Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

F1. Łukasz Kuczera: Czarny scenariusz Roberta Kubicy. Co w przypadku upadku DTM? (komentarz)

Robert Kubica jest na razie uwięziony w apartamencie w Monako. Przyjdzie jednak taki moment, że motorsport ruszy. Zakładając czarny scenariusz, Kubica może rozpocząć pierwszy i ostatni sezon w DTM. Co potem? Opcji jest mało.
Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Robert Kubica Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

Koronawirus wywrócił życie Roberta Kubicy do góry nogami. - To miał być hardkorowy rok - przyznał ostatnio polski kierowca. 35-latek zakładał, że przez długie tygodnie będzie gościem w swoim domu. Jego harmonogram miał być napchany startami - jak nie Formuła 1, to DTM i tak aż do grudnia.

Pandemia uwięziła Kubicę w apartamencie w Monako. Zamiast podróżować między lotniskami, może jedynie wyczekiwać informacji o tym, w którym momencie zostanie wznowiony sezon w motorsporcie. Koronawirus, a bardziej kryzys przez niego wywołany, sprawił też, że Audi wycofało się z DTM.

Są tacy, którzy twierdzą, że firma z Ingolstadt i tak planowała opuszczenie niemieckiej serii wyścigowej, a COVID-19 sprytnie wykorzystano jako wymówkę. Niezależnie od tego, jaka jest prawda, na ten moment BMW jest jedynym producentem zaangażowanym w DTM w roku 2021. I już zapowiedziało, że nie wyobraża sobie scenariusza, w którym będzie rywalizować same ze sobą.

ZOBACZ WIDEO: Koronawirus. Minister sportu opowiada o planach odmrażania sportu. Kiedy wrócimy na siłownie i sale gimnastyczne?


Jak słusznie zauważył członek zarządu BMW, DTM już miał okresy przerwy, w trakcie których rywalizacja się nie odbywała i "zawsze wracał". Jednak roczna czy dwuletnia przerwa, która najpewniej miałaby posłużyć za przygotowanie elektrycznej wersji DTM, byłaby ciosem dla Kubicy. On młodszy nie będzie, czekać nie może.

Jeśli założymy, mimo wszystko dość realny scenariusz, w myśl którego Kubica nie wróci do Formuły 1 w roku 2021, a równocześnie DTM zawiesi swoje działanie, to krakowianin zostanie bez opcji na regularne ściganie. Formuła E? Odpada, bo sam Kubica ostatnio powiedział, że miał prywatne testy elektrycznym samochodem i pewne ograniczenia fizyczne utrudniały mu w nim jazdę. Wyścigi długodystansowe WEC? Wydaje się, że Kubica nie jest ich fanem, a poza tym obecnie to seria mocno kadłubowa, jak DTM z ledwie jednym producentem.

Paradoksalnie może się okazać, że najlepszym wyjściem dla Kubicy będzie powrót do rajdów, a ostatnio ujawnił on, że brał taką opcję pod uwagę przed rokiem 2020. Na dodatek krakowianin ciągle ma w swoim garażu jedną z rajdówek. Tyle że rywalizację w WRC dość trudno pogodzić z rolą rezerwowego w F1 ze względu na większą liczbę imprez i odbywające się w trakcie sezonu testy.

Oczywiście WRC mocno się zmieniło przez lata. Kubica znów potrzebowałby czasu, aby dostosować się do mocniejszych rajdówek. Pewnie w międzyczasie wypadłby z trasy raz czy drugi, co uaktywniłoby jego hejterów. Jednak z takim partnerem jak Orlen byłby w stanie zbudować bardziej profesjonalny team niż przed laty.

Może się okazać, że rajdy to najlepsza opcja Kubicy na sezon 2021. Chyba że on sam uzna, że w tym wieku może się już ograniczyć jedynie do roli rezerwowego w F1 i od czasu do czasu pojeździ sobie w piątkowych treningach, a w tygodniu popracuje w symulatorze. Biorąc jednak pod uwagę, że stracił ponad sześć lat kariery wskutek fatalnego wypadku rajdowego, trudno wierzyć w taki scenariusz.

Kubica, póki sezon nie ruszy, ma czas by pomyśleć nad przyszłością. Zapewne też usłyszy od BMW o planach firmy wcześniej niż opinia publiczna. Może się okazać, że już do pierwszego wyścigu w debiutanckim sezonie w DTM będzie przystępować ze świadomością, że to jego ostatni. To byłby istnie czarny scenariusz. 

