Amerykanin kupi zespół F1? Marzenie ciągle żywe

Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Alfa Romeo Racing ORLEN / Na zdjęciu: Robert Kubica

Kilka miesięcy temu wydawało się, że Michael Andretti przejmie Saubera, czyli firmę odpowiedzialną za Alfę Romeo w F1. Do transakcji jednak nie doszło. Były kierowca nie rezygnuje jednak z pomysłu, by nabyć jedną z ekip.

Michael Andretti prowadził zaawansowane rozmowy z akcjonariuszami Saubera i był gotów przejąć szwajcarską firmę. Transakcja upadła w momencie, gdy Amerykanin przedstawił plany związane ze znaczną redukcją personelu w szwajcarskim Hinwil. Chciał bowiem oprzeć działanie Alfy Romeo w Formule 1 na swoich ludziach, zatrudnionych przez Andretti Autosport.

Chociaż były kierowca F1 ostatecznie nie przejął Saubera, to nie porzucił marzenia o zakupie jednego z zespołów. Zwłaszcza że sezon 2022 przynosi regulaminową rewolucję w dyscyplinie.

- Michael się nie poddaje. Ma F1 na oku, stoi za nim kilku dobrych ludzi. Bądźcie czujni! To jeszcze nie jest koniec - zapowiedział w rozmowie z racingnews365.com Mario Andretti, ojciec Amerykanina i mistrz świata F1 z sezonu 1978.

ZOBACZ WIDEO: Trudne zadanie dla nowego selekcjonera. Engel wskazuje najważniejsze rzeczy do zrobienia

Zdaniem żywej legendy motorsportu, Formuła 1 w kolejnych latach powinna stać się jeszcze ciekawsza, co będzie napędzać zainteresowanie tym sportem na całym świecie. - Oczekiwania są spore, zobaczymy jak nowe przepisy techniczne wpłyną na F1. Jestem ciekaw, czy stawka będzie bardziej wyrównana. Dzięki nowym zasadom wszyscy zaczynają niemal od zera - dodał Mario Andretti.

Amerykanin podejrzewa przy tym, że "najważniejsi gracze nadal będą z przodu stawki", ale będzie też dochodzić do niespodzianek. - Wszystko jest możliwe. To sprawia, że oczekiwania przed sezonem są tak duże. Nowy regulamin techniczny zawsze wstrząsa wyścigami, to coś dobrego. Nie mogę się tego doczekać - skomentował Andretti senior.

Michael Andretti, chociaż nie odniósł w F1 sukcesu niczym ojciec, to okazał się sprawnym menedżerem. Zarządzany przez niego zespół Andretti Autosport świetnie radzi sobie w IndyCar, Formule E, Extreme E i Supercars. Dołączenie ekipy Formuły 1 do tego portfolio ma stanowić wisienkę na torcie.

Jesienią, gdy Andretti prowadził rozmowy ws. przejęcia Saubera, spekulowano, że Amerykanin zgromadził na ten cel co najmniej 250 mln dolarów. Obecnie jego nazwisko coraz częściej wymienia się w kontekście przejęcia Haasa.

Czytaj także:
Formuła 1 podzieli się na dwie części? Istnieje takie ryzyko
George Russell wysłał światu jasny sygnał

Komentarze (1)
avatar
dejacek
23.01.2022
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
ooo, to by głęboko sięgnął... Poniżej tylko muł i żaby... Żeby zrobić tu karierę potrzeba 3 rzeczy- pieniędzy, pieniędzy i jeszcze raz pieniędzy... Chociaż najważniejsi są ludzie- zwłaszcza zdo Czytaj całość

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (868 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.