WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: kierowcy nie będą padać na kolana ze zmęczenia. Czasy w sporcie się zmieniły

Romain Grosjean zasugerował, że jazda w kartingu jest bardziej wyczerpująca niż wyścig Formuły 1. To wywołało lawinę komentarzy. - Nie oczkujcie, że kierowca po wyjściu z samochodu będzie padać na kolana - zapowiada Franz Tost, szef Toro Rosso.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: lista startowa F1 sezonu 2019

Starsi kierowcy w stawce Formuły 1 zwracają uwagę na to, że prowadzenie samochodów F1 stało się zbyt łatwe. Najlepszym tego dowodem jest młodzież w postaci Lance'a Strolla, Lando Norrisa czy Alexandra Albona, która potrafiła szybko zaadoptować się do warunków panujących w F1.

Punktem wyjścia do dyskusji stała się wypowiedź Romaina Grosjeana, który stwierdził, że po wizycie z przyjaciółmi na torze kartingowym był bardziej wyczerpany niż po wyścigu F1 (czytaj więcej o tym TUTAJ).

Czytaj także: Decyzje sędziów muszą być bardziej zrozumiałe 

Kiedyś sytuacja wyglądała inaczej. Każdy młody kierowca musiał zapłacić "frycowe" w debiutanckim sezonie i nie radził sobie najlepiej z realiami F1. - Nie możemy porównywać obecnych czasów do minionych. Nie oczekujcie, że kierowca po wyjściu z samochodu będzie padać na kolana - skomentował na łamach "Motorsportu" Franz Tost, szef Toro Rosso.

ZOBACZ WIDEO: #Newsroom. W studiu Robert Kubica i prezes Orlenu

Austriak zwrócił uwagę na to, że w F1 doszło do znaczącej profesjonalizacji, podobnie jak w innych sportach. - Mansell czy Piquet przed laty nie widzieli siłowni od środka. Część z nich paliła regularnie papierosy. Bywało tak, że część z nich nie kończyła wyścigów z powodu wycieńczenia, a winę zwalali na skrzynię biegów. Kierowcy po prostu nie byli odpowiednio wytrenowani. Taka była rzeczywistość F1 - dodał szef ekipy z Faenzy.

Dlatego też Tost nie zgadza się z opiniami starszych kierowców, jakoby obecne samochody F1 były zbyt łatwe w prowadzeniu i należałoby w związku z tym zmienić przepisy.

Czytaj także: Red Bull boi się obejścia Verstappena 

- Poziom rywalizacji stał się bardzo wysoki. Być może najwyższy w historii F1, ale to nie jest tylko domena naszego sportu. To samo widzimy w innych dyscyplinach. Dlatego powinniśmy być szczęśliwi, że mamy tak wyćwiczonych kierowców - podsumował Tost.

Czy samochody F1 stały się zbyt łatwe w prowadzeniu?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (1):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • indominus 0
    A taki Hamilton, Leclerc, Verstappen jadą aż miło i pieprzą te wszystkie problemy. Hmmm... jak to jest... hmmm... jeden jedzie, drugi narzeka... hmmm...
    bebłok No właśnie o to chodzi że kierowcy nie mogą korzystać ze 100% możliwości bolidu bo : po pierwsze silniki są "skręcone" czyli ograniczono poziom mocy silników w obawie o misie polarne po drugie w F1 co jest absurdem wymyślono normy spalania.... przez co kierowca nie może jechać na 100% bo braknie mu paliwa do mety
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • bebłok 1
    No właśnie o to chodzi że kierowcy nie mogą korzystać ze 100% możliwości bolidu bo :
    po pierwsze silniki są "skręcone" czyli ograniczono poziom mocy silników w obawie o misie polarne
    po drugie w F1 co jest absurdem wymyślono normy spalania.... przez co kierowca nie może jechać na 100% bo braknie mu paliwa do mety
    indominus I jeszcze mówi, że wykorzystuje raptem 50% możliwości bolidu. Ciekawe na kiedy chowa drugą połowę. Moim zdaniem czas, żeby pomyślał o jej użyciu :).
    [ pokaż odpowiedzi ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • indominus 1
    I jeszcze mówi, że wykorzystuje raptem 50% możliwości bolidu. Ciekawe na kiedy chowa drugą połowę. Moim zdaniem czas, żeby pomyślał o jej użyciu :).
    STGP Najśmieśniejsze w tym wszystkim jest to, że ten temat porusza Groesjean, któremu kierowanie bolidem w całej stawce poza Strollem i Giovanazzim sprawia najwięcej problemów.Przecież to jest gośc, który nie potrafi jechać za samochodem bezpieczeństwa, a narzeka, że F1 jest za prosta...
    [ pokaż odpowiedzi ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (1)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×