Łukasz Kuczera 

Czytaj także:
Robert Kubica może mówić o szczęściu
Robert Kubica do dziś nie podziękował Nickowi Heidfeldowi

Czy DTM przestanie istnieć po sezonie 2020?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty

Komentarze (12):

  • oldie Zgłoś komentarz
    strasznie sie martwicie o kubice - zawsze moze byc instruktorem w punkcie nauki jazdy, o ile jakas szkolka zaryzykuje, pelne ubezpieczenie casco nieodzowne
    • zens Zgłoś komentarz
      Gdyby Orlen zaczął budować tor dla Kubicy w tym czasie jak mówiłem o budowie , Robert już by se jeździł do woli . Nie tam F1 , Audi... Tu też miałby przy torze domek z ogródkiem , by
      Czytaj całość
      se jakieś badyle uprawiał , bo to i z podatków może za niedługo zabraknąć
      • akuku Zgłoś komentarz
        fatum Kubicy -REAKTYWACJA .Boże strach pomysleć co bedzie za rok ... Kubica zostaje etatowym kierowcą Alfy a dzień później cała F1 bankrutuje
        • jurko Zgłoś komentarz
          Prawda jest taka,że Kubica, jedynu jak dotad Polak w F1, wygrał 1 istotny wyscig w Kanadzie, nigdy nie był w pierwszej 5 w rankingu rocznym,rozbił około 10 samochodów, a w sezonie 2019
          Czytaj całość
          wyladował na ostatnim miejscu, za co Orlen ( za nasze pieniadze) dołozył mu za nic kilka milionów zł.Niech dalej siedzi w tym Monaco i rozkoszuje się apartamentem.Dosyć już pisania o nim. Mamy innych znacznie lepszych sportowców
          • Raptor84 Zgłoś komentarz
            kubica zawsze może sprzedawać hod dogi
            • b40sw Zgłoś komentarz
              Nie no nie wierze, w Warszawie ludzie wychodza na ulice bo im firmy padaja, inni traca prace, kraj w chaosie, a Kubica narzeka bo mu podatnik przy pomocy panstwowej firmy Orlen kupil apartament
              Czytaj całość
              w Monako i on tam musi teraz w tym apartamencie mieszkac. Czy Kubica dobrze sie czuje?
              • k73 Zgłoś komentarz
                Tym razem Kubicę zawiodła intuicja. PKN Orlen też przestrzelił. PKN przejął przecież właśnie Energę, która stawia kolejne stacje ładowania samochodów elektrycznych. PKN też ma już
                Czytaj całość
                własną sieć stacji ładowania. Od elektryfikacji mobilności nie ma odwrotu. Gdyby Kubica i PKN weszli w Formułę E, Robert byłby teraz twarzą transformacji energetycznej koncernu i zamiast na reklamach trzymać dystrybutor paliwa, trzymałby wtyczkę do ładowania EV. A tak został w starym koncepcie motosportu, który raz, że odchodzi w niepamięć, dwa że coraz bardziej nie spina się już ze strategią jego głównego sponsora.
                • Ralph Kopcewicz Zgłoś komentarz
                  Kubica....do ZUS-u,nie mecz ludzi !
                  • zbych22 Zgłoś komentarz
                    4 marca 2020 r. WP po wypirzeniu Machały opublikowała własny Kodeks Etyki Dziennikarskiej do którego powinni stosować się dziennikarze. Kuczera nie musi bo dziennikarzem nie jest.
                    • Kiemen Zgłoś komentarz
                      U Kuczery: to dla Kubicy dobra wiadomość , zła wiadomość, dobra wiadomość , zła wiadomość...i tak w kółko...grunt że reklamodawca zadowolony! Ale już chyba redaktorku nikt tego nie
                      Czytaj całość
                      kupuje, może z wyjątkiem zobowiązanych umową pismaków takich jak Ty i psychofanów(takich jak Ty), którzy jeszcze wierzą w ODRODZENIE wielkości swojego idola...:)))
                      • yes Zgłoś komentarz
                        Na utrzymaniu orlenu. Nie może zająć się czym innym, gdyż ich właśnie reklamuje a oni jego.
                        • mar-bor Zgłoś komentarz
                          Jest naprawdę dobry w reklamowaniu hot-dogów...
                          Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                          ×
                          Sport na ×