EBL. Biednie, ale stabilnie. Nowa Polpharma Starogard Gdański może zaskoczyć

Materiały prasowe / Daniel Szczypior/polpharmabasketball / Na zdjęciu: Jarosław Drewa
Materiały prasowe / Daniel Szczypior/polpharmabasketball / Na zdjęciu: Jarosław Drewa

Mają prawdopodobnie najniższy budżet w EBL, lecz udało im się zbudować naprawdę ciekawą drużynę. Polpharma Starogard Gdański może sporo namieszać w nowym sezonie. - To ma być zespół oddający serce na parkiecie - mówi Jarosław Drewa, prezes klubu.

[b]

Patryk Butkowski, WP SportoweFakty: Jaki wpływ na budowę nowej Polpharmy Starogard Gdański miała pandemia koronawirusa? Czy prawdą jest, że dysponujecie jeszcze dużo niższym budżetem w porównaniu do poprzednich sezonów?
[/b]

Jarosław Drewa, prezes Polpharmy Starogard Gdański: Na wstępie chciałbym powiedzieć, że bardzo się cieszę, iż wspólnie z trenerem Łukomskim udało nam się sprawnie zbudować drużynę. Wiem, że niektórzy kibice byli bardzo niecierpliwi i oczekiwali od nas szybkich działań, natomiast podpisywanie kontraktów to nie wyjście do sklepu po zakupy. Mając określony budżet, który jest zdecydowanie mniejszy niż w poprzednim sezonie, a prawdopodobnie jest jednym z najniższych w lidze musieliśmy bardzo spokojnie i z rozwagą podchodzić do rozmów z agentami oraz zawodnikami.

Patrząc na nazwiska, jakie widnieją w waszym składzie, trzeba przyznać, że wykonaliście kawał dobrej roboty, bo widzimy solidną mieszankę młodości z doświadczeniem. Czy jest pan zadowolony z efektów swojej pracy czy może w którymś momencie powinniście wraz z trenerem postąpić lepiej, inaczej kontraktując zawodników?

Jestem bardzo zadowolony z drużyny, którą zbudowaliśmy. Jest to mieszanka doświadczenia z młodością, a więc zrealizowaliśmy to, co było naszym celem parę miesięcy temu. Czas pokaże, czy mógłbym coś zrobić lepiej. Wierzę w ludzi, którzy są w naszej drużynie, ma to być zespół walczący na 100 procent w każdym meczu, oddający serce na parkiecie. Są gracze, którzy doskonale znają polską ligę oraz debiutanci, którzy pierwszy raz będę mieli szansę pokazać się w Europie.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: nie tylko świetnie skacze o tyczce. Akrobatyczne umiejętności Piotra Liska

Co okazało się najtrudniejsze podczas negocjacji z koszykarzami? Musimy tutaj podkreślić, że jako prezes klubu robił pan to po raz pierwszy.

To prawda, a do tego budowa zespołu w tych "dziwnych" czasach nie była prostą sprawą. Jak już wspomniałem wcześniej jeden z najniższych budżetów nie pomagał w rozmowach z zawodnikami. Na szczęście nasz klub zawsze słynął z wywiązywania się z zobowiązań wobec zawodników i trenerów, więc było to jakąś kartą przetargową w negocjacjach. Głównym architektem tego projektu był trener Łukomski, który wraz z trenerem Frankiem wykonali kawał dobrej roboty w poszukiwaniu graczy.

Nazwiskiem, które najbardziej elektryzuje starogardzkich kibiców, jest oczywiście James Washington. Jak udało się namówić Amerykanina, który ma już wyrobioną solidną markę w naszym kraju, do gry w najbiedniejszym klubie Energa Basket Ligi?

