Na starcie KRAUSE 38. Rajdu Elmot stanęło dziesięć załóg klasy N3, głodnych rywalizacji w nowym sezonie rajdowym, na nowych trasach i z nowymi rywalami. W piątek odbył się jedynie odcinek testowy, a sobotnie zmagania rozpoczął 6-kilometrowy oes Modliszów. Pierwszymi pechowcami okazali się Mateusz i Jakub Mańko, którzy odpadli z walki po uszkodzeniu zawieszenia w swoim Clio. Odcinek wygrała załoga Janczak/Sadlik, 2,8 sekundy przed duetem Rudzki/Holdenmayer i 7,8 sekundy przed załogą Kapłan/Miklaszewski.
Drugą próbę (18,95-kilometrowe Zagórze/Grodno) zapisali na swoje konto Piotr Krotoszyński i Tomasz Markiewicz, a podium ponownie uzupełniły załogi Rudzki/Holdenmayer i Kapłan/Miklaszewski. Duet Krotoszyński/Markiewicz przejął tym samym prowadzenie, a Rafał Janczak i Tomasz Sadlik spadli na trzecią lokatę. Załoga Janczak/Sadlik zaatakowała jednak już na kolejnym oesie (10,6-kilometrowy Walim/Sztolnie), zbliżając się na 1,1 sekundy do lidera. Na tej próbie na oesowym podium znalazły się załogi Rudzki/Holdenmayer i Kapłan/Miklaszewski, a tuż za nimi finiszował Maciej Longota z Maciejem Handwerkerem.
Rafał Janczak i Tomasz Sadlik zapisali na swoje konto także drugi przejazd 6-kilometrowego Modliszowa, pokonując duety Rudzki/Holdenmayer (+2,0) oraz Krotoszyński/Markiewicz (+7,3). Prowadzenie po raz kolejny przejęli więc Janczak i Sadlik, jednak pierwszą trójkę dzieliło jedynie 6,2 sekundy. Drugi przejazd odcinka Zagórze/Grodno okazał się pechowy dla Mariusza Antonowa i Michała Jucewicza, do tej pory ósmych w N3 ze stratą 15,7 sekundy do lidera. Ich Opel Astra dachował przy dużej prędkości i uderzył dachem w drzewo. Samochód został poważnie uszkodzony, jednak na szczęście załodze nic się nie stało. Mimo to zawodnicy zostali przewiezieni do szpitala na obserwację.
Oes wygrali Piotr Krotoszyński i Tomasz Markiewicz, co pozwoliło im objąć pozycję lidera, co ciekawe ex aequo z załogą Janczak/Sadlik! Na tej próbie z walki odpadli także Sławomir Kurdyś i Michał Kasina, w których Hondzie Civic Type-R ukręciła się półoś. Rafał Janczak i Tomasz Sadlik, cały czas czujący na plecach oddech duetu Krotoszyński/Markiewicz zapisali na swoje konto ostatni oes (10, 6 kilometrowy Walim/Sztolnie), wygrywając tym samym sobotnie zmagania w klasie N3. Drugie miejsce zajęli Piotr Krotoszyński i Tomasz Markiewicz, a trzecie Piotr Rudzki i Bartłomiej Holdenmayer.
Tuż za podium znaleźli się Leszek Kapłan i Michał Miklaszewski, skutecznie udowadniający, że Oplem Astra da się walczyć z nowszymi rajdówkami. Piąte miejsce przypadło załodze Stryjek/Stryjek, szóste duetowi Longota/Handwerker, a siódmą lokatę zajęli Maciek Cywiński i Szymon Gospodarczyk. Duet Kurdyś/Kasina, sklasyfikowany dzięki SupeRally zamknął ósemkę podczas pierwszego dnia zmagań.
Wyniki 1 etapu KRAUSE 38. Rajdu Elmot (klasa N3):
1. Rafał Janczak/Tomasz Sadlik, Honda Civic Type R, 43:06,4
2. Piotr Krotoszyński/ Tomasz Markiewicz, Honda Civic Type R, +5,1
3. Piotr Rudzki/ Bartłomiej Holdenmayer, Honda Civic Type R, +14,7
4. Leszek Kapłan/Michał Miklaszewski, Opel Astra, +30,5
5. Piotr Stryjek/Krzysztof Stryjek, Renault Clio, +1:01,6
6. Maciej Longota/Maciej Handwerker, Peugeot 206 RC, +1:29,7
7. Maciek Cywiński/Szymon Gospodarczyk, Renault Clio, +1:44,1
8. Sławomir Kurdyś/Michał Kasina, Honda Civic Type-R, +7:24,4
Na starcie niedzielnego etapu KRAUSE 38. Rajdu Elmot stanęło osiem załóg klasy N3, a zmagania rozpoczął 7-kilometrowy oes Zagórze/Jezioro, który padł łupem załogi Rudzki/Holdenmayer. Za plecami popularnego Herbiego nadal ostro walczyli Rafał Janczak i Tomasz Sadlik oraz Piotr Krotoszyński i Tomasz Markiewicz. Obie załogi wykręciły identyczny czas, więc nadal prowadziła pierwsza z nich, 5,1 sekundy przed rywalami. Jednak już po kolejnej próbie (8,4-kilometrowy Rościszów) przewaga duetu Janczak/Sadlik wzrosła do 10,4 sekundy.
