Kokpit Kibice
Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Skoki narciarskie
  • Tenis

Janusz Jasiński: Musimy zrezygnować ze starych nawyków

Stelmet BC Zielona Góra zmienia politykę sprzedaży biletów i karnetów. Od nadchodzącego sezonu nie będzie już darmowych wejściówek na mecze mistrzów Polski.
Dawid Borek
Dawid Borek

- Jesteśmy samotni w naszej europejskiej odysei. Chciałbym zaapelować przede wszystkim do mieszkańców miasta, kibiców, partnerów, którzy są wokół nas, by pozwolili nam na wszystkie wymagania, jakie stawia przed nami Euroliga i zrozumieli pewne decyzje. Euroliga wyznacza i zmusza pewne kluby do dalszego rozwoju, by ten produkt był oglądany w 202 krajach na całym świecie, gdzie praktycznie na dzień dzisiejszy są to najciekawsze po NBA rozgrywki, mające większe znaczenie i oglądalność niż mistrzostwa świata czy Europy. Głównym adresatem są kibice, ale także cała Polska - powiedział Janusz Jasiński.

Pełna treść listu właściciela Stelmetu BC Zielona Góra:

"Drodzy Kibice, Drodzy Partnerzy,

W czwartek w Barcelonie poznaliśmy przeciwników Stelmetu BC w sezonie 2015-16 Turkish Airlines Euroligi. Do Zielonej Góry przyjadą prawdziwe sportowe legendy takie jak FC Barcelona czy Panathinaikos Ateny, które walkę o prymat w Europie wygrywały więcej razy niż większość polskich klubów mistrzostwo kraju.

Dla Polski występy w tak doborowym towarzystwie to okazja do pokazania, że możemy należeć do europejskiej czołówki w jednej z najpopularniejszych dyscyplin sportowych świata, że też jesteśmy dobrzy, że tak jak najlepsze kluby świata potrafimy zbudować niesamowitą atmosferę na trybunach wypełnionych do ostatniego miejsca i że także potrafimy się zorganizować by walczyć o sukces w elitarnym gronie 24 najlepszych drużyn Starego Kontynentu.

Stelmet BC nie jest już dzisiaj tylko klubem fanów i mieszkańców Zielonej Góry. Jest klubową reprezentacją Polski w koszykarskiej Lidze Mistrzów i z najlepszymi zespołami Starego Kontynentu zagra po raz drugi w ciągu trzech lat.

Dyscyplina finansowa jakiej oczekuje od klubów Euroliga jest dla nas bardzo dużym wyzwaniem. Z drugiej jednak strony, jej wypełnienie daje historyczną szansę na budowę stabilnego budżetu Klubu na poziomie, który pozwoli mu na dalszy dynamiczny rozwój w kolejnych latach.

Euroliga chce widzieć w swoich szeregach organizacje, które stawiają na innowacje i które chcą podążać drogą nieustannego wzrostu. Do takich zalicza Stelmet BC Zielona Góra. Wszystkim stawia jednak te same warunki, do których należy między innymi reżim finansowy.

Klub postawił sobie i przedstawił Eurolidze swoje cele i sposoby realizacji założeń budżetowych. Jednym z nich jest wzrost wpływów ze sprzedaży biletów na mecze drużyn euroligowych, na który bardzo liczą szefowie ligi. Dlatego podążając drogą wytyczoną przez naszych partnerów z Euroleague Commercial Assets, prowadzącą do realizacji wyśrubowanych wskaźników udziałowców koszykarskiej Ligi Mistrzów, musimy zmienić politykę sprzedaży biletów i karnetów a w szczególności zrezygnować z przyznawania w sezonie 2015/16 obniżonych oraz bezpłatnych wejściówek na mecze w Zielonej Górze. Wszystkich fanów, którym zależy na przyszłości Klubu, zachęcamy do dokładania przez zakup biletów i karnetów swojej cegiełki w budowaniu wspólnego budżetu, będącego gwarantem dalszego istnienia Stelmetu BC Zielona Góra.

Darmowe i zaniżone bilety od dawna były jednym z większych problemów z jakimi stykał się Klub. Tymczasem występy zawodników, organizacja meczów, wyjazdów czy przelotów to realne koszty, które trzeba sfinansować. Podobnie jest w sklepie czy na stacji benzynowej. Żaden z klientów nie domaga się tam bezpłatnego towaru ani paliwa. Dzisiaj nie mamy wyboru. Jeśli nie zrezygnujemy ze starych nawyków, Klub po prostu przestanie istnieć, przynajmniej jako czołowa organizacja sportowa w Polsce i jako promotor nowoczesnej Polski w Europie.

