Pirelli statystycznie po sezonie 2016

Zdjęcie okładkowe artykułu:
zdjęcie autora artykułu

Zakończył się sezon w Formule 1 i Pirelli przygotowało garść faktów oraz liczb. W tym roku włoski dostawca wprowadził nową mieszankę - ultramiękką.

W tym artykule dowiesz się o:

1
/ 6

- Był to ostatni rok z oponami o celowo wysokim poziomie degradacji, bo od przyszłego sezonu wprowadzamy nową filozofię, zgodną z aktualnym kierunkiem sportu - powiedział Paul Hembery.

OPONY - Całkowita liczba opon dostarczonych w sezonie 2016: 42 792 - W tej liczbie zawiera się 38 112 opon na weekendy wyścigowe oraz 4680 opon na sesje testowe - W liczbie 42 792 opon zawiera się 28 188 opon slick i 14 604 opon na mokry tor - Całkowita liczba opon wykorzystanych podczas weekendów wyścigowych: 15 652, w tym 13 844 slicków oraz 1808 opon deszczowych i przejściowych - Całkowita liczba opon poddanych recyklingowi: wszystkie - Największa liczba kilometrów przejechana na każdej mieszance (bez testów): Twarda: 759 km (Daniel Ricciardo, Red Bull) Pośrednia: 3597 km (Valtteri Bottas, Williams) Miękka: 6566 km (Sergio Perez, Force India) Supermiękka: 4598 km (Valtteri Bottas, Williams) Ultramiękka: 2052 km (Nico Rosberg, Mercedes) Przejściowe: 444 km (Jenson Button, McLaren) Deszczowe: 523 km (Lewis Hamilton, Mercedes)

2
/ 6

PIT STOPY - Całkowita liczba pit stopów: 933 (w tym cztery kary przejazdu przez aleję serwisową i jedna kara 10-sekundowego postoju na stanowisku) - Daje to średnią 44,4 pit stopu na wyścig oraz 2,01 na kierowcę na wyścig - Najwięcej pit stopów w wyścigu: 66 podczas Grand Prix Chin - Najmniej pit stopów w wyścigu: 26 podczas Grand Prix Rosji

WYPRZEDZANIE - Całkowita liczba manewrów wyprzedzania w sezonie: 866 (*) - średnio 41,2 na wyścig - Najwięcej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 128 w Grand Prix Chin (**) - Najwięcej manewrów wyprzedzania w mokrym wyścigu: 64 w Grand Prix Brazylii - Najmniej manewrów wyprzedzania w suchym wyścigu: 10 w Grand Prix Australii oraz Grand Prix Węgier - Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w sezonie: Max Verstappen, 78 (**) - Kierowca z największą liczbą manewrów wyprzedzania w jednym wyścigu: Lewis Hamilton, 18 w Grand Prix Chin - Kierowca, który był najrzadziej wyprzedzany: Sebastian Vettel, jeden raz (przez Maksa Verstappena w Grand Prix Brazylii, 66. okrążenie, walka o 5. pozycję) - Kierowca, który zyskiwał najwięcej pozycji na pierwszym okrążeniu: Fernando Alonso, który przez cały sezon zyskał 41 pozycji na pierwszym okrążeniu - Zespół, którego kierowcy wykonali najwięcej manewrów wyprzedzania: Red Bull, 136 manewrów (**) - 61 Daniela Ricciardo, 60 Maksa Verstappena, 15 Daniiła Kwiata - Zespół, którego kierowcy byli najrzadziej wyprzedzani: Mercedes, łącznie siedem razy (Nico Rosberg cztery, Lewis Hamilton trzy razy)

(*) Definicja manewru wyprzedzania: wyprzedzanie podczas lotnego okrążenia (czyli z wyłączeniem pierwszego okrążenia, rozpoczynanego ze startu zatrzymanego), a pozycje zostają utrzymane do końca tego okrążenia. Zamiany pozycji z powodu poważnego problemu technicznego albo dublowania/odzyskiwania straconego okrążenia nie są brane pod uwagę. (**) Największa wartość od sezonu 1983 (pierwszy rok zbierania danych).

3
/ 6

TORY I WYŚCIGI - Najdłuższy wyścig sezonu: Grand Prix Brazylii, trzy godziny, jedna minuta i 01,335 sekundy - Najkrótszy wyścig sezonu: Grand Prix Włoch, jedna godzina, siedemnaście minut i 28,089 sekundy - Największa średnia prędkość zwycięzcy: Grand Prix Włoch (Nico Rosberg), 237,558 km/h - Najwyższa prędkość uzyskana na oponach Pirelli P Zero podczas wyścigu Formuły 1: 372,5 km/h, Valtteri Bottas podczas Grand Prix Meksyku (*) - Najwięcej najszybszych okrążeń w wyścigach i kwalifikacjach: Lewis Hamilton, 15 (trzy w wyścigach i 12 w kwalifikacjach) - Najwięcej okrążeń na prowadzeniu: 566 (Lewis Hamilton)