James jest uznaną marką w PLK, zawodnikiem, który świetnie zna realia polskiej ligi i jest bardzo doświadczonym graczem. Nie ukrywam, że był to nasz pierwszy wybór, bardzo chcieliśmy podpisać z nim kontrakt, a negocjacje trwały bardzo długo. Tym bardziej jesteśmy zadowoleni, że to właśnie on poprowadzi grę naszej drużyny w nadchodzącym sezonie. W pewnym momencie wydawało się, że nic z tego nie będzie, ale w ostateczności James został zawodnikiem Polpharmy.

Możemy też uchylić rąbka tajemnicy, że blisko było ciekawych powrotów na Kociewie, ale ostatecznie skład będzie niemal w całości nowy.

Oczywiście, że nie wszystkie nasze rozmowy zakończyły się sukcesem. Wykonaliśmy bardzo wiele spotkań i telefonów, natomiast czasami pewnych kwestii nie dało się przeskoczyć, a były to oczywiście kwestie głównie finansowe. Rozbieżności między oczekiwaniami zawodników a naszymi propozycjami różniły się za bardzo. Tym bardziej cieszymy się, że mamy grupę walczaków, która będzie biła się w każdym meczu. Byliśmy blisko porozumienia z kilkoma graczami, którzy w przeszłości reprezentowali nasz klub, jednak z różnych względów nie udało się podpisać kontraktów.

Gdzie jeszcze na chwile obecną potrzebujecie wzmocnień? Jak wiadomo część waszych młodych zawodników będzie ogrywała się także w drugoligowej ekipie Decka Pelplin, więc moglibyście sobie pozwolić na dodatkowe ruchy.

Okres przygotowawczy i mecze sparingowe na pewno zweryfikują nasze założenia i być może pokażą jakie mamy luki w składzie. Póki co nie planujemy żadnych transferów aczkolwiek, jeśli finanse pozwolą to być może coś się zmieni w tym temacie. Będziemy współpracować z Decką Pelplin, także Sebastian Walda oraz Szymon Urbański będą mogli ogrywać się w tym klubie. Sytuacja jest dynamiczna, także będziemy reagować na bieżąco.

Czy jest pan zaskoczony ruchami transferowymi rywali? Trzeba przyznać, że przed sezonem do PLK trafiło naprawdę kilku ciekawych graczy. Gdzie będzie miejsce Polpharmy Starogard Gdański w nadchodzących rozgrywkach?

Szczerze powiem, że do tej pory najbardziej interesowało mnie to, jak przebiega budowa naszego składu. Część drużyn już jest zamknięta, kilka jeszcze dobiera zawodników, więc póki co ciężko cokolwiek powiedzieć. Jak to zawsze bywa, rywalizacja na parkiecie zweryfikuje sytuacje w lidze. Naszym zadaniem jest walka na sto procent w każdym meczu. Nie stawiamy sobie żadnych konkretnych celów, chcielibyśmy, aby ten sezon był stabilny, zdecydowanie spokojniejszy niż poprzedni, abyśmy nie musieli drżeć o utrzymanie do ostatniej kolejki. Marzeniem byłby awans do play-off, natomiast jest to bardzo daleka droga.

Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym sezonie Energa Basket Ligi hale wypełnione będą w 50 procentach. Jak podejdziecie do tego tematu? Kto będzie miał pierwszeństwo wejścia na mecz?

Poczekajmy do oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Jeśli rzeczywiście tak będzie, to na naszą halę będą mogły wejść 944 osoby. Cały czas pracujemy nad systemem, który będzie optymalny. Rozważamy różne scenariusze, zarówno te z możliwością zakupu karnetów, jak i z samymi biletami. Naturalnym jest, że w pierwszej kolejności wejściówki otrzymają przedstawiciele sponsorów, dzięki którym klub funkcjonuje. Póki co nie znamy jeszcze oficjalnego terminarza, dlatego tym bardziej ciężko jest mi się wypowiadać w tym temacie. Na dzień dzisiejszy mogę jedynie zdradzić, że podpisaliśmy umowę z firmą A-bilet, która wdroży system elektronicznej sprzedaży biletów oraz karnetów, dzięki temu każdy kibic będzie mógł kupić wejściówkę przez internet.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.