- Otwieramy nowy rozdział, wchodzimy we współpracę z jedną z najbardziej rozpoznawalnych sportowych marek odzieżowych na świecie. Ma to dla nas wymiar nie tylko prestiżowy, ale i marketingowy. Liczymy na to, że obecność paralimpijczyków w kampaniach reklamujących tę markę pomoże nam w promocji - powiedział Łukasz Szeliga, prezes Polskiego Związku Paralimpijskiego.
28 lutego Adidas ogłosił rozpoczęcie współpracy z PZPar, która obowiązywać będzie przez osiem najbliższych lat. Z tej okazji zaprezentowany został film promocyjny. Udział w nim wzięła czwórka reprezentantów Polski.
Do nagrania zaproszeni zostali Kinga Dróżdż (paraszermierka), Aleksander Kossakowski (paralekkoatletyka), Katarzyna Kozikowska (parakajakarstwo) oraz Kamil Otowski (parapływanie).
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: młody Messi bohaterem. Zobacz jego bramkę
Porozumienie, które zawarto z PKPar obejmie wszystkie wydarzenia paraolimpijskie aż do 2031 roku włącznie. W ramach umowy Adidas dostarczy sportowcom obuwie, stroje i akcesoria, w których zawodnicy wystąpią w wiosce olimpijskiej czy podczas dekoracji medalowych.
- Warto podkreślić, że adidas wspiera również Polski Komitet Olimpijski, co jest bardzo ważne dla zawodników pod kątem wspólnej identyfikacji i spójności wizerunkowej. Podążamy tą drogą i liczymy na to, że dzięki tej współpracy nasi sportowcy będą się czuli komfortowo zarówno podczas startów, jak i dekoracji medalowych - dodał Szeliga.
Wsparcie ma także wymiar społeczny i ma na celu budowanie świadomości na temat sportu osób z niepełnosprawnościami.
Igrzyska paraolimpijskie w Paryżu rozpoczną się 28 sierpnia i potrwają do 8 września. W Tokio Polacy zdobyli 25 medali - 7 złotych, 6 srebrnych i 12 brązowych.
Czytaj także:
- Polski Komitet Paralimpijski i marka 4F. To już dekada współpracy
- Czekaliśmy 24 lata. Polacy z biletem na igrzyska