BMW odpowiedziało Nickowi Heidfeldowi. Niemcy nie żałują wycofania się z Formuły 1

Getty Images / Jasper Juinen / Na zdjęciu od lewej: Nick Heidfeld i Robert Kubica, kierowcy BMW Sauber
Getty Images / Jasper Juinen / Na zdjęciu od lewej: Nick Heidfeld i Robert Kubica, kierowcy BMW Sauber

Nick Heidfeld zasugerował ostatnio, że BMW mogło zdobyć z nim lub Robertem Kubicą tytuł mistrzowski w Formule 1, ale zbyt wcześnie wycofało się z rywalizacji. Niemcy po latach nie żałują jednak swojej decyzji.

W tym artykule dowiesz się o:

BMW działało w Formule 1 na początku XXI wieku jako dostawca silników dla Williamsa, a następnie uruchomiło własną ekipę fabryczną na bazie Saubera. To w niej w latach 2006-2009 startował Robert Kubica, który wygrał dla Niemców jedyny wyścig w historii - Grand Prix Kanady w sezonie 2008.

Nick Heidfeld przyznał ostatnio, że BMW rozwijało się w dość szybkim tempie i mogło w przyszłości zdobyć mistrzostwo F1, gdyby tylko miało więcej cierpliwości. Firma, wskutek kryzysu finansowego spowodowanego upadkiem banku Lehman Brothers, wycofała się z królowej motorsportu z końcem 2009 roku.

Mimo komentarzy Heidfelda i upływu lat, firma z Monachium nie żałuje swojej decyzji. - Wkład F1 w promocję marki jest minimalny, a koszty jakie trzeba ponieść są ogromne. Dlatego nie żałujemy, że nie ma nas w Formule 1 - powiedział w "Suddeutsche Zeitung" Klaus Frohlich, członek zarządu BMW.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Czy zabraknie pieniędzy na polski sport? "Liczę na to, że budżet ministerstwa sportu będzie wyglądał tak samo"

Zdaniem Frohlicha, Formuła 1 przechodzi obecnie przez trudny okres, a BMW nie potrzebuje tej serii, by kreować się na luksusową markę. - Akurat ta seria wyścigowa przeżywa teraz spore problemy, a nasza strategia w motorsporcie jest jasna i ma być zgodna z tym czego oczekuje nasze społeczeństwo. Nie potrzebujemy wyjątkowych mistrzostw, aby budować naszą markę - dodał.

Obecnie BMW ściga się w Formule E i DTM, ale możliwe jest wycofanie się z niemieckiej serii wyścigowej po sezonie 2020, co jest konsekwencją ostatniej decyzji Audi. Na ten moment w DTM w roku 2021 zobaczymy bowiem tylko jednego producenta - firmę z Monachium.

- Mówiąc ogólnie, panuje teraz trend, by nie inwestować wielkich pieniędzy. Jak jeszcze dodamy do tego problemy wywołane koronawirusem, to najprawdopodobniej czeka nas zmierzenie się z największą recesją gospodarczą od 1945 roku. Dlatego uważam, że w najbliższym czasie trudno będzie o nowych producentów w F1 - podsumował Frolich.

BMW, funkcjonując w F1 jako zespół fabryczny i produkując silniki dla własnych samochodów, inwestowało w królową motorsportu kilkaset milionów dolarów rocznie. Rywalizacja w Formule E jest dla Niemców znacznie tańszą inwestycją, bo pochłania ledwie ułamek tej kwoty. Dodatkowo elektryczna seria stanowi platformę do rozwijania nowych technologii, co wpisuje się w strategię BMW, które chce w przyszłości oferować samochody wyłącznie z napędem elektrycznym.

Czytaj także:
Decyzja Audi ciosem dla Robina Rogalskiego
DTM niepewne przyszłości. Robert Kubica ma problem

Komentarze (3)
avatar
Poot
7.05.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
@ghjjhkgg: nooo... dlatego przyjechali "za nim" prawie 20 sekund. Gdzie przy rozdzielaniu premii na koniec sezonu liczą się między innymi rundy przejechane na pierwszej pozycji no i miejsce na Czytaj całość
avatar
token
7.05.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Haidfeld ma rację, BMW w tamtym czasie zbudowało świetny team, robili największe postępy z wszystkich w F1 i mieli juz bolid na miarę walki o tytuł F1, NIGDY ta marka nie była tak blisko zostan Czytaj całość
avatar
ghjjhkgg
6.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
4
Odpowiedz
Zwycięstwo w Kanadzie to był prezent dla Roberta od innych teamów w rocznicę wypadku. Jedynym, który nie chciał w tym brać udziału był Kimi Räikkönen więc Hamilton rozwalił mu bolid. Identyczna Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.