
    Przecież opony się zmieniają raz na jakiś czas.
    DesmondMiles Mercedes ma 5 tytułów z rzędu wśród konstruktorów i dopiero teraz zrozumiał opony? To gdzie byli inni przez te 5 lat?
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • DesmondMiles 1
    Jedyny fakt jaki można powiązać z nazwą sportowefakty to ten, że świątek piątek czy niedziela ilość artykułów musi się zgadzać.
    indominus Pani Łapczyńska, będziecie tak na SF powielać jakieś sugestie o nieuczciwej konkurencji czy może zrobicie swoje dziennikarskie śledztwo? Był wcześniej przeciek w sprawie opon do Mercedesa czy nie było? Bo Helmut Marko tego nie wie tylko sobie tak gdyba. To byłby nowy poziom dziennikarstwa na SF.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • DesmondMiles 1
    Mercedes ma 5 tytułów z rzędu wśród konstruktorów i dopiero teraz zrozumiał opony? To gdzie byli inni przez te 5 lat?
    [ 1 komentarz w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (2)
Pokaż więcej komentarzy (2)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×