(*) Nowy rekord w oficjalnym sezonie F1 (poprzedni: 370,1 km/h, Kimi Raikkonen podczas Grand Prix Włoch 2005)

TESTY SZERSZYCH OPON NA SEZON 2017 - Liczba przetestowanych prototypów: 96 - Szerokość opon: +25% - Zespoły biorące udział w programie testowym Pirelli: 3 (Ferrari, Mercedes, Red Bull) - Kierowcy biorący udział w testach: 11, w tym czterech z Ferrari, czterech z Red Bulla i trzech z Mercedesa - Dni testowe: 24 - Liczba okrążeń: 2613 - Liczba kilometrów: 12 148 km - Tory: 5 (Abu Zabi, Barcelona, Fiorano, Mugello, Paul Ricard)

4
/ 6

EKIPA PIRELLI I GOŚCIE -Liczba członków ekipy Pirelli, którzy podróżowali na każdy wyścig: 60 (średnio) - Liczba narodowości reprezentowanych w ekipie Pirelli: 10 - Liczba różnych języków, którymi porozumiewają się członkowie ekipy Pirelli: 14 - Liczba notatników Pirelli, rozdanych w trakcie sezonu: 2050 - Liczba gości Pirelli w padoku: 5000 - Liczba sprzedanych czapeczek Pirelli: 12 000

PIRELLI W FORMULE 1 (OD 1950 ROKU) - Wyścigi: 320 - Zwycięstwa: 161 - Pole position: 164 - Podia: 490 - Najszybsze okrążenia: 168 - Tytuły mistrzowskie wśród kierowców: 11 - Tytuły mistrzowskie wśród konstruktorów: 6

5
/ 6

INNE CIEKAWE LICZBY - Liczba kierowców, którzy od 2010 roku prowadzili samochody Formuły 1 na oponach Pirelli: 102 - Kilometry pokonane przez wszystkie mieszanki P Zero i Cinturato w sezonie 2016 (w tym testy, treningi, kwalifikacje i wyścigi): 384 705 (bez opon prototypowych). - Ze szczegółowym podziałem na mieszanki wygląda to następująco: twarda - 14 236; pośrednia - 99 447; miękka - 133 988; supermiękka - 86 014; ultramiękka - 31 647; przejściowe - 8278; deszczowe - 11 095 - Dystans pokonany podczas testów w sezonie 2016 (bez uwzględnienia weekendów wyścigowych): 61 772 km, w tym ponad 12 000 km na szerszych oponach na 2017 - Dystans pokonany podczas wyścigów w sezonie 2016: 123 534 km - Liczba najszybszych okrążeń (w kwalifikacjach i wyścigach) w wykonaniu mistrza świata w sezonie 2016: 14 (sześć w wyścigach i osiem w kwalifikacjach) - Najniższa średnia prędkość zwycięzcy w suchym wyścigu w 2016: 159,992 km/h (Nico Rosberg, Grand Prix Singapuru) - Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 15°C podczas Grand Prix Kanady. - Najniższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 13°C podczas Grand Prix Meksyku - Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 59°C podczas Grand Prix Malezji - Najwyższa temperatura nawierzchni odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 61°C, także podczas Grand Prix Malezji - Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 11°C podczas Grand Prix Kanady - Najniższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 11°C podczas Grand Prix Kanady - Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie wyścigu (w niedzielę): 37°C podczas Grand Prix Malezji - Najwyższa temperatura powietrza odnotowana w czasie weekendu wyścigowego: 37°C podczas Grand Prix Malezji

6
/ 6

ZESPÓŁ PIRELLI I NASI GOŚCIE - Liczba członków zespołu Pirelli, którzy podróżują na każdy wyścig: 60 (średnio) - Liczba narodowości w zespole Pirelli w Formule 1: 9 - Liczba różnych języków, w których porozumiewają się członkowie zespołu: 10 - Liczba informacji prasowych napisanych przez zespół Pirelli w Formule 1: 234 - Liczba infografik: 210 - Tweety zamieszczone na koncie @PirelliSport: 2100 - Notatniki Pirelli rozdane przez cały sezon w padoku: 2550 - Goście Pirelli w padoku: 5600 - Liczba sprzedanych czapeczek Pirelli: 15 000

POMIESZCZENIA GOŚCINNE PIRELLI W SEZONIE 2016 - Posiłki wydane w pomieszczeniach gościnnych Pirelli (w tym testy): 15 600 - Litry wody wypite w trakcie sezonu w pomieszczeniach gościnnych Pirelli: 10 200 - Liczba kilogramów makaronu ugotowanego przez kucharza Pirelli: 900 - Pizze wypieczone przez kucharza Pirelli: 420 - Liczba różnych deserów serwowanych w pomieszczeniach gościnnych Pirelli: 50 - Liczba deserów skonsumowanych w pomieszczeniach gościnnych Pirelli: 7500 - Liczba kaw zaserwowanych przez Pirelli: prawie 30 000 - Litry oliwy z oliwek zużyte przez cały rok: 500

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (0)