F1: postulat Roberta Kubicy nie zostanie spełniony. "To byłoby szkodliwe dla Formuły 1"

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica

Robert Kubica i wielu innych kierowców apeluje o to, by samochody F1 stały się lżejsze. Na wysłuchanie apeli Kubicy i jego kolegów nie ma co liczyć, bo oznaczałoby to rezygnację z silników hybrydowych.

W środę światło dzienne ujrzały pierwsze szkice samochodów, jakie w Formule 1 będziemy oglądać w roku 2021 (czytaj więcej o tym TUTAJ). Zła wiadomość dla kibiców i kierowców jest taka, że najprawdopodobniej maszyny ponownie przybiorą na wadzę i mają być o kilkadziesiąt kilogramów cięższe od obecnych.

Tymczasem wielu kierowców wprost mówi o tym, że pojazdy w F1 powinny być lżejsze. Jako jeden z pierwszych otwarcie obecne konstrukcje krytykował Robert Kubica.

Czytaj także: Haas nie zamierza odchodzić z F1

- Samochody mają jakieś 60 kg nadwagi. W wolnych zakrętach pojazd zaczyna przypominać autobus. W szybkich łukach brakuje mu za to zwrotności. Dlatego trzeba obierać inne linie do jazdy. Kiedyś maszyny ważyły 605 kg i miały dodatkowe 50 kg balastu na pokładzie. Opony też mniej się zużywały przez to. Można było atakować przez cały wyścig - mówił Kubica w marcu 2018 roku na łamach "Auto Motor und Sport".

ZOBACZ WIDEO: Kubeł zimnej wody wylany na Roberta Kubicę. Mówi o "mniejszej przyjemności"

Chociaż z opinią Kubicy zgodzili się m.in. Lewis Hamilton czy Sebastian Vettel, to Formuła 1 ani myśli słuchać opinii kierowców. - Są pewne rzeczy, których nie możemy cofnąć. Mamy imponujące silniki, które są dość skomplikowane i ciężkie - powiedział portalowi RaceFans.net Ross Brawn, dyrektor sportowy F1.

- To frustrujące, gdy wszyscy mówią "musimy mieć lżejsze maszyny". Powiedzcie mi, jak mamy to zrobić? Bo z przyjemnością byśmy poszli w tym kierunku, ale w obecnych samochodach mamy systemy odzyskiwania energii, z których nie zrezygnujemy - wyjaśnił Brawn.

Przy okazji ostatniego Grand Prix Wielkiej Brytanii w akcji mogliśmy zobaczyć samochód skonstruowany przez dawną ekipę Brawna, model BGP-001. Dał on tytuł mistrzowski Jensonowi Buttonowi w roku 2009 i to właśnie Brytyjczyk wykonał demonstracyjny przejazd.

Czytaj także: Ferrari zareagowało na kiepskie wyniki w F1

- Nie pamiętam wagi tego samochodu. Jakoś ponad 600 kg. Jenson po przejażdżce uznał tę maszynę za cudo. Zapytał czy możemy wrócić do takich maszyn. Myślę, że gdybyśmy to zrobili, byłoby to szkodliwe dla F1. Musimy godzić się z pewnymi ograniczeniami, z pewnymi realiami - podsumował Brawn.

Komentarze (18)
avatar
wisus54
19.07.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Waga samochodów wpływa również na bezpieczeństwo jazdy stają się mniej zwrotne, opony nadmiernie się zużywają i zbyt wiele zależy od mocy silników które są eksploatowane na limicie a zbyt mało Czytaj całość
avatar
steffen
18.07.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
"- To frustrujące, gdy wszyscy mówią "musimy mieć lżejsze maszyny". Powiedzcie mi, jak mamy to zrobić? Bo z przyjemnością byśmy poszli w tym kierunku, ale w obecnych samochodach mamy systemy od Czytaj całość
avatar
Ireneusz Cichy
18.07.2019
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Nie powinno być żadnych kwalifikacji. Pierwsze 10 wyścigów zawodnicy każdej drużyny powinny startować z każdej linii - od pierwszej do ostatniej. Dopiero później powinni startować według miejsc Czytaj całość
avatar
Jacek Halicki
18.07.2019
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Powinien apelowac, żeby wygrywał ten, który dojeżdża ostatni :-) 
avatar
Jacek Halicki
18.07.2019
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
Powinien apelowac, żeby wygrywał ten, który dojeżdża ostatni :-) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.