DTM. BMW bierze pod uwagę wycofanie się z mistrzostw. Robert Kubica ma problem

Materiały prasowe / BMW / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / BMW / Na zdjęciu: Robert Kubica

Koniec DTM coraz bliżej. BMW również myśli o opuszczeniu stawki po sezonie 2020, co byłoby równoznaczne z zakończeniem działalności niemieckiej serii wyścigowej. To fatalna wiadomość dla Roberta Kubicy.

W tym artykule dowiesz się o:

Kilka dni temu Audi ogłosiło wyjście z DTM po sezonie 2020. Firma z Ingolstadt tłumaczyła swoją decyzję kryzysem wywołanym koronawirusem i postanowiła przerzucić swoje siły głównie na Formułę E, gdzie może rozwijać nowe technologie. W tej sytuacji w DTM pozostało już tylko BMW, które było zaskoczone decyzją konkurencji.

Co było do przewidzenia, w obecnej sytuacji również marka z Monachium bierze pod uwagę zakończenie programu wyścigowego związanego z DTM. - Musimy poczekać i zobaczyć jak rozwinie się sytuacja. Wiele się teraz dzieje - skomentował w "Suddeutsche Zeitung" Klaus Frohlich, członek zarządu BMW.

DTM z roku na rok przeżywa większy kryzys. Po sezonie 2018 stawkę opuścił Mercedes, który też postanowił rozwijać zespół w Formule E. W jego miejsce pojawił się Aston Martin, ale brytyjskie samochody oglądaliśmy na polach startowych ledwie przez jeden rok.

ZOBACZ WIDEO: Kolejni sportowcy nie chcą trenować w COS-ach. Minister sportu komentuje: Uważam, że część dyscyplin może trenować w domu

- W krótkiej perspektywie DTM na pewno ma problem. Być może będziemy musieli pomyśleć o jakichś niestandardowych rozwiązaniach. Potrzebujemy czasu, by przemyśleć pewne rzeczy, a może nawet konieczna będzie przerwa w działaniu DTM. Jednak w swojej historii DTM już miał takie okresy i zawsze wracał - dodał Frohlich.

Ewentualne wycofanie się z BMW z DTM i koniec tej serii będzie fatalną wiadomością dla Roberta Kubicy. Polak w roku 2020 związał się w tej serii z Orlen Team ART i liczył, że pozostanie w niej w perspektywie kolejnych kilku sezonów. Kubica miał na terenie Niemiec promować m.in. rebranding stacji Orlen, które obecnie funkcjonują tam pod marką Star.

- Mamy nową sytuację w związku z kryzysem wywołanym koronawirusem. On się jeszcze nie skończył. Nasza strategia działań w motorsporcie jest zgodna z planami, jakie ma cała firma. Jesteśmy jednak w sytuacji, w której BMW nie może się ścigać same ze sobą w DTM. Razem z Gerhardem Bergerem (szef DTM - dop. aut.) musimy pomyśleć, co zrobić - podsumował Frohlich.

Kubica, w przypadku zakończenia działalności przez DTM, będzie mieć niewielkie pole manewru w roku 2021. Polak odrzucił jakiś czas temu opcję startów w Formule E. Problemy przeżywa też seria wyścigów długodystansowych WEC. Wydaje się, że w tej sytuacji Polakowi pozostanie praca w określonej roli w padoku Formuły 1.

Czytaj także:
Lewis Hamilton w Ferrari?
Aplikacja do śledzenia kierowców. Sposób na wyścigi w dobie koronawirusa

Komentarze (22)
avatar
oldie
6.05.2020
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
po komentarzach widac jaka "dobra robote" wykonala wp - potrafila obrzydzic wiekszosci sportowca, ktory sam w sobie jest dosc skromnym i nienajgorszym sportowcem 
avatar
abiturient
5.05.2020
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Takich kierowców co wygrali tylko 1 wyścig jest chyba ponad trzydziestu. Może lepiej nalewać paliwo na Orlenie? 
avatar
zbych22
5.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A miało być tak dobrze. Kuczerę życie odetnie od Kubicy. 
avatar
Szczepan Michlak
5.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
jaki problem? Przecież może nalewać paliwo. 
avatar
drumandi
5.05.2020
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie DTM to Formula E 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.