Jarosław Wierczuk: Ferrari wpadło w pułapkę. Włosi nie odwrócą losów sezonu (komentarz)

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Sebastian Vettel

W kontekście Ferrari nie chcę pisać "a nie mówiłem", ale taka reakcja aż ciśnie się na usta. Po piątkowych treningach we Francji nie ma już śladu po tak łatwo wydobywanej jak w Kanadzie prędkości.

Na Paul Ricard nie o samą prędkość chodzi. Owszem proste są tu długie, ale to te kilka szybkich, wyjątkowo aerodynamicznych zakrętów decyduje o tym na ile jesteś konkurencyjny, a jak w grę wchodzi aerodynamika, to Ferrari natychmiast traci więcej.

I tak pewnie na razie to będzie wyglądało, ponieważ jakoś nie wierzę, że wyraźną od początku sezonu tendencję konstrukcyjną swojego bolidu (optymalizacja prędkości na prostej kosztem docisku w zakrętach) Włosi będą w stanie szybko odwrócić.

Czytaj także: Hamilton uniknął kary za incydent z Verstappenem

Tym bardziej szkoda takich sytuacji jak w Kanadzie, a weźmy pod uwagę, że to nie pierwsza zmarnowana szansa Scuderii w sezonie. Owszem pierwsza tak ewidentna, ale w sensie charakteru toru zarówno w Baku jak i w Bahrajnie powinni zgarnąć zdecydowanie większą ilość punktów.

ZOBACZ WIDEO: #Newsroom. W studiu Robert Kubica i prezes Orlenu

Przy specyfice bolidu Ferrari każda niewykorzystana szansa boli co najmniej podwójnie. Po prostu z tego powodu, że do końca sezonu zostało bardzo niewiele startów, w których aerodynamika wyraźnie przechodzi na plan dalszy. Oczywista jest w zasadzie tylko Monza.

I to jest właśnie pułapka, w którą wpadło Ferrari. Mają bolid wyjątkowo szybki, ale tylko w bardzo specyficznych warunkach. Ten wachlarz zastosowań jest nieporównywalny z brutalnie równą konkurencyjnością Mercedesa.

Zwróćmy też uwagę, że na formę Ferrari nakłada się dyspozycja Sebastiana Vettela. Incydent w Kanadzie to nie pierwszy jego błąd w bezpośredniej konfrontacji z Lewisem Hamiltonem. Wystarczy przypomnieć Bahrajn. W tym sezonie jednak Vettel oprócz Hamiltona ma jeszcze na głowie poważną konkurencję wewnątrz własnego zespołu. I to również dało się odczuć w piątek.

Znamienny jest fakt, iż dialog z mediami Sebastian rozpoczął od zapewnień, iż nie jest sfrustrowany. Tymczasem z jednej strony walka o mistrzostwo jest dla niego, biorąc pod uwagę aktualne uwarunkowania po prostu nierealna, a sytuacja w teamie z pewnością inna niż na początku sezonu i ta zmiana z pewnością nie jest na jego korzyść. Ferrari było mocno krytykowane po próbach stosowania team orders faworyzujących Vettela. Przy aktualnym zestawieniu formy obu kierowców na pewno w głowach szefostwa koncernu pojawiają się znaki zapytania.

Z kolei piąte i siódme wyniki kierowców McLarena w drugim treningu to rewelacyjny prognostyk na niedzielę. Przypomnijmy, że zespół używa jednostek Renault, a więc w pewnym sensie to dla nich domowe Grand Prix, a sam McLaren ma za sobą bardzo trudny okres. Miejmy nadzieję, że zespół z Woking wykorzystał już limit pechowych startów. Takie stajnie jak McLaren czy Williams po prostu powinny być albo w ścisłej czołówce, albo co najmniej liczyć się w regularnej walce o punkty.

Czytaj także: Sędziowie zakończyli sprawę Vettela

To przecież te teamy, wspólnie z Ferrari tworzyły tożsamość F1. A propos Williamsa, przełomu jak na razie nie ma i nie będzie. Musimy uzbroić się w cierpliwość co najmniej do startu na Silverstone, kiedy to zapowiadany jest poważny pakiet poprawek do modelu FW42.

Jarosław Wierczuk

Jarosław Wierczuk - były kierowca wyścigowy. Ścigał się w Formule 3000, Formule 3, Formule Nippon oraz testował bolid Formuły 1. Obecnie Prezes Fundacji Wierczuk Race Promotion, której celem jest promocja i pomoc młodym kierowcom.

Strona fundacji Wierczuk Race Promotion

Profil Fundacji Wierczuk Race Promotion na Facebooku

Komentarze (2)
avatar
RobertW18
22.06.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
P. Wierczuk alias "Redakcja" ma jakieś urojenia wielkościowe. Pisze: "W kontekście Ferrari nie chcę pisać "a nie mówiłem", ale taka reakcja aż ciśnie się na usta." Nie napisał nic, czego by pr Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.