Sezon 2015-16 i występy Stelmetu BC Zielona Góra w Turkish Airlines Eurolidze to idealna okazja do pozytywnej mobilizacji wszystkich, którzy chcą wspierać dobrą promocję Polski w Europie. Klub jest i zawsze będzie otwarty na współpracę ze wszystkimi firmami z całego kraju, które chciałyby włączyć się finansowo w ten istotny projekt. Zapraszamy do kontaktu. Razem możemy pokazać, że Polska naprawdę potrafi być "czarnym koniem" Europy.

Wspólnie zadbajmy o przyszłość Klubu, którego drużyna daje realne i uzasadnione poczucie dumy wszystkim Polakom.

Janusz Jasiński
Przewodniczący Rady Nadzorczej Grono SSA"

Polub Koszykówkę na Facebooku
Zgłoś błąd
inf. własna
Komentarze (36):
  • Kumi Zgłoś komentarz
    To wszystko jest już dawno opisane i przećwiczone w klubach z większymi tradycjami. Przecież istnieją pojęcia jak marketing sportowy, marketing sportu, itd. Kibice dzielą się na fanów,
    Czytaj całość
    których jest zawsze mniejszość, ale przynoszą większy dochód od osoby i nie są nastawieni na wynik, oraz na widzów, których jest ogromna większość, którzy żądają jakości produktu, czyli show, zwycięstw i rozrywki. Im więcej widzów,tym więcej także fanów. Kluby mają do wyboru zróżnicowane produkty i narzędzia marketingowe w zależności od przynależności kibica do danej grupy. Mądre rozszerzanie oferty i zwiększanie liczby widzów procentuje w kolejnych latach. Dlaczego Barcelona zmienia co roku kolor koszulek wyjazdowych? Dlatego, że zmienia się moda? Nie, dlatego, że wie, że każdy fan będzie chciał mieć każdy model koszulki i co roku kupi kolejną, co zapewnia klubowi spory dochód, wystarczy pomnożyć 200 000 razy 40€. A to tylko jeden produkt! Widz chce czuć siłę klubu, oglądać sukcesy, gdyż identyfikuje się z mistrzami i boiskowymi bohaterami, a nie z porażkami. Stelmet ma do wykorzystania szereg narzędzi, takich jak festyny, transmisje on-line opłacane pey-per-view, sprzedaż gadżetów, sprzętu i ubioru, cegiełek, itd. Kluby sportowe mają setki rożnych produktów do zaoferowania, ale trzeba zbadać rynek i podejść do sprawy profesjonalnie. Najlepiej nawet stworzyć własne narzędzia marketingowe, co pozwoli być przed konkurencją. Przecież sport to dzisiaj wielki biznes i wyniki tak naprawdę zależą od zarządzania pieniędzmi, a nie od treningów, czy gwiazd, gdyż te są do wynajęcia. W Polsce cały czas pokutuje skażenie działaczy sportem 'amatorskim' z poprzedniej epoki. To se na vrati...
    • dziadek60 Zgłoś komentarz
      Oj Gabrielu, Gabrielu...Rację ma kumi który "zyska jak Zastal okaże się chłopcem do bicia???" i zaoszczędzi kilka złotych "nie musząc tego oglądać na żywo" I Ty takich kundli
      Czytaj całość
      popierasz???
      • Gabriel G Zgłoś komentarz
        Intencje JJ sa oczywiste. Wzmocnić budżet. Ale sposób w jaki się do tego zabrał grozi odwrotnym skutkiem. Jak mawiał Napoleon Bonaparte: "to gorsze niż zbrodnia. To błąd". Żeby nie
        Czytaj całość
        powielać tekstów - rację mają Peryskop i Kumi.
        • Kumi Zgłoś komentarz
          Wypowiedź pachnie żebractwem niestety. Nie tak się prowadzi biznes. Nie stać klubu na Euroligę, to niech sobie odpuści. Stać, to niech zbuduje zespół na miarę rozgrywek i kibice sami
          Czytaj całość
          przyjdą, aby pooglądać lokalne i zagraniczne gwiazdy, a przede wszystkim nasze zwycięstwa. Bez przesady, nie znam składu, nie wiem kto będzie grał i czy będzie miał szansę na sukces, a mam przepłacać za karnet, bo Pan Jasiński żebrze? Gratuluję marketingowców... Osobiście odebrałem to jak zimny prysznic. Uprawiałem sport i nigdy nie szanowałem 'zawodników' próbujących wzbudzać litość. Sport to siła, profesjonalizm, zimna kalkulacja, a nie skomlenie... Kupno karnetu, to zwykła operacja księgowa. Jeżeli nie będzie adekwatnej zniżki, to będę kupował pojedyncze bilety. Nic nie tracę, a jak drużyna okaże się "chłopcem do bicia" to zyskam, nie musząc tego oglądać na żywo. Jak będą zwyciężać, to chętnie zapłacę za bilet nawet więcej. Sentymenty w biznesie to infantylność.
