F1. Panika w Alfie Romeo. Reakcja na słabe wyniki była "przesadzona"

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Frederic Vasseur
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Frederic Vasseur

Alfa Romeo kiepsko weszła w sezon 2020 i regularnie kończyła rywalizację na końcu stawki. W Hinwil pojawiła się panika, że bolid przygotowany na ten rok jest kiepski. W pewnym momencie do inżynierów dotarło, że źródłem problemów jest silnik Ferrari.

W zeszłym roku Alfa Romeo zaczęła rywalizację mocnym akcentem - Kimi Raikkonen zdobywał punkty w czterech kolejnych wyścigach Formuły 1. Początek sezonu 2020 okazał się być przeciwieństwem poprzedniej kampanii - wprawdzie Antonio Giovinazzi zdobył punkty w inauguracyjnym GP Austrii, ale potem ekipa z Hinwil miała nie lada kłopoty.

W efekcie w pierwszych ośmiu Grand Prix zespół punktował tylko raz. Problemem było zwłaszcza tempo kwalifikacyjne. Dość powiedzieć, że w GP Węgier kierowcy Alfy Romeo zajęli dwie ostatnie pozycje startowe. Wtedy w Hinwil zaczęto panikować.

- Nie od razu odkryliśmy nasz problem, który częściowo wynikał z silnika Ferrari. Nagle znaleźliśmy się na 17. miejscu i to było nasze maksimum. Przesadnie zareagowaliśmy, jeśli chodzi o ustawienia i strategię. Po pierwszych trzech wyścigach kompletnie się pogubiliśmy - przyznał wprost w "Auto Motor und Sport" Frederic Vasseur, szef Alfy Romeo.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: zwariowana końcówka meczu. Rozpacz, euforia i kolejny dramat

- Gdy w końcu się ocknęliśmy, zmieniliśmy nasze podejście. W pierwszym etapie chcieliśmy z 17. miejsca awansować na 16. I tak krok po kroku. Zwłaszcza po piątym wyścigu F1 sezonu 2020 - dodał Vasseur.

Piątym wyścigiem sezonu było GP 70-lecia na torze Silverstone. Tam Alfa Romeo znów zajęła dwie ostatnie pozycje startowe, a kierowcy tej ekipy w niedzielę dojechali do mety na 15. i 17. miejscu.

- Co nas cofnęło? Tu nawet nie chodzi o kwestię podwozia. To była wina tego, jak my i kierowcy zareagowaliśmy na początkowe problemy. Kiedy sprawy idą nie po twojej myśli, czasem próbujesz coś zrobić na siłę. Zresztą, to jest dziwny sezon. Na początku mieliśmy w fabryce ok. 30-40 proc. załogi z powodu COVID-19. Pierwszy wyścig dał nam punkty, w drugim podczas kwalifikacji padał deszcz, a w trzecim na Węgrzech mieliśmy dobre tempo w wyścigu, ale nie w kwalifikacjach - ocenił szef Alfy Romeo.

- Nie mieliśmy jasnego obrazu tego, na czym mamy się skupić. Dopiero po Silverstone zapanował spokój. Jednak nasza praca jeszcze się nie skończyła. Ciągle nie jesteśmy tam, gdzie chcemy być. Zaczynamy jednak walczyć o miejsce w Q2 w kwalifikacjach. Czasem jesteśmy w połowie Q2. To dobre znaki - podsumował Vasseur.

Czytaj także:
Koronawirus wpływa na wyniki finansowe F1
Nie ma nienawiści między Ferrari a Mercedesem

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.