F1. Jeszcze dłuższa przerwa wakacyjna. Fabryki mają być zamknięte aż do maja

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Pierre Gasly przed Maxem Verstappenem
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Pierre Gasly przed Maxem Verstappenem

- Fabryki najpewniej będą zamknięte do końca kwietnia - twierdzi Christian Horner, szef Red Bull Racing. Zdaniem Brytyjczyka, jasne jest, że koronawirusa nie uda się pokonać w najbliższych tygodniach. Dlatego trzeba będzie wydłużyć "wakacje" w F1.

Tradycyjnie przerwa wakacyjna w Formule 1 trwa 14 dni i ma miejsce w połowie sierpnia. Pandemia koronawirusa sprawiła, że w tym roku FIA zmieniła regulamin i przełożyła okres zamknięcia fabryk na przełom marca i kwietnia. Do tego wydłużyła go do 21 dni.

Teoretycznie zespoły F1 powinny wrócić do pracy w połowie kwietnia, ale wydaje się to mało prawdopodobne. - Czeka nas cotygodniowa dyskusja. Wszystko wskazuje na to, że fabryki będą zamknięte co najmniej do końca kwietnia - powiedział BBC Christian Horner, szef Red Bull Racing.

Obowiązkowe zamknięcie fabryk miałoby wyrównać szanse. Obecnie zakłady zlokalizowane w Wielkiej Brytanii i tak musiałyby być zamknięte ze względu na przepisy wprowadzone przez rząd Borisa Johnsona, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się koronawirusa. Podobne prawo nie obowiązuje we Włoszech, więc teoretycznie Ferrari mogłoby w tym miesiącu wznowić działalność.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Ministerstwo Zdrowia opublikowało specjalny film

- Jestem w stanie sobie wyobrazić, że zamknięcie fabryk będzie obowiązywać jeszcze w maju i dopiero na początku przyszłego miesiąca przedyskutujemy ponownie sprawę - dodał Horner.

Zamknięcie fabryk wydaje się być słusznym krokiem, skoro w tej chwili i tak nie wiadomo, w którym miesiącu rozpocznie się nowy sezon F1. Wśród szefów zespołów panuje już powszechne przekonanie, że rywalizacji nie uda się wznowić w czerwcu, a co za tym idzie trzeba będzie odwołać Grand Prix Kanady i Grand Prix Francji.

- Zamknięcie fabryk to uczciwy sposób, by sobie jakoś poradzić z sytuacją jaką mamy. Ważne i logiczne jest, by każdy przestrzegał tych samych reguł. Do momentu aż nie będziemy w stanie wszyscy wrócić do normalnej pracy - zakończył Horner.

Co ciekawe, zaraz po powrocie z Grand Prix Australii Red Bull Racing i Mercedes nie zamknęły swoich fabryk w Milton Keynes i Brackley. Tymczasem Ferrari zdecydowało się na taki krok, bo w połowie marca we Włoszech sytuacja spowodowana koronawirusem była fatalna.

Czytaj także:
Gęstnieje atmosfera wokół Formuły 1
DTM. Kubica ostrzeżony przez rywali

Komentarze (1)
avatar
yes
4.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Teraz ludzie zastanawiają się bardziej do kiedy będzie przerwa w nauce, niż przerwa w F1... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.