F1: Haas może stracić sponsora. Będzie to oznaczać gigantyczną dziurę w budżecie

Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen

Grand Prix Belgii da nam odpowiedź, co dalej ze współpracą Haasa z Rich Energy w F1. Niewykluczone, że na Spa-Francorchamps amerykańskie samochody wrócą do dawnego malowania, a kontrakt sponsorski zostanie zerwany.

Saga związana ze sponsorem tytularnym Haasa ciągnie się od kilku tygodni. Rich Energy okazało się mało wiarygodnym partnerem i wypowiedziało umowę sponsorską amerykańskiemu zespołowi z powodu… słabych wyników w F1.

Ekipa Gunthera Steinera nie przyjęła tego faktu do wiadomości i nadal promowała producenta energetyków na swoich samochodach, a do akcji wkroczyli prawnicy. Haas zaczął się domagać od Rich Energy 35 mln funtów odszkodowania.

Czytaj także: Russell nieobecny w Gdyni. Stracił swoją szansę

- Wszyscy zobaczycie w Belgii, co się wydarzy. Jeśli Rich Energy nie pojawi się na naszych samochodach, to będzie oznaczać koniec współpracy - powiedział Gunther Steiner, cytowany przez f1i.com.

ZOBACZ WIDEO: Rajd Rzeszowski: Grzegorz Grzyb najlepszy na domowym podwórku. Po raz czwarty w karierze

Gdyby doszło do zakończenia umowy sponsorskiej, Haas wróciłby do dawnego malowania swoich samochodów. Promowało ono bowiem firmę produkującą obrabiarki, która należy do Gene Haasa, właściciela zespołu.

Zerwanie współpracy z Rich Energy będzie miało opłakane skutki dla budżetu Haasa. Tylko w tym roku sponsor miał wpłacić na konto Amerykanów 6 mln funtów, przez co w kasie zespołu powstała dziura budżetowa. Zespół planował też wydatki na lata 2020-2021 w oparciu o deklaracje brytyjskiej firmy, która miała wpłacić na jej konta ponad 20 mln funtów.

Cała sytuacja może wpłynąć na skład Haasa na sezon 2020. Zespół plasuje się w tej chwili na dziewiątym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, co też przełoży się na mniejsze wypłaty z nagród finansowych F1. W kontekście przyszłego roku i startów w Haasie wymienia się m.in. Nico Hulkenberga, Estebana Ocona i Roberta Kubicę. Jednak tylko ten ostatni posiada solidny pakiet sponsorski w postaci PKN Orlen.

Czytaj także: Kajetan Kajetanowicz skomentował swój sukces

Za to problemy Rich Energy i wypowiedzenie umowy sponsorskiej doprowadziły do wyrzucenia z firmy Williamsa Storeya, dotychczasowego dyrektora. Ponadto przedsiębiorstwo zmieniło nazwę na Lightning Volt, a część akcjonariuszy wyraziła chęć dalszego wspierania Haasa.

Komentarze (2)
avatar
A my swoje
26.08.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Tym samym, pismak niczym David Copperfield, po raz kolejny tworzy iluzję w postaci występów cavolo di Cracovia w teamie Haasa. Natomiast jutro, bądź dziś wieczorem, napisze że nie ma takiej moż Czytaj całość
avatar
jony76
26.08.2019
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
Fajne by było, gdyby Orlen dogadał się z Haasem. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.