F1. Wielka impreza z Robertem Kubicą w Warszawie. Orlen potwierdza

To nie lada gratka dla wszystkich fanów F1. Już 22 lutego w Warszawie odbędzie się prezentacja bolidu Alfy Romeo na sezon 2021. Oficjalnie potwierdził to Orlen. Tym samym po raz pierwszy nowa maszyna F1 zostanie pokazana światu w stolicy Polski.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Robert Kubica i Daniel Obajtek podczas konferencji Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica i Daniel Obajtek podczas konferencji
O tym, że prezentacja Alfy Romeo odbędzie się w Warszawie informował już kilka dni temu włoski "Motorsport". Wybór stolicy Polski jest nieprzypadkowy. Impreza zaplanowana na 22 lutego ma być oficjalnym rozpoczęciem drugiego roku współpracy pomiędzy zespołem Formuły 1 z Hinwil a Orlenem. Na prezentacji modelu C41 pojawi się Robert Kubica, który przez kolejny sezon będzie kierowcą rezerwowym Alfy Romeo.

- Motorsport to jeden z kluczowych elementów budowania rozpoznawalności marki Orlen. Zaangażowanie w F1 i współpraca z jedynym Polakiem znajdującym się w prestiżowym gronie kierowców przynosi nam wymierne korzyści - powiedział Daniel Obajtek, prezes Orlenu.

Orlen współpracę z Robertem Kubicą rozpoczął w roku 2019, co umożliwiło Polakowi powrót do F1 po latach przerwy. Wtedy krakowianin został etatowym kierowcą Williamsa. W kolejnym sezonie 36-latek przeniósł się do Alfy Romeo, gdzie został rezerwowym. Za nim podążył też polski gigant paliwowy, zostając po pierwszy w historii tytularnym sponsorem zespołu F1.

- Samego Roberta Kubicę spontanicznie kojarzy z PKN Orlen ponad 70 proc. respondentów, co ma pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych - dodał Obajtek, który cieszy się z tego, że "inauguracja nowego bolidu odbędzie się w Polsce".

Orlen za sprawą obecności w F1 buduje rozpoznawalność marki. Ma to związek z podjętymi decyzjami, by wkrótce dokonać rebrandingu marek Star (Niemcy) i Benzina (Czechy, Słowacja). Polska firma zamierza u naszych zachodnich i południowych sąsiadów sprzedawać produkty pod jednym szyldem - Orlen.

"Dzięki zaangażowaniu w F1 marka Orlen w 2020 r. pojawiła się w ponad 100 tysiącach artykułów, które według danych Meltwater zostały wyświetlone ponad 359 miliardów razy" - chwali się firma z Płocka.

Ekwiwalent reklamowy wynikający z obecności Orlenu w mediach społecznościowych Alfy Romeo w roku 2020 wyniósł pond 33 mln zł. Materiały w nich opublikowane dotarły do ponad 200 mln odbiorców. Dlatego też firma nie wahała się, co do przedłużenia współpracy ze stajnią z Hinwil.


Czytaj także:
Pojawiła się idealna opcja dla Roberta Kubicy
Russell zniszczył plany Hamiltona

ZOBACZ WIDEO: Skoki. Kamil Stoch komentuje formę Stękały. "Życzę mu, żeby to trwało jak najdłużej"
Czy Orlen dokonał słusznego wyboru stawiając na Alfę Romeo i promocję poprzez F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×