"Nie ma żadnych szans". Brutalna ocena sytuacji Roberta Kubicy w F1

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

- Robert Kubica nie ma żadnych szans na powrót do F1 - twierdzi szwajcarski dziennikarz Roger Benoit. Z jego informacji wynika, że ciekawą ofertę Alfie Romeo złożył Guanyu Zhou, którego sponsorzy są gotowi wyłożyć ponad 20 mln dolarów.

Alfa Romeo, po tym jak ogłosiła zakontraktowanie Valtteriego Bottasa, zamierza czekać z kolejnym ruchem transferowym do pierwszych dni października. To oznacza, że przed nami jeszcze kilka tygodni gabinetowych negocjacji, a także padokowych spekulacji. Czy Robert Kubica może myśleć o powrocie do Formuły 1 w sezonie 2022?

- Nie ma żadnych szans - stwierdza krótko dziennikarz Roger Benoit ze szwajcarskiego "Blicka", który słynie z dobrych kontaktów w padoku F1. Benoit skreślił też Nico Hulkenberga, co jest zgodne ze słowami Niemca z czwartku, kiedy ten przyznał, że Formuła 1 wydaje się być dla niego zamkniętym rozdziałem w życiu.

Kto zatem zostanie partnerem Bottasa? Na pole position jest Guanyu Zhou. Już kilka dni temu włoskie media informowały, że Chińczyk złożył ofertę Alfie Romeo, która opiewa na 30 mln dolarów. Takim pakietem sponsorskim w tej chwili nie dysponuje żaden inny kierowca.

ZOBACZ WIDEO: ME siatkarzy. Aleksander Śliwka o problemach reprezentacji Polski. "Zwycięstwo rodziło się w bólach"

Zdaniem Benoit, Zhou miałby przynieść ze sobą nieco mniejszą gotówkę. Mowa o kwocie ok. 20 mln dolarów. Podobną propozycję 22-latek, należący do akademii talentów Alpine, złożył szefom Williamsa. Jednak Brytyjczycy wybrali Alexandra Albona i wspierającego go Red Bulla.

Zhou obecnie jest wiceliderem Formuły 2. Do prowadzącego w mistrzostwach F2 Oscara Piastriego traci jednak tylko pięć punktów. Najbliższy weekend na Monzy przyniesie aż trzy wyścigi tej kategorii, więc sporo może się zmienić.

Sezon w F2 kończy w grudniu, wraz z kampanią F1, ale Alfa Romeo nie może czekać tak długo na wybór kierowcy numer dwa. Jednak nieprzypadkowo szef Alfy Romeo mówił w czwartek, że zespół decyzję podejmie na początku października. Już wtedy Zhou może być pewien takiej pozycji w F2, która zagwarantuje mu superlicencję. Bez niej Chińczyk nie może się ścigać w F1.

Mocna pozycja Zhou w staraniach o miejsce w Alfie Romeo ma też wynikać ze słabości innych konkurentów. Nyck de Vries jest powiązany z Mercedesem i na jego transfer nie zgadza się Ferrari, bo Holender wszedłby w posiadanie informacji o silniku włoskiego producenta. Natomiast Antonio Giovinazzi spędził w F1 trzy sezony i nie zrobił w tym okresie znaczącego kroku naprzód.

Czytaj także:
Robert Kubica mówi o przyszłości F1
Ależ słowa o Robercie Kubicy!

Komentarze (7)
avatar
GARABIET1
10.09.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nawet gdy dadzą Kubicy rakietę kosmiczną i tak będzie w końcu stawki.To nie ten wiek ,to nie ta chęć zwycięstwa.Po wypadku on się boi iść samemu do WC. 
avatar
Robertus Kolakowski
10.09.2021
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Czyli, zeby jezdzic w Fromule 1., to trzeba zaplacic conajmniej 20 milionow? 
avatar
A my swoje
10.09.2021
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Realista widać i nie trzeba być ekspertem. 
avatar
waldzior
10.09.2021
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
No i o czym nasz ulubiony redaktor będzie pisał ? Mam tylko nadzieję że nie będzie płodził 5 artykułów dziennie o Zmarzliku w dziale "żużel" :) 
DesmondMiles
10.09.2021
Zgłoś do moderacji
5
0
Odpowiedz
Jaki jest sens pisać o powiązaniach Albona z Red Bullem jak się w poprzednim artykule informowało o zerwaniu kontraktu. Nie dziwi mnie niechęć niektórych osób do SF bo sam powoli zaczyna widzie Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.