Janusz Jasiński: Musimy zrezygnować ze starych nawyków

Stelmet BC Zielona Góra zmienia politykę sprzedaży biletów i karnetów. Od nadchodzącego sezonu nie będzie już darmowych wejściówek na mecze mistrzów Polski.

- Jesteśmy samotni w naszej europejskiej odysei. Chciałbym zaapelować przede wszystkim do mieszkańców miasta, kibiców, partnerów, którzy są wokół nas, by pozwolili nam na wszystkie wymagania, jakie stawia przed nami Euroliga i zrozumieli pewne decyzje. Euroliga wyznacza i zmusza pewne kluby do dalszego rozwoju, by ten produkt był oglądany w 202 krajach na całym świecie, gdzie praktycznie na dzień dzisiejszy są to najciekawsze po NBA rozgrywki, mające większe znaczenie i oglądalność niż mistrzostwa świata czy Europy. Głównym adresatem są kibice, ale także cała Polska - powiedział Janusz Jasiński.

[ad=rectangle]

Pełna treść listu właściciela Stelmetu BC Zielona Góra:

"Drodzy Kibice, Drodzy Partnerzy,

W czwartek w Barcelonie poznaliśmy przeciwników Stelmetu BC w sezonie 2015-16 Turkish Airlines Euroligi. Do Zielonej Góry przyjadą prawdziwe sportowe legendy takie jak FC Barcelona czy Panathinaikos Ateny, które walkę o prymat w Europie wygrywały więcej razy niż większość polskich klubów mistrzostwo kraju.

Dla Polski występy w tak doborowym towarzystwie to okazja do pokazania, że możemy należeć do europejskiej czołówki w jednej z najpopularniejszych dyscyplin sportowych świata, że też jesteśmy dobrzy, że tak jak najlepsze kluby świata potrafimy zbudować niesamowitą atmosferę na trybunach wypełnionych do ostatniego miejsca i że także potrafimy się zorganizować by walczyć o sukces w elitarnym gronie 24 najlepszych drużyn Starego Kontynentu.

Stelmet BC nie jest już dzisiaj tylko klubem fanów i mieszkańców Zielonej Góry. Jest klubową reprezentacją Polski w koszykarskiej Lidze Mistrzów i z najlepszymi zespołami Starego Kontynentu zagra po raz drugi w ciągu trzech lat.

Dyscyplina finansowa jakiej oczekuje od klubów Euroliga jest dla nas bardzo dużym wyzwaniem. Z drugiej jednak strony, jej wypełnienie daje historyczną szansę na budowę stabilnego budżetu Klubu na poziomie, który pozwoli mu na dalszy dynamiczny rozwój w kolejnych latach.

Euroliga chce widzieć w swoich szeregach organizacje, które stawiają na innowacje i które chcą podążać drogą nieustannego wzrostu. Do takich zalicza Stelmet BC Zielona Góra. Wszystkim stawia jednak te same warunki, do których należy między innymi reżim finansowy.

Klub postawił sobie i przedstawił Eurolidze swoje cele i sposoby realizacji założeń budżetowych. Jednym z nich jest wzrost wpływów ze sprzedaży biletów na mecze drużyn euroligowych, na który bardzo liczą szefowie ligi. Dlatego podążając drogą wytyczoną przez naszych partnerów z Euroleague Commercial Assets, prowadzącą do realizacji wyśrubowanych wskaźników udziałowców koszykarskiej Ligi Mistrzów, musimy zmienić politykę sprzedaży biletów i karnetów a w szczególności zrezygnować z przyznawania w sezonie 2015/16 obniżonych oraz bezpłatnych wejściówek na mecze w Zielonej Górze. Wszystkich fanów, którym zależy na przyszłości Klubu, zachęcamy do dokładania przez zakup biletów i karnetów swojej cegiełki w budowaniu wspólnego budżetu, będącego gwarantem dalszego istnienia Stelmetu BC Zielona Góra.

Darmowe i zaniżone bilety od dawna były jednym z większych problemów z jakimi stykał się Klub. Tymczasem występy zawodników, organizacja meczów, wyjazdów czy przelotów to realne koszty, które trzeba sfinansować. Podobnie jest w sklepie czy na stacji benzynowej. Żaden z klientów nie domaga się tam bezpłatnego towaru ani paliwa. Dzisiaj nie mamy wyboru. Jeśli nie zrezygnujemy ze starych nawyków, Klub po prostu przestanie istnieć, przynajmniej jako czołowa organizacja sportowa w Polsce i jako promotor nowoczesnej Polski w Europie.

Sezon 2015-16 i występy Stelmetu BC Zielona Góra w Turkish Airlines Eurolidze to idealna okazja do pozytywnej mobilizacji wszystkich, którzy chcą wspierać dobrą promocję Polski w Europie. Klub jest i zawsze będzie otwarty na współpracę ze wszystkimi firmami z całego kraju, które chciałyby włączyć się finansowo w ten istotny projekt. Zapraszamy do kontaktu. Razem możemy pokazać, że Polska naprawdę potrafi być "czarnym koniem" Europy.

Wspólnie zadbajmy o przyszłość Klubu, którego drużyna daje realne i uzasadnione poczucie dumy wszystkim Polakom.

Janusz Jasiński
Przewodniczący Rady Nadzorczej Grono SSA"

Komentarze (95)
avatar
Kumi
14.07.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
To wszystko jest już dawno opisane i przećwiczone w klubach z większymi tradycjami. Przecież istnieją pojęcia jak marketing sportowy, marketing sportu, itd. Kibice dzielą się na fanów, których Czytaj całość
avatar
dziadek60
14.07.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Oj Gabrielu, Gabrielu...Rację ma kumi który "zyska jak Zastal okaże się chłopcem do bicia???" i zaoszczędzi kilka złotych "nie musząc tego oglądać na żywo" I Ty takich kundli popierasz??? 
Gabriel G
14.07.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Intencje JJ sa oczywiste. Wzmocnić budżet. Ale sposób w jaki się do tego zabrał grozi odwrotnym skutkiem. Jak mawiał Napoleon Bonaparte: "to gorsze niż zbrodnia. To błąd". Żeby nie powielać tek Czytaj całość
avatar
Kumi
13.07.2015
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Wypowiedź pachnie żebractwem niestety. Nie tak się prowadzi biznes. Nie stać klubu na Euroligę, to niech sobie odpuści. Stać, to niech zbuduje zespół na miarę rozgrywek i kibice sami przyjdą, a Czytaj całość
avatar
yogibaboo11
13.07.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
kupuję karnet(y) - pomagam :-)