F1. Rewolucja w Williamsie? Zaskakujące wieści

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: George Russell

Williams ma w najbliższych latach wrócić do dawnej formy. Nie tak dawno szefowie zespołu przekonywali, że dokonają tego mając wsparcie Mercedesa. Tymczasem okazuje się, że od roku 2022 Niemców może zastąpić francuskie Alpine.

W tym artykule dowiesz się o:

Williams posiada umowę z Mercedesem na dostawę silników do 2025 roku, a od przyszłego sezonu sojusz obu zespołów ma się dodatkowo zacieśnić. Niemcy mają produkować dla zespołu z Grove również skrzynie biegów, ale czy do tego dojdzie? Po ostatnich doniesieniach "La Gazetta dello Sport" wydaje się to wątpliwe.

Włoski dziennik ustalił, że Alpine robi wiele, aby przekonać Williamsa do współpracy. Francuzi zdali sobie sprawę z tego, że jeśli nie będą dostarczać silników innym zespołom, to ich szanse na osiągnięcie sukcesów w Formule 1 są niewielkie. Będzie im bowiem brakować danych i narzędzi do rozwoju swoich maszyn.

Dlatego na stole ma leżeć oferta współpracy pomiędzy Alpine a Williamsem. Miałaby ona doprowadzić do tego, że Brytyjczycy staliby się zespołem juniorskim dla Francuzów. Jedno z miejsc w bolidzie przeznaczone byłoby dla kierowcy akademii talentów Alpine. Obecnie w niej znajdują się m.in. Christian Lundgaard, Oscar Piastri i Guanyu Zhou.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: wieloryb na brzegu. Co za zdjęcie Mariusza Pudzianowskiego!

Za ostatnimi ruchami stać ma Luca di Meo, który jako szef Renault, w skład którego wchodzi Alpine, chce odnieść sukces w F1. "De Meo, jak każda osoba rozumiejąca ten sport, wie, że dopóki Alpine jest osamotnione, nie może walczyć z Mercedesem. Dla porównania, Niemcy mają trzy zespoły klienckie" - napisała "La Gazetta dello Sport".

Oferta dla Williamsa miałaby być na tyle atrakcyjna, że Brytyjczykom opłacałoby się nawet rozwiązać przedwcześnie umowę z Mercedesem, co najpewniej wiązałoby się z wypłaceniem Niemcom odszkodowania.

Inne opcje dla Alpine to Alfa Romeo i Alpha Tauri. Zespół z Hinwil jest jednak bliski przedłużenia współpracy z Ferrari, a stajnia z Faenzy należy do Red Bulla i korzysta z silników Hondy.

Czytaj także:
Dlatego Orlen sponsoruje Kubicę i Alfę Romeo
Ile treningów dla Roberta Kubicy?

Komentarze (1)
avatar
Krzysztof 66
24.02.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Reno-Alpine musiało zapłacić kare dla Merca ,a ona napewno mała nie będzie i oczywiście dać wzamian lepszy układ,a co wtedy z kierowcami George to Merc idzie, Lathili aut czy grubsza kasa i zos Czytaj całość