Philadelphia 76ers ogłosili w poniedziałek rano podpisanie kontraktu z firmą StubHub. Ta od początku sezonu 2017/18 umieści swoją reklamą na koszulkach, w których grali będą zawodnicy 76ers. Wartość umowy to 5 mln dolarów za trzy kolejne sezony. 50 procent z tej sumy trafi do 76ers, a druga połowa do NBA i zostanie podzielona między kluby i graczy.
To pierwszy podpisany kontrakt od czasu, gdy NBA ogłosiła wprowadzenie reklam na strojach od sezonu 2017/18. Każda reklama będzie naszywką o wielkości 6,4 na 6,4 cm (2,5 cala) i znajdowała się będzie na lewym rękawku, tuż powyżej serca.
- Chcemy być pierwsi, inni, innowacyjni i wejść na ten rynek reklamowy jak najszybciej - napisał w oświadczeniu Scott O'Neil, reprezentujący właścicieli 76ers.
ZOBACZ WIDEO 25. mistrzostwo Polski koszykarek Wisły Can-Pack Kraków (źródło TVP)
{"id":"","title":""}
Kluby NBA mogą porozumieć się z każdą firmą oprócz tych, które stanowią konkurencję dla partnerów medialnych NBA (ESPN, ABC, TNT), odzieżowych (Nike), odmierzających czas gry (Tissot) i dostarczających piłki (Spalding). Umowy nie mogą też reklamować hazardu, polityki i alkoholu.
StubHub to portal internetowy należący do koncernu eBay, który w USA, Wielkiej Brytanii i Australii oferuje możliwość sprzedaży i zakupu biletów na imprezy sportowe, koncerty i inne wydarzenia.
76ers byli najgorszą drużyną NBA w sezonie 2015/16 (bilans 10-72). Po zakończeniu rozgrywek klub opuścił Generalny Menedżer Sam Hinkie, a na jego miejsce zatrudniony został Bryan Colangelo. 76ers są rozstawieni z nr 1 przed wtorkową Loterią Draftu NBA.