WP SportoweFakty.wp.pl – wiadomości sportowe, relacje live, wyniki meczów

Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1: czas na kolejną rewolucję. Tradycyjne paliwa odejdą w niepamięć

W tej chwili w F1 mamy silniki hybrydowe. Biorąc jednak pod uwagę rozwój przemysłu motoryzacyjnego i zwrot w kierunku ekologii, to za mało. Dlatego Formuła 1 zastanawia się nad wprowadzeniem paliw niekopalnych.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: początek wyścigu F1 na Silverstone

Do rewolucji w F1 doszło w roku 2014, kiedy to wprowadzono silniki hybrydowe. Od tego momentu maszyny wyposażone są już nie tylko w jednostki spalinowe, ale posiadają też baterie elektryczne i systemy odzyskiwania energii. W ten sposób Formuła 1 wpisuje się w trend promujący ekologię.

Jednak przyszłość przemysłu motoryzacyjnego związana jest z samochodami elektrycznymi. Niektóre marki już zapowiedziały zakończenie produkcji pojazdów spalinowych w przeciągu kilkunastu lat. Dlatego F1 musi bacznie przyglądać się tym zmianom i wyznaczać nowe kierunki rozwoju.

Czytaj także: Chadwick domaga się kolejnych ruchów ze strony Williamsa

Kilka tygodni temu Cyril Abiteboul, szef Renault, sugerował nawet, że w przyszłości F1 powinna zwrócić się w stronę paliw, które mają zerową emisję dwutlenku węgla. Jego pogląd podziela Chase Carey, szef F1.

ZOBACZ WIDEO: Rajd Rzeszowski: Grzegorz Grzyb najlepszy na domowym podwórku. Po raz czwarty w karierze

- Silnik hybrydowy jest niesamowitym krokiem naprzód pod względem oszczędności paliwa, przy równoczesnym zachowaniu mocy. Pracujemy teraz w sposób agresywny z przemysłem paliwowym nad stworzeniem paliw syntetycznych, biopaliw czy paliw wodorowych - zdradził Carey, którego cytuje grandpx.news.

- Myślę, że gdzieś za rok zobaczycie, że kwestia rozwoju zrównoważonego, dbania o środowisko jest dla nas jednym z kluczowych zadań - dodał Carey.

Czytaj także: Świetlana przyszłość Russella w F1

Nad paliwami niekopalnymi pracuje m.in. Audi. Pod koniec ubiegłego roku niemiecki producent chwalił się testami sztucznej benzyny i gazu.

Czy Formuła 1 powinna promować ekologię?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (4):

[ Anuluj ] Odpowiadasz na komentarz:

Dowiedz się jak umieszczać linki od tagów, pogrubiać tekst, itp.
  • intro 0
    metanol
    cała plejada bio-paliw np. z rzepaku
    Jan Orocz Co to sa paliwa niekopalne? Z tego co mi wiadomo, wodor jest pozyskiwany z wegla, wiec moje pytanie brzmi- Czy wodor jest paliwem lotnym czy kopalnym? :) O innych paliwach (do zastosowania w samochodach) jeszcze nie slyszalem.
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • intro 0
    wystarczy metanol od żużlowców pożyczyć
    WTTC jeździ na ty z powodzeniem
    Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
  • Jan Orocz 0
    Co to sa paliwa niekopalne? Z tego co mi wiadomo, wodor jest pozyskiwany z wegla, wiec moje pytanie brzmi- Czy wodor jest paliwem lotnym czy kopalnym? :) O innych paliwach (do zastosowania w samochodach) jeszcze nie slyszalem.
    [ 1 komentarz w tej dyskusji ] Odpowiedz Zgłoś Zablokuj
Pokaż więcej komentarzy (1)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Pokaż więcej komentarzy (4)
Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×