F1. Spotkanie kryzysowe nie dało efektów. Bez porozumienia ws. obniżania wydatków

Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1
Materiały prasowe / Pirelli Media / Na zdjęciu: start do wyścigu F1

Formuła 1 ma za sobą kolejne spotkanie kryzysowe. Zakończyło się one jednak niepowodzeniem - zespoły nie porozumiały się, co do kolejnego obniżenia limitu wydatków. Ten pozostał na poziomie 150 mln dolarów.

W Formule 1 trwa przeciąganie liny. Małe zespoły chcą, aby od roku 2021 drastycznie obniżyć koszty, co jest efektem pandemii koronawirusa. Postulują one, aby pułap wydatków wynosił maksymalnie 100 mln dolarów. Obecny limit, obniżony już po rozpoczęciu pandemii, wynosi 150 mln dolarów.

W czterogodzinnej wideokonferencji udział brali m.in. prezydent FIA - Jean Todt, szef F1 - Chase Carey oraz dyrektor sportowy F1 - Ross Brawn. Zdają się oni rozumieć argumenty mniejszych ekip i są skłonni do dalszego zaciskania pasa. Tyle że obniżonemu limitowi sprzeciwiają się Ferrari i Red Bull Racing.

Podczas wideokonferencji pojawił się pomysł, aby w roku 2021 wprowadzić limit w wysokości 145 mln dolarów, a w kolejnym miałoby dojść do kolejnego obniżenia - do poziomu 130 mln dolarów.

ZOBACZ WIDEO: Dawid Kubacki dba o zdrowie. "Nie wiadomo, gdzie spotkamy się z wirusem"

W ten sposób największe zespoły, które w chwili obecnej wydają rocznie ponad 400 mln dolarów na F1, mogłyby się lepiej przygotować do drastycznych cięć i zaplanować redukcję personelu lub też przerzucić pracowników do innych działów firm.

Ferrari cały czas powtarza jednak swój argument, że zespół produkujący również silniki nie może posiadać takiego samego limitu, jak ten, który je jedynie kupuje. Włosi argumentują, że ponoszą ogromne wydatki związane z testami i badaniami jednostek napędowych. Tymczasem małe ekipy kupują jedynie gotowe maszyny po ustalonej wcześniej cenie. Dlatego Ferrari stoi na stanowisku, że dla producentów limit powinien być ustalony na innym poziomie.

Podczas ostatniej wideokonferencji poruszono też temat kalendarza F1 na sezon 2020. Wśród szefów zespołów nie ma już wątpliwości, że jeśli rywalizacja w tym roku ma w ogóle ruszyć, to będzie trzeba organizować Grand Prix bez kibiców na trybunach.

Czytaj także:
Ferrari będzie gotowe na początek sezonu
Toto Wolff kupił pakiet akcji Aston Martina

Komentarze (4)
avatar
Damian Wyszyński
18.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
po powrocie ? 
avatar
Damian Wyszyński
18.04.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Rozegrać część od powrotu do normalność F 1 ile mają mieć wyścigów w tym sezonie.Ile zostało wyścigów w terminarzu? 
avatar
yes
18.04.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Dobrze, że w te duże miliony nie wplątano Kubicy i nie napisano co robił w tatym czasie i co ma robić w momencie, gdy to piszę (sobota godz. 10.04) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.