F1: ważne spotkanie w Austrii. Jest wniosek o powrót do zeszłorocznych opon

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton

W piątkowy poranek w Austrii dojdzie do spotkania przedstawicieli zespołów F1, FIA oraz Pirelli. Na nim omawiany będzie pomysł, aby wrócić do opon stosowanych w roku 2018. Miałoby to zakończyć dominację Mercedesa w F1.

Spotkanie to efekt krytyki ze strony większości zespołów F1, którym nie podobają się opony Pirelli o cieńszym bieżniku. Umieszczenie ich w odpowiednim oknie operacyjnym i zmuszenie do właściwej pracy stało się ogromnym wyzwaniem, z czym jako jedyny radzi sobie Mercedes. Najlepszym dowodem na to jest seria zwycięstw niemieckiego zespołu w F1.

Dlatego też Nikolas Tombazis z FIA postanowił zareagować. Podczas piątkowego spotkania chce on wysłuchać zdania wszystkich stron i sprawdzić czy istnieje w ogóle możliwość, aby po przerwie wakacyjnej powrócić do ogumienia stosowanego w 2018 roku.

Czytaj także: Haas wstrzymuje się ze zmianami

Opony o cieńszym bieżniku (o 0,4 mm) zostały wprowadzone przez Pirelli, aby pozbyć się zjawiska pęcherzykowania i rozwarstwiania. Włoska firma uważała, że zdjęcia przedstawiające po wyścigu gumy w mocno zużytym stanie nie wpływają korzystnie na jej wizerunek.

ZOBACZ WIDEO Hubert Hurkacz zaczyn Wimbledon. Cała nadzieja w serwisie

Zgodnie z regulaminem F1, zmiana ogumienia będzie wymagać zgody siedmiu z dziesięciu zespołów F1. Z pewnością przeciwko zagłosuje Mercedes. W padoku sporo mówi się o tym, że McLaren również nie wyraża zgody na powrót do starszych opon, bo tegoroczny samochód Brytyjczyków ma dobrze współgrać z oponami na rok 2019.

Kluczowe będzie zatem zdanie dwóch ekip, które korzystają z silników Mercedesa - Williamsa oraz Racing Point. W przypadku zespołu Roberta Kubicy sytuacja jest klarowna. Brytyjczycy są tak powiązani z Mercedesem, że zagłosują przeciwko zmianie opon. Inaczej wygląda sytuacja Racing Point, który mocno się męczy na tegorocznym ogumieniu i optowałby za zmianą.

Czytaj także: Niezręczna sytuacja Siergieja Sirotkina

- To logiczne, że zespoły, które nie potrafią odpowiednio zmusić opon do pracy, próbują na F1 wymusić zmianę ogumienia. Z mojego punktu widzenia, bazując na sportowej rywalizacji, F1 nie powinna dokonywać zmian tylko z tego powodu, że ktoś sobie radzi lepiej, a ktoś gorzej - powiedział "Motorsportowi" Toto Wolff, szef Mercedesa.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.