F1. Ferrari potrzebuje rewolucji. Z włoskimi pracownikami nie wróci do wygrywania

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: pit-stop Charlesa Leclerca po kolizji w GP Styrii
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: pit-stop Charlesa Leclerca po kolizji w GP Styrii

Ferrari notuje najsłabszy sezon w Formule 1 od lat. Bardzo krytycznie na to, co dzieje się w Maranello spogląda Gerhard Berger. Były kierowca Ferrari, a obecnie szef DTM, wzywa Ferrari do rewolucji i otwarcia się na nowych pracowników.

W tym artykule dowiesz się o:

Ferrari zajmuje obecnie szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów Formuły 1, a zespołowi grozi nawet spadek na siódmą pozycję. Tak fatalnie w Maranello nie działo się od lat. Fani włoskiej ekipy przyzwyczajeni są do zwycięstw i batalii o tytuł mistrzowski.

Krytycznym okiem na to, co dzieje się w fabryce Ferrari spogląda Gerhard Berger, który sam przed laty punktował dla tego teamu w F1. - Kiedy tam byłem, wielkim pragnieniem Ferrari było bycie włoskim zespołem. Podkreślali to na każdym kroku, że na wszystkich stanowiskach muszą być Włosi, że to włoska ekipa - powiedział Austriak w rozmowie z "Motorsport Magazine".

- Obecnie funkcjonowanie w taki sposób jest niemożliwe. Formuła 1 stała się tak skomplikowana, tak bardzo zaawansowana technicznie, że potrzebujesz najlepszych facetów na świecie. Nieważne skąd pochodzą, musisz ich mieć i zatrudnić do pracy w fabryce. Narodowość musi zejść na drugi plan. Ostatecznie tytuły mistrzowskie i tak wracają do Włoch - dodał obecny szef DTM.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: co czuje Kubica, gdy ściga się w DTM? Zobacz film z wnętrza BMW

Berger jako przykład podał połowę lat 90., gdy Ferrari z kryzysu wyprowadził Francuz Jean Todt. Ówczesny szef zespołu z Maranello otoczył się cenionymi ludźmi - chociażby Brytyjczykiem Rossem Brawnem czy pochodzącym z RPA Rory Byrnem. Liderem całego projektu został niemiecki kierowca - Michael Schumacher.

Za to obecnie szefem Ferrari jest Włoch Mattia Binotto, który na tym stanowisku zastąpił swojego rodaka Maurizio Arrivabene. Pięciu z sześciu czołowych inżynierów to Włosi. Jedynym wyjątkiem jest Laurent Mekies. Francuz zajmuje stanowisko dyrektora sportowego Ferrari.

- Spójrzmy na czasy Schumachera. Brawn był najlepszy w swojej dziedzinie, a to Brytyjczyk. Todt znał się na polityce i szefowaniu ludźmi, a to Francuz. Specem od aerodynamiki został Byrne, kierowcą Schumacher. Stworzyli razem międzynarodowy zespół i dzięki temu odnieśli sukces. Tak to działa w F1 - ocenił Berger.

- Kocham Ferrari. Moje serce należy do Ferrari. Nawet jeśli sprawy nie układają się po ich myśli, to jestem ich kibicem. Powinniśmy się trzymać razem. Dlatego mam nadzieję, że podejmą właściwe decyzje i postawią na konkretnych ludzi. Tak, by Ferrari znów było pretendentem do tytułu - zakończył Austriak.

Czytaj także:
George Russell bał się utraty miejsca w Williamsie
Kimi Raikkonen świetnym nauczycielem

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.