Plany startów obejmują na razie 8 eliminacji z możliwością rozszerzenia o kolejne rundy w trakcie sezonu. Pierwszym rajdem cyklu będzie słynny włoski klasyk 1000 Miglia, który odbędzie się w dniach 22-24 kwietnia. Polacy otrzymali 8 numer startowy i znaleźli się w niezwykle mocnej stawce. Lista zgłoszeń obejmuje m.in. całą czołówkę włoskich kierowców, z którymi na dobrze im znanych trasach będzie niezwykle trudno nawiązać walkę.
Maciej Oleksowicz:: Jesteśmy niezmiernie szczęśliwi, że nasze marzenia stopniowo się spełniają i w tym roku będziemy się ścigać w niemal całym cyklu Rajdowych Mistrzostw Europy.
Z pewnością, możemy być też dumni, że będziemy kolejnymi polakami w historii reprezentującymi nasz kraj na trasach europejskiego czempionatu. To dla nas duże wyzwanie i kolejny etap w naszej karierze. Jak dotąd rywalizowaliśmy głównie na polskiej scenie rajdowej i przyszedł czas to zmienić. Naszą bronią będzie Ford Fiesta S2000, który udanie zadebiutował w tym roku na rajdowych trasach wygrywając m.in. słynny Rajd Monte Carlo.
Samochód przyjechał do nas w ubiegłym tygodniu i nie mieliśmy zbyt dużo czasu aby się z nim zapoznać.
Jesteśmy jednak po pierwszych testach, które odbyły sie w okolicach Rzeszowa. Mimo deszczowej aury udało nam się dokonać wstępnej konfiguracji i ustawienia samochodu, który robi bardzo pozytywne wrażenie. Jest dość przewidywalny i mniej nerwowy od Peugeota, którym startowaliśmy w minionym sezonie. Głównym atutem Fiesty jest trakcja i rozkład masy. Silnik jest bardzo elastyczny i nie trzeba tak bardzo pilnować wysokich obrotów, co pozytywnie wpływa na płynność jazdy. Z pewnością jest to auto z olbrzymim potencjałem, który będziemy poznawać z upływem kilometrów oesowych.
Pierwszy start mamy już w przyszły weekend, podczas rajdu 1000 Miglia. Ten włoski klasyk jest nam znany za sprawą naszego startu w 2006 roku i mniej więcej wiemy czego się spodziewać. Lista zgłoszeń jest imponująca i samych aut klasy S2000 jest aż 25. To naprawdę robi wrażenie tak samo jak nazwiska kierowców w śród których przyjdzie nam rywalizować. Basso, Rozetti, Fontana, Betti, Travaglia, Kopecki, Longhi, Andreucci to tylko kilka z nich i większość to Włosi którzy doskonale znają te trasy. Nawiązać z nimi walkę będzie bardzo, bardzo trudno, ale naszym celem jest przede wszystkim nauka i poznanie samochodu. Jeśli przy tym uda nam się zdobyć punkty do Mistrzostw Europy to będzie to olbrzymi sukces.
Oprócz 1000 Miglia nasze plany obejmują jeszcze 7 rund, bo na tyle obecnie pozwala nam budżet. Nie wykluczamy jednak rozszerzenia startów o kolejne eliminacje w trakcie sezonu. W kraju pojawimy się jedynie podczas Rajdu Polski, który w tym roku jest jedną z rund europejskiego czempionatu, oraz tradycyjnie podczas Rajdu Barbórki.
Dotychczasowy skład sponsorski uległ pewnym zmianom i do firmy Castrol, która jest z nami od 2003 roku, dołączyła firma TRW oraz platforma internetowa Motointegrator. Ta trójka stanowi grono sponsorów tytularnych. Oprócz tego wspierają nas Sachs, Pirelli, Q-Service, Fast Forward i Automobilklub Rzemieślnik. Patronat medialny sprawować będzie TVP Sport z magazynem Gentleman.