F1: Haas oficjalnie zakończył współpracę ze sponsorem. Cień nadziei dla Roberta Kubicy

Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen za kierownicą Haasa
Materiały prasowe / Haas / Na zdjęciu: Kevin Magnussen za kierownicą Haasa

Haas zakończył współpracę ze sponsorem tytularnym - firmą Rich Energy. Zespół nie zmieni malowania swojego samochodu, ale musi się liczyć ze sporą dziurą budżetową, co może mieć wpływ na skład w sezonie 2020.

W tym artykule dowiesz się o:

Pod koniec ubiegłego sezonu Haas z radością ogłosił zawarcie porozumienia z Rich Energy, a na początku roku przedstawił samochód w zupełnie nowym, czarno-złotym malowaniu, na którym znalazły się logotypy producenta energetyków z Wielkiej Brytanii.

Chociaż wcześniej współpracę z Rich Energy odrzuciły Williams czy McLaren, które uznały firmę za nierzetelną, to Amerykanie uwierzyli w zapewnienia Williama Storeya. Brytyjski biznesmen okazał się osobą niepoważną i przed wyścigiem F1 na Silverstone za pośrednictwem Twittera ogłosił wypowiedzenie umowy sponsorskiej.

Czytaj także: Robert Kubica świetnym ambasadorem Polski

Od tego momentu trwała batalia prawna pomiędzy Haasem a Rich Energy. Zespół wyliczył, że sponsor powinien mu zapłacić 35 mln funtów i wniósł sprawę do sądu. Część akcjonariuszy firmy usunęła też na chwilę Storeya ze stanowiska dyrektora, ale ten ostatnio powrócił do pełnienia tej roli.

ZOBACZ WIDEO: Wkurzony Robert Kubica. Wtedy przeklina po włosku

"Haas i Rich Energy doszli wspólnie do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem dla obu stron będzie zakończenie partnerstwa. Zespół chciałby podziękować i życzyć wszystkiego dobrego inwestorom powiązanym z Rich Energy" - czytamy w poniedziałkowym komunikacie.

Chociaż malowanie samochodu na dalszą część sezonu pozostanie bez zmian i znikną z niego jedynie loga Rich Energy, to brak sponsora może mieć ogromny wpływ na kadrę Haasa na sezon 2020. Amerykanie będą bowiem musieli w jakiś sposób załatać powstałą dziurę budżetową albo zacząć mniej wydawać na F1, a to może być równoznaczne z gorszymi wynikami.

Czytaj także: Sebastian Vettel o krok od zawieszenia w F1

Tym samym otwiera się cień szansy przed Robertem Kubicą. Polak za sprawą wsparcie ze strony PKN Orlen może być łakomym kąskiem dla amerykańskiego zespołu. W tym roku polski gigant paliwowy zapłacił Williamsowi za sponsoring ok. 10 mln euro. Podobne pieniądze za bycie tytularnym partnerem Haasa miało oferować Rich Energy.

Drugi z kandydatów do jazdy w Haasie, Nico Hulkenberg, nie posiada pakietu sponsorskiego i w tej sytuacji działa to na niekorzyść doświadczonego Niemca.

Komentarze (14)
avatar
Bully75
13.09.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ja tam czytałem że linie lotnicze OLT Express mają dołączyć do Grona Sponsorów 
avatar
A my swoje
10.09.2019
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
O! Jaki wysyp klakierów! Ba! Prawdziwa inwazja! Myślicie, że Obajtek to czyta? Dajcie na mszę w intencji idola. 
avatar
ryb_a
10.09.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Hi, hi ... Widzę, że polskim "kibicom" bardziej zależy na wykopaniu Kubicy z F1, niż na F1 w ogóle! Ciekaw jestem, ilu obecnych hejterów psioczących na Roberta, pozostanie aktywnych, gdy ten od Czytaj całość
avatar
ryb_a
10.09.2019
Zgłoś do moderacji
1
3
Odpowiedz
Owszem, Haas to opcja dosyć ciekawa dla Roberta. Tyle, że on ma już swój wiek i nie walczy tylko o utrzymanie się w F1, ale o ... spełnienie marzeń! Jego celem są zatem Mercede Czytaj całość
avatar
Michal Furmaniak
9.09.2019
Zgłoś do moderacji
6
8
Odpowiedz
No fajnie by było gdyby Roberto pojechał u nich 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.