          • yogibaboo11 Zgłoś komentarz
            kupuję karnet(y) - pomagam :-)
            • fazzzi Zgłoś komentarz
              ... mylić... oczy wiście;)
              • Bond - ZG Zgłoś komentarz
                Tu nie chodzi o bycie frajerem a zwykłą ludzką świadomość....klub Cię i Twoich pieniędzy potrzebuje!!! bedzie Liga Mistrzów prawdopodobne wysokie przegrane, ale niespodianki się
                Czytaj całość
                zdarzają mimo wszystko !!! będziesz mogła zobaczyć na żywo legendy europejskiej koszykówki i swój ukochany klub walczący przeciwko.....nie kalkuluj tyle pomyśl o tym że Ty możesz zrobić coś dla klubu a nie On zawsze dla Ciebie!!!....utrzymali Saszo, wytargali za uszy Eurolige, ale potrzebują też środków na następne sezony, jeżeli chcemy cieszyć się czubem tabeli!!!!
                • fazzzi Zgłoś komentarz
                  Takie słuchy dochodzą. No chyba nie o Zamoja chodzi? Bo on to prawie "synek" Pana Janusza;)... i to tylko "formalność"... która co prawda ciągnie się jak serial brazylijski... by nie
                  Czytaj całość
                  pisać jak flaki w oleju z diesla;) Poza tym p. Przemo nie ma "mandatu" po niezbyt olśniewającym sezonie... tak mi się wydaje, ale mogę się mulić;)
                  • tomizg Zgłoś komentarz
                    Wiem! Nie kupujmy karnetów, biletów i nie przychodźmy na mecze. Zróbmy bojkot i oglądajmy w TV. STELMET BC padnie na ryj i spadniemy do I ligi. Zakontraktujemy, Kalinowskich, Morkowskiego,
                    Czytaj całość
                    Olszewskiego, Taberskiego plus jakaś młodzież(bez urazy dla tych zawodników). Bilety bedziemy mieli po 7-12 zł i bedzie za..biscie no i zapomniałem że jak kupisz karnet to dwa mecze wyjda Ciebie gratis + do tego dostaniesz smycz i długopis. Jak za starych czasów na Szafrana. Hala bedzie pękała w szwach skoro taka tanioszka. Wszyscy kibice beda walili drzwiami i oknami. O sponsorów tez nie bedziemy sie martwić skoro 5 tyś co mecz na CRS-ie. JJ bedzie noszony na rekach bo budżet co roku na plusie. Piękna wizja!!
                    • MONII Zgłoś komentarz
                      Plujemy na Turów, ale jak nas nie stać to po co się pchamy do pucharów!!!
                      • on1980 Zgłoś komentarz
                        Dajcie klubowi spokojnie skad z kompletowac i nie poganiajcie do 31 lipca napewno bedzie sklad i fajna druzuna Stelmetu BC
                        • on1980 Zgłoś komentarz
                          Wiec podwyzszenie Cen biletów wymusila na nasz klub władze euroligi wiec prosze zrozumcie Jak chcemy grac w przyszłym roku tez rozgrywakach pucharowych to niestety
                          Czytaj całość
                          ale czeba zapłacic za to drozej a jesli nie to co niektórzy niech nienarzekaj potem na JJ ze taki sklad a co do skadu Ja tam jestem spokojny o niego !!
                          • mlokos Zgłoś komentarz
                            Mi ta cala sytuacja wyglada na cos co musialo sie nagle wydarzyc i rozczarowac JJ. Slychac to bylo w jego glosie a dodatkowo ta sytuacja z zawodnikiem, ktory poczul ze moze wyciagnac wiecej i
                            Czytaj całość
                            chyba sie przeliczyl. Troszke to wyglada tak jakby dobry wujek wkurzyl sie na swoich bratankow bo ci przegieli wreszcie i zwinal im zabawki mowiac, ze teraz bedziemy sie bawic na innych zasadach. No chyba ze cala sprawa z pozbywaniem sie ulg biletowych itp. to zaplanowane dzialanie i takie sondownie rynku w mysl zasady - a noz sie uda to wyciagniemy z tego niezly bonus. Ale nie chce mi sie wierzyc w takie wyrachowanie Jasniskiego... Reasumujac troche dziwna sytuacja sie robi i moge sie domyslac, ze dziennikarze po tej konferencji zrobili wielkie oczy - nie tego sie dzisiaj spodziewali ;)
                            Zobacz więcej komentarzy (23)
                            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
                            ×
                            Sport na ×