Krotoszyński i Markiewicz odpowiedzieli zwycięstwem na 12,4-kilometrowych Ludwikowicach, po raz kolejny zmniejszając stratę do lidera do 5,1 sekundy. Za czołową dwójką podróżowali Rudzki z Holdenmayerem, sukcesywnie umacniając się na trzeciej pozycji. Załoga Krotoszyński/ Markiewicz zapisała na swoje konto także drugi przejazd oesu Zagórze/Jezioro, jednak odrobiła do liderów jedynie 0,6 sekundy. Rafał Janczak i Tomasz Sadlik nie kazali długo czekać na kontratak i wygrali drugi przejazd oesu Rościszów z przewagą aż 11,7 sekundy nad Maćkiem Cywińskim i Szymonem Gospodarczykiem. Ta próba była ostatnią dla załogi Kapłan/Miklaszewski, która odpadła z zawodów, zwalniając bardzo dobre, czwarte miejsce.
Załoga Krotoszyński/Markiewicz była dopiero siódma ze stratą 27,8 sekundy, utrzymała jednak drugie miejsce, ale dystans do lidera wzrósł do ponad pół minuty. Gdy wydawało się, że wyniki są poukładane, układ czołówki zmienił się diametralnie, i to już na kolejnej próbie (12,40-kilometrowe Ludwikowice 2). Wygrali ją Krotoszyński i Markiewicz, przed Rudzkim i Holdenmayerem (+8,9) oraz Cywińskim i Gospodarczykiem (+9,7). Janczak i Sadlik tym razem zanotowali aż 37,6 sekundy straty i spadli na drugie miejsce, 5,3 sekundy za nowych liderów, czyli Krotoszyńskiego i Markiewicza.
Trzynasty (nomen omen) oes Zagórze/Jezioro 3 został odwołany dla zawodników z RSMP. Na przedostatniej próbie (Rościszów 3) Rafał Janczak i Tomasz Sadlik wypadli z drogi i uszkodzili swoją Hondę. Oes wstrzymano, a na trasie pojawiła się karetka i straż pożarna. Na szczęście załodze nic się nie stało, jednak dla reszty zawodników zarządzono wolny przejazd i nadano im czasy. Ostatni oes rajdu (Ludwikowice 3) wygrali Rudzki i Holdenmayer, przed załogami Krotoszyński/Markiewicz i Cywiński/Gospodarczyk. W końcowej klasyfikacji triumfowali Piotr Krotoszyński i Tomasz Markiewicz, 19 sekund przed załogą Rudzki/Holdenmayer i 2:18.8 przed Piotrem i Krzysztofem Stryjkami.
Tuż za podium znalazł się duet Cywiński/Gospodarczyk, a piąte miejsce przypadło dwóm Maćkom – Longocie i Handwerkerowi. Sklasyfikowani w SupeRally Janczak i Sadlik spadli na szóstą lokatę, przed Kapłana i Miklaszewskiego oraz Kurdysia i Kasinę. W klasyfikacji 2 dnia na podium znalazły się załogi Krotoszyński/Markiewicz, Rudzki/Holdenmayer oraz Cywiński/Gospodarczyk. Czwarte miejsce przypadło załodze Longota/Handwerker, piąte rodzinnemu duetowi Stryjek/Stryjek, a na kolejnych pozycjach zostali sklasyfikowani Kurdyś i Kasina, Janczak i Sadlik oraz Kapłan i Miklaszewski.
Pierwszym liderem klasy N3 został Piotr Krotoszyński, który zgromadził 22 punkty. 18 "oczek" zdobył Piotr Rudzki, a 17 Rafał Janczak. Po 10 punktów znalazło się na koncie Maćka Cywińskiego, Macieja Longoty i Piotra Stryjka. Leszek Kapłan zdobył 9, a Sławomir Kurdyś 6 "oczek". Podczas KRAUSE 38. Rajdu Elmot najwięcej oesów w klasie N3 wygrali Piotr Krotoszyński i Rafał Janczak (po 6), a na 2 oesach najszybszy był Piotr Rudzki. Zawodnicy klasy N3 zdobyli także punkty w grupie N, zajmując w niej miejsca od siódmego do dziesiątego.
Wyniki 2 etapu KRAUSE 38. Rajdu Elmot (klasa N3):
1. Piotr Krotoszyński/Tomasz Markiewicz, Honda Civic Type R, 47:29,4
2. Piotr Rudzki/Bartłomiej Holdenmayer, Honda Civic Type R, +9,4
3. Maciek Cywiński/Szymon Gospodarczyk, Renault Clio, +54,8
4. Maciej Longota/Maciej Handwerker, Peugeot 206 RC, +1:15,6
5. Piotr Stryjek/Krzysztof Stryjek, Renault Clio, +1:22,3
6. Sławomir Kurdyś/Michał Kasina, Honda Civic Type-R, +5:28,6
7. Rafał Janczak/Tomasz Sadlik, Honda Civic Type R, +6:09,7
8. Leszek Kapłan/Michał Miklaszewski, Opel Astra, +12:11,3
Wyniki KRAUSE 38. Rajdu Elmot (klasa N3):
1. Piotr Krotoszyński/Tomasz Markiewicz, Honda Civic Type R, 1:30:40,9
2. Piotr Rudzki/Bartłomiej Holdenmayer, Honda Civic Type R, +19,0
3. Piotr Stryjek/Krzysztof Stryjek, Renault Clio, +2:18,8
4. Maciek Cywiński/Szymon Gospodarczyk, Renault Clio, +2:33,8
5. Maciej Longota/Maciej Handwerker, Peugeot 206 RC, +2:40,2
6. Rafał Janczak/Tomasz Sadlik, Honda Civic Type R, +6:04,6
7. Leszek Kapłan/Michał Miklaszewski, Opel Astra, +12:36,7
8. Sławomir Kurdyś/Michał Kasina, Honda Civic Type-R, +12:47,9