Właśnie słowo "normalność" pojawiało się często w kuluarowych rozmowach dziennikarzy i zaproszonych gości. Nikt, a przynajmniej nikt trzeźwo myślący, nie wymaga natychmiastowych sukcesów sportowych ani obietnic Ligi Mistrzów czy Euroligi, lecz właśnie normalności, której w Łódzkim Klubie Sportowym od wielu lat brakowało.
- Nowym prezesem ŁKS PSS jest Jakub Urbanowicz, prezes także ŁKS Koszykówka Męska, a członkiem rady nadzorczej Filip Kenig - koszykarz i manager klubu z al.Unii. Z tego względu dość oczywiste jest to, iż zmiany w sekcji piłki nożnej, będą miały także przełożenie na działalność Stowarzyszenia ŁKS Koszykówka Męska, a w przyszłości być może także innych sekcji - mówi Piotr Ciesielski, rzecznik prasowy ŁKS Koszykówka Męska.
- Celem ludzi, którzy będą kierować ŁKS-em, jest stworzenie ponownie z niego klubu wielosekcyjnego, w którym strategia marketingowa jest spójna, a zawodnicy wszystkich sekcji i wszystkich grup wiekowych, utożsamiają się i utożsamiani są z tym samym klubem - ŁKS-em, a nie poszczególnymi sekcjami, stowarzyszeniami lub spółkami. Zadanie to oczywiście nie jest proste i wymaga czasu, jednak z tygodnia na tydzień będziemy mogli obserwować efekty tych zmian - dodaje Ciesielski.
Podczas konferencji, prowadzący nią Jakub Urbanowicz i Michał Sieczko, zaprezentowali nowe logo klubu, a także wizualizację nowych strojów sportowych (zdjęcia poniżej), w jakich będą występowali zawodnicy (jak na razie) sekcji piłkarskiej i koszykówki męskiej, zarówno jeśli chodzi o pierwszą drużynę, jak i o zespoły młodzieżowe. - Gdy sportowcy naszego klubu pojadą na jakąkolwiek imprezę, ma być z daleka widać, że idzie ŁKS - powiedział Sieczko.
Działacze przedstawili także zarys strategii klubu na najbliższe 1,5 roku, choć jak słusznie zastrzegli, nie jest możliwe opowiedzenie o prowadzeniu 102-letniego klubu podczas kilkudziesięciominutowej konferencji. Dowiedzieliśmy się jednak m.in., że wprowadzony zostanie biznesowy model zarządzania klubem, powstaną departamenty sportu, administracji, marketingu i PR, wprowadzone zostaną specjalne projekty zajmowania się poszczególnymi "grupami" ludzi, zainteresowanych ŁKS-em (np. ŁKS Business Club, ŁKS dla Kibiców, ŁKS dla młodzieży, ŁKS dla mediów itp.), a kibice mogą się spodziewać dużej ilości zmian organizacyjnych w funkcjonowaniu klubu. Nie sposób przedstawić teraz wszystkich planów, ale będą one kolejno przybliżane fanom przy wprowadzaniu ich do realizacji.
Motywem przewodnim zmian w ŁKS-ie jest hasło "ŁKS Łódź - Nowa Generacja". W klubie ma zapanować nowa jakość, przy jednoczesnym odwołaniu się do 102-letniej tradycji.