W Orlenie nikt nie ma wątpliwości. Formuła 1 to projekt długoterminowy

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

Tylko katastrofa może sprawić, że Orlen zniknie z F1 po sezonie 2021. Z naszych informacji wynika, że firma jest zadowolona z efektów promocji poprzez królową motorsportu i prowadzi rozmowy z Alfą Romeo ws. dalszej współpracy.

Niedawno pojawiły się wątpliwości, co do dalszej obecności Orlenu w Formule 1. Jeden z włoskich dziennikarzy zasugerował, że potentat paliwowy z Polski zakończy współpracę z Alfą Romeo. Natomiast Roger Benoit w "Blicku" spekulował, że Orlen wraz z Robertem Kubicą mogą w 100 proc. poświęcić się wyścigom długodystansowym i porzucić F1.

Z naszych informacji wynika, że porzucenie F1 przez Orlen jest właściwie wykluczone. Firma prowadzi obecnie rozmowy z Alfą Romeo ws. dalszej współpracy, a w tle jest też przyszłość Roberta Kubicy. Polski kierowca ma na stole ofertę dalszej pracy w roli kierowcy rezerwowego i testera.

Formuła 1 to projekt długoterminowy

Robert Kubica jest w tej układance kluczowy, bo gdzie polski kierowca, tam i Orlen. Gdyby w F1 doszło do trzęsienia ziemi i przed krakowianinem pojawiłaby się rzeczywiście opcja jazdy w Aston Martinie, to płockie przedsiębiorstwo podążyłoby za nim. Ekipa z Silverstone nie posiada partnera paliwowego, więc w tym aspekcie nie ma żadnego konfliktu interesów.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: była tenisistka bawi się na całego! Luksusowe wakacje

"Zgodnie z zapowiedziami, zaangażowanie PKN Orlen w Formułę 1 ma charakter długoterminowy. Obecność w F1 spełnia potrzeby biznesowe koncernu" - poinformowała nas firma.

Obecność Orlenu w F1 to decyzja Daniela Obajtka. Firma po raz pierwszy pojawiła się w królowej motorsportu w roku 2019, gdy jej logotypy można było zobaczyć na bolidach Williamsa. To umożliwiło Robertowi Kubicy powrót do regularnego ścigania. Od sezonu 2020 Orlen jest tytułowym partnerem Alfy Romeo, gdzie Kubica pełni funkcję rezerwowego.

Obecność w F1 wzmacnia rebranding stacji

Wysokość dotychczasowych umów sponsorskich pozostaje tajemnicą, ale nieoficjalnie mówi się, że Orlen płacił dotąd od 7 do 10 mln dolarów za sezon w F1. W zamian otrzymał dość znacząco ekspozycję swoich logotypów, zwłaszcza w przypadku bolidów Alfy Romeo. Charakterystyczny orzeł widnieje bowiem na tylnym i przednim skrzydle, osłonie silnika, systemie Halo czy lusterkach.

To z kolei przekłada się na konkretne wyniki, z których firma jest zadowolona. "Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki Orlen w F1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 miliony złotych. Współpraca wzmacnia także budowę rozpoznawalności marki Orlen na rynkach zagranicznych, na których sukcesywnie prowadzony jest proces rebrandingu" - przekazała nam firma.

Płockie przedsiębiorstwo prowadzi właśnie rebranding stacji na terenie Niemiec, gdzie logotypy marki Star znikają na rzecz Orlenu. Firma nie ma wątpliwości, że za sprawą obecności w F1 zwiększyła swoją rozpoznawalność u naszego zachodniego sąsiada, co z kolei przekłada się na wyższą sprzedaż. To kolejne korzyści płynące z obecności w F1.

Czytaj także:
Kolejny wypadek Hamiltona i Verstappena kwestią czasu?
Chińczyk stawia żądania. Alfa Romeo ma problem

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.